نکات مهم سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس اوراق بهادار

نکات مهم سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس اوراق بهادار

سرمایه گذاری در سهام کوتاه مدت در بورس اوراق بهادار، از سرمایه گذاری هایی است که برخی از سرمایه گذاران ترجیح می دهند. در سهام کوتاه مدت، از آنجا که نتایج سرمایه گذاری های انجام شده قابل پیش بینی نیست، روند افزایش قیمت سهام وجود ندارد. با این وجود نمی توان گفت که وضعیت هر سهام یکسان است. سرمایه گذاری های قبلی شرکت، ممکن است تقاضای آن سهام را به طور مثبت یا منفی تحت تأثیر قرار دهد.

متداول است که کسانی که نمی خواهند در معرض خطر بالای سرمایه گذاری قرار بگیرند از معاملات سهام کوتاه مدت اجتناب می کنند. زیرا بورس بازاری است که در دراز مدت، می توان از پس انداز آن استفاده کرد.

معاملات سهام کوتاه مدت، که یکی از رفتارهایی است که به ویژه سرمایه گذاران بی تجربه باید از آن اجتناب کنند، شناخته شده است که مکان مناسبی برای این امر نیست، اگرچه در همه موارد ضرر ندارد.

به دست آوردن تجربه مورد حمایت چندین ساله و شناخت کافی از بازار ضروری است. در اینجا نکات دیگری وجود دارد که باید در سرمایه گذاری های کوتاه مدت در بورس در نظر گرفته شود.

به تعداد سهام روزانه توجه کنید

نکات مهم سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس اوراق بهادار

سهام که از اولین ابزارهای سرمایه گذاری بورس به حساب می آیند، با معاملات سهام کوتاه مدت نیز قابل ارزیابی هستند.

هنگام سرمایه گذاری، مهم است که به چند ابزار علاقه مند هستید و یا چه تعداد را در سبد سهام خود نگه دارید. قطعاً باید به تعداد توجه داشته باشید و بر این اساس مراقبت های لازم را از خود نشان دهید.

هنگام معامله سهام چند بار؛ برای هر معامله خرید و فروش، باید سفارشات خود را یادداشت کنید. تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید و تحرکات سرمایه گذاران بزرگ را دنبال کنید.

شما باید در طول روز حداکثر روی ۱۰ سهام تمرکز کنید. موارد بیشتر ریسک شما در معاملات روزانه را افزایش می دهد. از آنجا که تعداد زیاد است، گیج خواهید شد و در برخی از مواقع برای تصمیم گیری مشکل خواهید داشت.

شما باید در زمان مناسب موقعیت لازم را برای سازهایی که در اختیار دارید قرار دهید. در این مرحله، عوامل موثر در پیگیری بازار و سهام بسیار مهم هستند.

حرکت عمده سرمایه گذاران باید بررسی شود

دستیابی به موفقیت از طریق تصمیمات فوری گرفته شده در کوتاه مدت شغلی است که تنها سرمایه گذاران باتجربه می توانند به آن دست یابند. موفقیت در این راه برای سرمایه گذاران تازه کار دشوار است. زیرا تصمیمات ناگهانی هنگام داشتن اطلاعات کافی، باعث پشیمانی نمی شود.

هر یک از سرمایه گذاران بزرگ از بازار آگاهی دارند و از تجربه بالایی نیز برخوردار هستند. با مشاهده موقعیت هایی که آنها در آن قرار دارند. وهمچنین تصمیماتی که اتخاذ می کنند، می توانید از کاری که آنها در چه زمانی انجام داده اند نتیجه گیری کنید.

پیگیری عملکرد سرمایه گذاران بزرگ در بازار سهام، روش مفیدی برای سرمایه گذاری های سهام کوتاه مدت است.

با مشاهده چگونگی تصمیم گیری در مدت زمان کوتاه می توانید یک استراتژی مشابه را در تصمیمات فوری که می گیرید، دنبال کنید.

خرید و فروش در نقطه های مقاومت و حمایت ممنوع!

نکات مهم سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس اوراق بهادار

توصیه می شود از فروش سهام در نقطه های اوج و فرود (حمایت و مقاومت) در سهام کوتاه مدت، اجتناب کنید. به جای حرکت سهام در این سطح، باید به دنبال ابزاری باشید که احتمالاً افزایش می یابند و با یافتن این ابزار، آنها را ارزیابی کنید.

یکی از راه های کسب درآمد در بورس اوراق بهادار در سهام کوتاه مدت، اجتناب از معامله در قله های نمودار سهام است.

باید از قله ها دور باشید و خریدهای تدریجی با آن انجام دهید. در فروش، شما باید در آن سطح فروش داشته باشید و بلافاصله از موقعیتی که به سرمایه ی شما آسیب می رساند؛ بدون از دست دادن زمان زیاد، خارج شوید.

با همه اینها، شما همیشه باید یک استراتژی ورود و خروج برای سهام داشته باشید. باید بدانید چه زمانی وارد شوید و از چه سطحی باید خارج شوید. شما باید در معامله حداکثر ۵٪ ریسک کنید. شما همیشه باید بازار را تفسیر و بخوانید. از کندل های تایید در نمودار سهام کوتاه مدت غافل نشوید.

شما باید مقدار معینی از ریسک را در معاملات روزانه بگنجانید

هرگز نباید به دنبال یک سهام در سرمایه گذاری سهام کوتاه مدت بروید. این موضوع در مورد سایر ابزارهای سرمایه گذاری نیز صادق است. با این حال، شما باید تحمل خود را در برابر خطرات بازار سرمایه افزایش دهید. در واقع باید روانشناسی سرمایه گذاری در بازار بورس را بدانید.

برای کسب سود سهام کوتاه مدت روزانه باید حداکثر ۲۰ معامله انجام دهید. رسیدگی به بیش از ۵٪ تا ۱۰٪ خسارت ناشی از معامله در طول روز به ضرر شما خواهد بود.

شما باید با توجه به هدف سرمایه گذاری و پولی که سرمایه گذاری کرده اید، مقدار مشخصی ریسک کنید. به یاد داشته باشید که پذیرفتن ریسک بسیار بالاتر از مبلغی که برای سرمایه گذاری وارد بازار کرده اید، می تواند باعث از دست رفتن سرمایه شما به طور کامل شود. پس آگاهانه و با دانش عمل کنید.

باید با توجه به مقادیر، فوری موضع گیری کنید

در معاملات روزانه معاملات خود، نباید موقعیت هایی را که از یک روز پیش تعیین کرده اید، دنبال کنید. در معاملات خرید و فروش سهام کوتاه مدت، قطعاً باید مطابق ارزش های لحظه ای موقعیت کسب کنید. مطمئن شوید که تجربه کافی برای انجام این کار را دارید.

اگر معامله ای که انجام داده اید مطابق انتظارات شما پیش نرود، باید سریعاً از آن موقعیت خارج شوید. با این حال، ضررهایی که تجربه کرده اید نباید مانع تمرکز شما روی موقعیت های آینده شود.

به عنوان یک پیرو و پیگیر دقیق بازار بورس، می توانید تغییرات فوری در مقادیر ابزار را پیش بینی کنید و وقتی زمان آن فرا رسید، می توانید این وضعیت را بر این اساس ارزیابی کنید.

علاوه بر این، تغییرات فوری قیمت ها اغلب برای سرمایه گذاران وضعیت دشواری است. زیرا می تواند تأثیرات متفاوتی بر روحیه فرد ایجاد کند. همین امر باعث می شود موقعیت های اشتباهی اتخاذ شود.

 

نکات مهم سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس اوراق بهادار