وقتی سررسید اوراق پس‌انداز به پایان رسید چه باید کرد؟

وقتی سررسید اوراق پس‌انداز به پایان رسید چه باید کرد؟

در مورد کارهایی که باید در زمان سررسید اوراق پس‌اندازتان انجام دهید، بیشتر بدانید. وقتی در یک اوراق قرضه پس‌انداز سرمایه‌گذاری می‌کنید، به دولت وام می‌دهید. تاریخ سررسید اوراق پس‌انداز زمانی است که دولت کل مبلغ اصل و بهره وام را به شما بدهکار است. اوراق قرضه پس‌انداز وسیله‌ای اساسی برای پس‌انداز پول هستند. این مقاله بیان می‌کند که سررسید اوراق پس‌انداز به چه معناست و وقتی سرانجام سررسید اوراق پس‌اندازتان به پایان رسید چه باید کرد.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

اوراق قرضه پس‌انداز چه زمانی سررسید می شود؟

اوراق پس‌انداز بسته به سری در زمان‌های مختلف سررسید می‌شوند. با این حال، می توانید آنها را تا یک سال پس از خرید بازخرید کنید. اگر آنها را زودتر بازخرید کنید، سه ماه آخر بهره را رها خواهید کرد، بنابراین اگر می‌خواهید زودتر پول نقد کنید، باید مطمئن شوید که واقعاً به پول نیاز دارید.

با توجه به ماهیت ریاضیات اوراق پس‌انداز، بهتر است اوراق پس‌انداز خود را تا زمانی که منطقی می‌توانید نگه دارید تا از سود انباشته و مرکب استفاده کنید. اجازه دادن به اوراق قرضه شما برای ایجاد ارزش در طول زمان یک حرکت هوشمندانه است. به همین دلیل است که شما باید پول خود را فقط به اوراق پس‌اندازی اختصاص دهید که می‌توانید برای مدتی بدون آن باشید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

بهره تعهدی و مرکب

اصطلاح “تحصیلی”، در دنیای اوراق قرضه پس انداز، به سادگی روش دیگری برای گفتن “انباشته” است. اوراق قرضه شما از لحظه خرید اوراق بهادار تعلق می گیرد. در آخرین روز هر ماه، ارزش اوراق قرضه شما با میزان بهره ای که برای مدتی که اوراق قرضه را نگه داشته اید، افزایش می یابد.

برای اوراق پس انداز تازه منتشر شده، بهره هر شش ماه یکبار ترکیب می شود. این به این معنی است که هر شش ماه، سودی که به دست آورده‌اید به ارزش اوراق در ابتدای دوره اضافه می‌شود. این مبلغ به اصل جدید (بالاتر) تبدیل می شود که به نوبه خود، در دوره بعدی سود بیشتری به دست خواهد آورد. این ماهیت ترکیب است. مفهومی که به عنوان بستر موفقیت سرمایه گذاری بلندمدت عمل می کند.

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

توجه به این نکته ضروری است که هر چه مدت طولانی‌تری اوراق پس‌انداز خود را نگه دارید، به مرور زمان سود بیشتری به آن تعلق می‌گیرد.

به یاد داشته باشید که اوراق قرضه پس‌انداز مانند سهام ارز دیجیتال یا فناوری نیستند. حداقل خطر از دست دادن فاجعه بار وجود دارد، اما شما همچنین بازده بلندمدت زیادی کسب نخواهید کرد. با این حال، خوب است بدانید که اوراق قرضه پس‌انداز خریدهای بلندمدت با مزایایی برای کسانی است که مایل به نگهداری آن‌ها تا سررسید هستند. برای نوع مناسب پس‌انداز و برای کسی که می‌خواهد دارایی خالص خود را متنوع کند، اوراق قرضه پس‌انداز می‌تواند منطقی باشد.

در مورد نرم افزار سهامداران بیشتر بدانید.

وقتی اوراق قرضه پس‌انداز سررسید چه باید کرد؟

وقتی اوراق قرضه پس‌انداز سررسید چه باید کرد؟

اگر می خواهید اوراق قرضه خود را نقد کنید، بسته به فرمی که دارید (کاغذی یا الکترونیکی) مراحل مختلفی وجود دارد.

اوراق قرضه پس انداز الکترونیکی را می توان در وب سایت نقد کرد و شما درآمد حاصل از آن را ظرف دو روز دریافت خواهید کرد.

اوراق قرضه پس انداز کاغذی را می توان در موسسات مالی بزرگ مانند بانک محلی شما نقد کرد.

اگر نمی توانید اوراق پس انداز کاغذی خود را پیدا کنید، باید با مراجعه به وب سایت و پر کردن فرم های مورد نیاز، آن را به صورت الکترونیکی جایگزین کنید.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

شما باید شماره سریال اوراق قرضه را بدانید که به عنوان یک شناسه منحصر به فرد عمل می کند. اگر این در دسترس نیست، به اطلاعات شناسایی اضافی مانند ماه و سال خرید خاص، شماره تامین اجتماعی مالک، و نام و آدرس مرتبط با اوراق نیاز دارید.

شما می توانید پس از سررسید اوراق قرضه خود را نگه دارید، اما هیچ سود اضافی دریافت نخواهید کرد. از یک طرف، نمی توانید یک اوراق پس انداز را بدون بازخرید آن خرج کنید. از سوی دیگر، اگر اوراق قرضه شما بازخرید نشود، سود از منابع دیگر را از دست خواهید داد. با وجود تورمی که اکنون وجود دارد، چندان منطقی نیست که اوراق قرضه ای را نگه دارید که هیچ درآمدی نداشته باشد و هر روز که می گذرد به صراحت در برابر تورم ضرر کند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

به عنوان آخرین ملاحظات، شما باید مالیات بر اوراق قرضه خود را پس از سررسید بدهی داشته باشید، چه اوراق قرضه خود را بازخرید کنید یا نه. اطمینان حاصل کنید که هر گونه سود به دست آمده و گزارش نشده قبلی را در اظهارنامه مالیاتی خود در سال سررسید لحاظ کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است با جریمه پرداخت ناکافی مالیات روبرو شوید.

در مورد برنامه سهام  بیشتر بدانید.

اوراق قرضه پس‌انداز