چرا باید روی انرژی سبز سرمایه گذاری کنید؟

چرا باید روی انرژی سبز و پاک سرمایه گذاری کنید؟

هر سال تقاضای جهانی انرژی سبز همچنان در حال افزایش است. انتظار می رود با هدایت اقتصادهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه، کل مصرف انرژی در سراسر جهان تا سال ۲۰۵۰ نزدیک به ۵۰ درصد رشد کند. همزمان، دانشمندان در مورد افزایش سطح دما، ناشی از دی اکسید کربن و دیگر گازهای گلخانه ای، هشدار می دهند.

با افزایش دما تا دو درجه سانتیگراد، بسیاری از کشورها به دنبال راه هایی برای جایگزینی سوخت های فسیلی با منابع تجدیدپذیر انرژی هستند. این فرصتی را برای سرمایه گذارانی که به دنبال سود بردن از سرمایه گذاری در انرژی سبز هستند، فراهم می کند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام

تغییرات آب و هوا نشان دهنده یک تهدید وجودی برای تمدن بشری است. به طوری که بسیاری از کشورها به دنبال رسیدن به انتشار خالص کربن تا سال ۲۰۵۰ هستند.

با دور شدن جهان از سوخت های فسیلی، فرصتی در بازار برای شرکت هایی وجود دارد که در منابع انرژی سبز یا تجدیدپذیر سرمایه گذاری می کنند. سرمایه گذاری جهانی در فناوری های انتقالی در سال ۲۰۲۱ به ۷۵۵ میلیارد دلار رسید.

انرژی های بادی، خورشیدی و آبی نشان دهنده فناوری های امیدوارکننده در بازار انرژی سبز هستند. سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر باید در سال‌های آینده سه برابر شود تا به انتشار خالص کربن صفر برسد.

مطلب مرتبط: برنامه سهامداران

سرمایه گذاری در انرژی سبز

سرمایه گذاری در انرژی پاک

انرژی سبز به هر فناوری اطلاق می‌شود که بتواند سوخت‌های فسیلی را با منابع تجدیدپذیر، مانند انرژی خورشیدی، باد یا برق آبی جایگزین کند. همچنین می تواند به فناوری های کمکی اشاره کند که برای انتقال انرژی سبز نیز مهم خواهند بود. به عنوان مثال، فناوری‌های بهبود یافته باتری می‌توانند به انتقال شبکه‌های حمل و نقل به وسایل نقلیه الکتریکی کمک کنند. همچنین شبکه‌های هوشمند می‌توانند به کاهش مصرف کلی کمک کنند.

یک مطالعه جدید توسط بلومبرگ نیو انرژی فاینانس نشان داد که سرمایه گذاری جهانی در فناوری های انتقالی در سال ۲۰۲۱ به ۷۵۵ میلیارد دلار رسیده است. برای اینکه در مسیر کاهش انتشار خالص کربن به صفر بماند، سرمایه گذاری در انرژی انتقالی باید بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ به بیش از ۲ تریلیون دلار برسد. و حدود ۴٫۱ تریلیون دلار از سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰٫

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام و سهامداران

به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی، مدل‌های آب و هوایی پیش‌بینی می‌کنند که دمای کره زمین تا پایان قرن بین ۱.۱ تا ۵.۴ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

سرمایه گذاری در پروژه های انرژی تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۱ به لطف تاسیسات جدید انرژی خورشیدی و بادی به اوج جدیدی رسید. BloombergNEF برای رسیدن به انتشار خالص کربن تا سال ۲۰۵۰ پیش بینی می کند که نیروگاه های خورشیدی و بادی بین سال های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰ به طور متوسط به ۱٫۵ تریلیون دلار در سال نیاز دارند.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداران

بازارهای نوظهور شاهد افزایش بی سابقه ای در سرمایه گذاری های آب و هوایی بودند که در راس آنها منطقه آسیا و اقیانوسیه با ۳۶۸ میلیارد دلار بود. با این حال، این سرمایه گذاری ها باید در دهه های آینده به رشد خود ادامه دهند. برای رسیدن به انتشار خالص کربن تا سال ۲۰۵۰، سرمایه گذاری جهانی باید طی چند سال آینده سه برابر شود.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت امور سهام

انواع سرمایه گذاری انرژی سبز

راه های مختلفی برای کسب سود از چشم انداز انرژی سبز وجود دارد. مستقیم‌ترین راه، شناسایی شرکت‌هایی است که کسب‌وکارشان بر تولید فناوری‌های انرژی جایگزین متکی است. با این حال، تحقیق در مورد شرکت‌ها می‌تواند زمان‌بر باشد و همه این سهام به صورت عمومی معامله نمی‌شوند. یک راه ساده تر ممکن است شناسایی یک صندوق سرمایه گذاری مشترک یا صندوق شاخص با سبدی بزرگ از اوراق بهادار انرژی سبز باشد.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهام

چگونه در انرژی سبز سرمایه گذاری می کنید؟

چگونه در نیروی پاک سرمایه گذاری می کنید؟

ساده ترین راه برای سرمایه گذاری در انرژی سبز یافتن یک صندوق سرمایه گذاری مشترک یا صندوق شاخص است که در سبدی گسترده از اوراق بهادار نیرو های تجدیدپذیر سرمایه گذاری کند. بسیاری از این صندوق‌ها وجود دارند که هر کدام بر اساس استراتژی متفاوتی مدیریت می‌شوند. یا شاخص انرژی‌های تجدیدپذیر متفاوتی را هدف قرار می‌دهند.

از طرف دیگر، سرمایه‌گذاران می‌توانند در مورد سهام شرکت‌های انرژی سبز نیز تحقیق کنند. اگرچه این فرآیند پیچیده‌تر است.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهامداری

کدام کشورها بیشترین سرمایه گذاری در انرژی سبز را دارند؟

بر اساس گزارش برنامه محیط زیست سازمان ملل، چین از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ بزرگترین سرمایه گذار در نیرو های تجدیدپذیر در دهه ۲۰۱۰ بوده است. چین ۷۵۸ میلیارد دلار برای انرژی های تجدیدپذیر غیر آبی هزینه کرده است. در مقایسه با ۳۵۶ میلیارد دلار از ایالات متحده و ۲۰۲ میلیارد دلار از ایالات متحده و ژاپن.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداری

بهترین شکل نیرو پاک چیست؟

پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد. زیرا خروجی نیرو های تجدیدپذیر به شدت به عوامل جغرافیایی مانند آب و هوا بستگی دارد. هم نیروی خورشیدی و هم نیروی بادی پیشرفت های چشمگیری در تولید برق داشته اند. در بسیاری از مکان ها اکنون ارزان تر از سوخت های فسیلی هستند. نیروگاه های برق آبی، زمین گرمایی و هسته ای برای تولید در مقیاس بزرگ قابل اعتمادتر هستند. اما هر کدام دارای معایب زیست محیطی متفاوتی می باشند.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت سهام

خط پایین

گزارش اخیر بلومبرگ نیو انرژی فاینانس نشان می‌دهد که انرژی‌های تجدیدپذیر تا چه اندازه به سمت نیازهای نسل ما پیش خواهند رفت. با توجه به هزینه‌های پیش‌بینی‌شده در این بخش، سرمایه‌گذارانی که سبز را انتخاب می‌کنند می‌توانند شاهد رشد دارایی‌های خود همراه با تقاضا برای انرژی باشند.

مطلب مرتبط: برنامه مدیریت امور سهام

انرژی سبز