چرا سهام سرمایه گذاری هوشمندانه ای برای همه است؟

چرا سهام سرمایه گذاری هوشمندانه ای برای همه است؟

از پول خود برای کسب درآمد استفاده کنید. سرمایه گذاری هوشمندانه می تواند بهترین ترین حرکت مالی شما باشد. ممکن است یک چک حقوق ثابت از کار کردن به دست آورید. اما سرمایه گذاری هوشمندانه می تواند پولی را که به سختی به دست آورده اید به سرمایه بزرگ تبدیل کند. یک سبد سرمایه گذاری عاقلانه می تواند به شما کمک کند در طول زمان ثروت فوق العاده ای بسازید. که می توانید از آن برای دوران بازنشستگی، فرستادن فرزندان خود به دانشگاه یا هر هدف مالی دیگری که ممکن است داشته باشید استفاده کنید.

این سوال نیز وجود دارد که باید روی چه چیزی سرمایه گذاری کنید، که قطعه بسیار مهمی از پازل است.

چرا سهام سرمایه گذاری هوشمندانه ای برای همه است؟

تقریباً همه باید سهام داشته باشند. دلیل این امر این است که سهام همواره ثابت کرده است که بهترین راه برای افراد عادی جهت ایجاد ثروت در دراز مدت است.

سهام در قرن گذشته تقریباً در هر دوره ۱۰ ساله از اکثر طبقات سرمایه گذاری بهتر عمل کرده اند و میانگین بازده سالانه ۹٪ -۱۰٪ در دوره های زمانی طولانی داشته اند. برای در نظر گرفتن بازدهی مانند این، یک سرمایه گذاری ۱۰۰۰۰ دلاری با ۱۰% برای ۳۰ سال به نزدیک به ۱۷۵۰۰۰ دلار افزایش می یابد.

معایب سرمایه گذاری در سهام

سهام با هر تعریفی سرمایه گذاری بدون ریسک نیستند. حتی باثبات‌ترین سهام شرکت‌ها نیز می‌توانند در بازه‌های زمانی کوتاه به شدت نوسان کنند. با نگاهی به ۵۰ سال گذشته، S&P 500 تا ۳۷ درصد در یک سال کاهش یافته و تا ۳۸ درصد افزایش یافته است.

به دلیل پتانسیل عظیمی که برای ثروت‌سازی دارند، سهام باید پایه و اساس پرتفوی اکثر افراد را تشکیل دهد. چیزی که از یک نفر به فرد دیگر متفاوت است این است که چقدر سهام منطقی است.

به عنوان مثال، فردی در دهه ۳۰ خود برای پس‌انداز بازنشستگی می‌تواند چندین دهه از نوسانات بازار را رها کند و باید تقریباً به طور کامل سهام داشته باشد. اما فردی در دهه ۷۰ خود برای رشد باید دارای سهام باشد. یک فرد ۷۰ ساله به طور متوسط تا ۸۰ سالگی زندگی خواهد کرد، اما او باید با سرمایه گذاری اوراق قرضه و نگهداری پول نقد از دارایی هایی که در آینده به آنها نیاز خواهند داشت محافظت کنند.

معایب سرمایه گذاری در سهام

سهام دو خطر عمده دارد:

نوسانات:

قیمت سهام می تواند به طور گسترده در دوره های بسیار کوتاه نوسان داشته باشد. اگر بخواهید سهام خود را در مدت زمان کوتاهی بفروشید، این ریسک ایجاد می کند.

زیان دائمی:

سهامداران صاحب کسب و کار هستند. گاهی اوقات کسب و کارها با شکست مواجه می شوند. این ریسک را می توان با تمرکز بر کسب و کارهای تثبیت شده و باثبات و با ایجاد یک سبد سهام متنوع یا انتخاب سرمایه گذاری هوشمندانه در صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) یا صندوق های مشترک کاهش داد.

مدیریت نوسانات

اگر یک یا دو سال دیگر فرزندی دارید که به دانشگاه می‌رود، یا اگر چند سال دیگر بازنشسته می‌شوید، هدف شما دیگر نباید حداکثر کردن رشد باشد. در عوض باید از سرمایه محافظت کنید. زمان آن فرا رسیده است که پولی را که در چند سال آینده نیاز دارید از سهام خارج کنید و به اوراق قرضه و پول نقد تبدیل کنید.

اگر اهداف شما هنوز در آینده است، می توانید با انجام دقیقا هیچ کاری از نوسانات جلوگیری کنید. حتی در طی برخی از بدترین سقوط‌های بازار در تاریخ، سهام بازدهی باورنکردنی برای سرمایه‌گذارانی که خرید و نگهداری کرده‌اند، داشته است.

جلوگیری از زیان دائمی

بهترین راه برای جلوگیری از ضررهای دائمی، داشتن یک سبد متنوع است. بدون اینکه مقدار زیادی از ثروت شما در یک شرکت، صنعت یا بازار متمرکز شود. تنوع به محدود کردن ضرر شما به چند انتخاب بد سهام کمک می کند.

در مورد نرم افزار سهامداران بیشتر بدانید.

اگر به همان میزان در ۲۰ سهم سرمایه گذاری کنید و یکی ورشکست شود، بیشترین ضرری که می توانید از دست بدهید ۵ درصد از سرمایه شماست. حال فرض کنید یکی از آن سهام ۲۰۰۰ درصد از نظر ارزش افزایش یابد، نه تنها یک بازنده را جبران می کند، بلکه ارزش کل سبد سهام شما را دو برابر می کند. تنوع می تواند از شما در برابر ضررهای دائمی محافظت کند. همینطور شما را در معرض سهام های ثروت ساز بیشتری قرار دهد.

یکی دیگر از راه های موثر برای جلوگیری از ضررهای دائمی، سرمایه گذاری (به طور انحصاری یا جزئی) در ETF ها و/یا صندوق های سرمایه گذاری مشترک است. به عنوان مثال، اگر در یک صندوق شاخص S&P 500 سرمایه گذاری کنید، پول شما بین ۵۰۰ شرکتی که این شاخص را تشکیل می دهند پخش می شود.  و بنابراین اگر هر یک از آنها شکست بخورند، وضعیت ویرانگر نخواهد بود.

در مورد برنامه سهام  بیشتر بدانید.

سرمایه گذاری هوشمندانه