ضرر در بورس: چرا و چگونه در بورس ضرر کنیم؟

ضرر در بورس: چرا و چگونه در بورس ضرر می کنیم؟

آیا شواهد اجتماعی بر تصمیمات ما در بازار سهام تأثیر می گذارد؟ چرا و چگونه دربورس ضرر می کنیم؟ چرا دچار ضرر در بورس می شویم؟ ثبات اجتماعی، رسیدن به یک قضاوت خوب یا بد درباره یک موقعیت، رویداد یا عمل خاص بر اساس بازخورد، رفتار و تجربیات افراد است.

چرا و چگونه در بورس ضرر کنیم؟

برخی از مردم علاقه ای به اقتصاد، بازار سهام و سرمایه گذاری ندارند. با این حال، فشار اجتماعی آنها را به ورود یا سرمایه گذاری در بورس سوق می دهد. نمونه هایی از وجود اثبات اجتماعی در بازار سهام زمانی رایج است که بازار سهام در حال افزایش است و برخی از سهام بر لبان همه است. افراد برای سازگاری با محیط اجتماعی که به آن تعلق دارند، تحت فشار جدی هستند. برای رهایی از این فشار، بی احترامی به اعتقادات دیگران یا طرد نشدن، سعی می کنند در بورس سرمایه گذاری کنند.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

۱) ضرر در بورس: تجارت برای هیجان

حتی کوچکترین معامله ای که در آن پول از دست می دهید – به خصوص در مورد اثبات اجتماعی – می تواند احساسات شما را کاهش دهد یا باعث شود قدرت را با رضایت اشتباه بگیرید. به حدی که اگر دایره اجتماعی فرد متشکل از افرادی باشد که در نتیجه سرمایه گذاری های خود ضرر کرده اند، از دست دادن پول فرد در بازار سهام شکست نخواهد بود. بلکه به یک ابزار ارتباطی قدرتمند تبدیل می شود که می تواند مانند داستان بگوید.

در هر صورت، وقتی سعی می کنید سرمایه گذاری های خود را صرفاً برای هیجان یا در نتیجه اثبات اجتماعی انجام دهید، به احتمال زیاد از بعد فنی کسب و کار دور شوید. سپس به یک سری فعالیت هایی بپردازید که به نتیجه نمی رسند. این امر باعث می‌شود فرد به بخشی جدایی ناپذیر از شبکه جهانی سرمایه‌گذاران با ایده‌ها، پیشینه‌ها و باورهای متنوع تبدیل شود. با این حال، هیجان‌انگیز شدن یا بی ثبات شدن عاطفی در حین سرمایه‌گذاری، حواس فرد را از هدف خود منحرف می‌کند و او را از توسعه یک رویکرد تجاری سیستماتیک/روشمند باز می‌دارد.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

چرا و چگونه در بورس ضرر کنیم؟

۲) تجارت برای کسب درآمد بدون داشتن سیستم

مهم است که در هر سناریو مبتنی بر احتمال با یک رویکرد استراتژیک و سیستماتیک عمل کنید. وقتی انگیزه اصلی ما کسب درآمد است، سناریویی که در انتظار ما است این است. به احتمال زیاد به شرح زیر است:

“شخص X سهامی را خریداری می کند که به نظر می رسد در مقایسه با بقیه بازار در حال کاهش است. ارزش سهام همچنان به ریزش خود ادامه می دهد و X را با تصویر بدتری روبرو می کند. با این حال، سرمایه گذار ما ترجیح می دهد موقعیت خود را حفظ کند تا اینکه فکر کند ممکن است چیزهای دیگری پشت روند نزولی سهام وجود داشته باشد.

بسیاری اعتراف می‌کنند که کاری که انجام داده‌اند اشتباه بوده است و تمرکز خود را بر پایین نگه‌داشتن آسیب تا حد ممکن می‌گذارند.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

۳) ضرر در بورس: دنبال کردن بازار روزانه

پیگیری روزانه بازار و تماشای اخبار بورس ممکن است شما را به این فکر کند که بازار سهام بیشتر یک مسابقه اسب دوانی است تا سرمایه گذاری. علاوه بر این، مغز ما دو برابر قوی‌تر به ضررها نسبت به دستاوردها واکنش نشان می‌دهد. به همین دلیل، یک زمین خوردن موقت می تواند باعث شود که شما تصمیمات احساسی بگیرید و باعث آسیب شود.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.

۴) فکر کردن به اینکه عملکرد سهام گذشته در آینده تکرار خواهد شد

رشد سهام در ۳-۴ سال گذشته تضمین نمی کند که در آینده همان رشد را نشان دهد. سرمایه گذاری در یک شرکت بدون تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی شرکت، روند کسب و کار آن و اینکه چه سرمایه گذاری هایی انجام داده است، می تواند ضررهای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

ضرر در بورس: دنبال کردن بازار روزانه

۵) خرید سهام فقط به این دلیل که قیمت آن بسیار پایین آمده است

خرید سهام فقط به این دلیل که بسیار پایین آمده است یک رویکرد قمار است. زیرا ممکن است شاخص های کلی شرکت بدتر شده باشد یا شرکت قدرت رقابتی خود را از دست داده باشد. در چنین حالتی، قیمت سهم ممکن است وارد یک روند نزولی بلندمدت شده باشد یا هرگز به قیمت قبلی خود افزایش نیابد.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

من در بورس ضرر کردم، چه کار کنم؟

البته هیچ کس نمی خواهد پولی را که با کار در شرایط سخت به دست می آورد از دست بدهد. با این حال، بسیاری از افراد به دلایلی که در بالا ذکر شد، هر روز پول زیادی از دست می دهند. ممکن است برای هر کسی که در بورس معامله می کند اتفاق بیفتد. شما می توانید یکی از آنها باشید و احساس کنید در یک گودال بی انتها هستید.

در مورد نرم افزار امور مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

در اینجا روش هایی برای خلاص شدن از شر روانشناسی از ضرر در بورس وجود دارد:

۱- به خود زمان بدهید و شرایط را بپذیرید.

شرایط را بدون اینکه به خود فشار بیاورید بپذیرید و به خودتان زمان بدهید. هیچ چیز در زندگی ارزشمندتر از شما نیست. می توان پول از دست رفته را دوباره به دست آورد.

در مورد نرم افزار سهامداران بیشتر بدانید.

نگذارید ضرر در بورس شما را تعریف کند

۲- نگذارید ضرر در بورس شما را تعریف کند

همانطور که در بالا ذکر کردیم، شما تنها نیستید. این مختص شما نیست. و به خود یادآوری کنید که اگر بتوانید از عهده آن برآیید، سرمایه گذار بسیار بهتری خواهید بود.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

۳- از اشتباهات خود درس بگیرید

سعی کنید بفهمید کجا اشتباه کرده اید و از آنها درس بگیرید. شاید آنچه را که در انتخاب سهام باید بدانید را از دست داده اید، یا ممکن است نظم عاطفی کافی در برابر تغییرات قیمت سهام نداشته باشید. خود را در مورد این مسائل آموزش دهید و دیگر اشتباهات مشابه را مرتکب نشوید.

۴- هنگام ضرر در بورس از صفر شروع کنید

در صورت لزوم کمربندها را برای مدتی سفت کنید و شروع به جبران ضرر کنید. دفعه بعد که بازار سهام سقوط کرد و قیمت‌ها ارزان‌تر شد، از آنچه آموخته‌اید استفاده کنید. با قدم های مطمئن تر سرمایه گذاری کنید.

در مورد برنامه سهامداران بیشتر بدانید.

آیا شواهد اجتماعی بر تصمیمات ما در بازار سهام تأثیر می گذارد؟ چرا و چگونه دربورس ضرر می کنیم؟ چرا دچار ضرر در بورس می شویم؟