چند سهم از یک سهام را باید بخریم؟

چند سهم از یک سهام را باید بخریم؟

چند سهم باید از یک سهام بخرم؟ هنگام تصمیم گیری برای خرید چند سهم از یک سهم خاص، باید چند فاکتور را در نظر گرفت. علاوه بر میزان سرمایه ای که در دسترس دارید، باید تنوع بخشی را نیز در نظر بگیرید. اینکه آیا می توانید سهام کسری از سهام را خریداری کنید یا خیر.

با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا یک راهنمای سریع ارائه شده است که می تواند به شما در تعیین تعداد ایده آل سهام برای خرید کمک کند. در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید، زیرا تعیین می کنید چند سهم از یک سهام را بخرید.

در مورد برنامه سهام  بیشتر بدانید.

چند سهم از یک سهام را باید بخریم؟

  1. چند سهم از سهام را باید بخرم؟

  2. چند سهم باید بخرید؟

  3. چقدر پول برای سرمایه گذاری دارید؟

  4. آیا می خواهید سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کنید؟

  5. حق کمیسیون یا کارگزاری وجود دارد؟

  6. کارگزار شما از سهام کسری پشتیبانی می کند؟

  7. بر اساس قیمت چند سهم می توانید بخرید؟

ابتدا بیایید ببینیم چند سهم می توانید بخرید. با فرض اینکه کارگزار شما برای معاملات سهام کمیسیون دریافت نمی کند (بیشتر کارگزاران آنلاین محبوب این کار را نمی کنند)، محاسبه تعداد سهامی که می توانید با مقدار مشخصی پول بخرید آسان است.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

چند سهم باید بخرید؟

این فرآیند سه مرحله ای است:

قیمت فعلی سهم مورد نظر خود را پیدا کنید. شما می توانید از طریق کارگزار خود یا از طریق یک وب سایت مالی یک مظنه دریافت کنید. مطمئن شوید که در حال بررسی یک نقل قول در زمان واقعی هستید، نه یک نقل قول با تاخیر. مقدار پولی را که برای سرمایه گذاری در سهام در دسترس دارید بر قیمت فعلی سهام آن تقسیم کنید.

اگر کارگزار شما به شما اجازه خرید سهام کسری را بدهد، نتیجه تعداد سهامی است که می توانید بخرید. اگر می توانید فقط سهام کامل بخرید (متداول ترین)، به نزدیکترین عدد کامل برگردید.

به عنوان مثال، فرض کنید من می خواهم سهام اپل (NASDAQ:AAPL) را بخرم و ۲۰۰۰ دلار برای سرمایه گذاری دارم. طبق یک قیمت واقعی سهام، اپل در حال نوشتن این مطلب با قیمت ۱۶۰ دلار به ازای هر سهم معامله می شود. تقسیم آن دو عدد به من حدود ۱۲٫۵ سهم می دهد. کارگزار من در حال حاضر از سهام کسری پشتیبانی نمی کند. بنابراین این بدان معناست که می توانم دوازده سهم اپل را بخرم.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

تنوع سهام

در اینجا یک نکته مهم به خصوص برای سرمایه گذاران جدید وجود دارد. فقط به این دلیل که می توانید تعداد معینی از سهام یک سهام خاص را بخرید به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر ۱۰۰۰ دلار در یک حساب کارگزاری تازه افتتاح شده قرار دهید، و سهامی را که می خواهید به قیمت ۵۰ دلار معامله کنید، توانایی خرید ۲۰ سهم را دارید.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

با این حال، تنوع پورتفولیو را فراموش نکنید. به جای یک موقعیت بزرگ در یک سهام، شاید یک استراتژی سرمایه گذاری بهتر این باشد که سپرده اولیه کارگزاری خود را در چند شرکت مختلف توزیع کنید.

اکثر کارشناسان به مبتدیان می گویند که اگر می خواهید در سهام فردی سرمایه گذاری کنید، در نهایت باید سعی کنید حداقل ۱۰ تا ۱۵ سهام مختلف در سبد سهام خود داشته باشید تا به درستی دارایی های خود را متنوع کنید. و از آنجایی که بیشتر کارگزاران دیگر برای معاملات آنلاین سهام کمیسیون دریافت نمی کنند، توزیع مقدار نسبتاً کمی از سرمایه در بسیاری از موقعیت های سهام مختلف عملی تر از همیشه است.

در مورد نرم افزار سهامداران بیشتر بدانید.

آیا این ارزش خرید یک سهم از سهام را دارد؟

آیا این ارزش خرید یک سهم از سهام را دارد؟

کاملا. در واقع، با ظهور معاملات سهام بدون کمیسیون، خرید یک سهم کاملاً امکان پذیر است. با این حال، اگر کارگزار شما یکی از معدود افرادی است که هنوز کمیسیون دریافت می کند، ممکن است انجام سرمایه گذاری های کوچک عملی نباشد. به عنوان مثال، اگر کارگزار شما ۴٫۹۹ دلار کمیسیون معاملاتی را دریافت کند، برای خرید یک سهم از جنرال موتورز (NYSE:GM)، که تا لحظه نگارش این مقاله یک سهام ۲۹ دلاری است، باید بیش از ۱۷ درصد از سهام را بپردازید. اگر هنوز کمیسیون می پردازید، در نظر داشته باشید که به یک کارگزار آنلاین با رتبه برتر بروید که به انقلاب کمیسیون صفر پیوسته است.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

آیا امکان خرید کمتر از یک سهم وجود دارد؟

در سال‌های اخیر کارگزاران شروع به پذیرش ایده اجازه دادن به سرمایه‌گذاران برای خرید مستقیم سهام کسری کرده‌اند. سرمایه گذاری سهم کسری دو مزیت بزرگ دارد.

در مورد نرم افزار مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

اول، به سرمایه گذاران جدیدتر امکان دسترسی به سهام با قیمت سهام بالا را می دهد. به عنوان یک مثال، اگر Amazon.com (NASDAQ:AMZN) با ۲۵۰۰ دلار به ازای هر سهم معامله می‌شود، سرمایه‌گذاری که تنها ۵۰۰ دلار برای سرمایه‌گذاری داشته باشد، می‌تواند ۰٫۲ سهم از سهام را خریداری کند.

دوم، سرمایه گذاری کسری سهم به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که تمام پول خود را صرف کار کنند. با استفاده از مثال آمازون ما، اگر ۴۰۰۰ دلار برای سرمایه گذاری داشتید و توانایی خرید سهام کسری را نداشتید، می توانید فقط یک سهم بخرید و ۱۵۰۰ دلار باقی مانده بود. با سهام کسری، می توانید کل ۴۰۰۰ دلار خود را سرمایه گذاری کنید و ۱٫۶ سهم از غول تجارت الکترونیک را خریداری کنید.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

چند سهم باید بخرید؟

نکته پایانی این است که هیچ پاسخ جهانی برای این سوال وجود ندارد — این بستگی به موقعیت شخصی شما دارد. فقط به یاد داشته باشید که این عوامل مهم را در نظر بگیرید:

  • چقدر پول برای سرمایه گذاری دارید؟

  • آیا شما نیاز به تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری خود دارید؟

  • می خواهید تمام سرمایه موجود خود را در سهام قرار دهید؟

  • حق کمیسیون یا کارگزاری که باید بپردازید (در صورت وجود) چقدر است؟

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

سهم