چگونه بازار بورس را در 10 مرحله یاد بگیریم؟

چگونه بازار بورس و سهام را در ۱۰ مرحله یاد بگیریم؟

برای کسانی که می خواهند در مورد بازار سهام بیاموزند و سهام بخرند و بفروشند، “چگونه شروع کنم؟ چگونه بازار بورس و سهام را در ۱۰ مرحله یاد بگیرم؟” ۱۰ پاسخ شگفت انگیز به این سوال:

۱-در یک شرکت کارگزاری حساب باز کنید

یک کارگزار سهام آنلاین خوب پیدا کنید و یک حساب باز کنید. با رابط کاربری سایت آشنا شوید و از ابزارهای سرمایه گذاری و تحقیق رایگانی که فقط در اختیار مشتریان است استفاده کنید. برخی از کارگزاری ها ابزار بسیار مفیدی را برای سرمایه گذاری مجازی با پول های تقلبی ارائه می دهند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

۲-کتاب بخوانید

شما می توانید هر چقدر که بخواهید اطلاعاتی را در کتاب ها پیدا کنید که در مقایسه با سخنرانی ها، سمینارها و بسته های آموزشی در اینترنت مقرون به صرفه تر هستند. اگر تحقیقات خود را انجام دهید، می توانید بسیاری از نام های سرمایه گذاران و نویسندگان مهم مانند وارن بافت و مایکل لوئیس را بیابید. توصیه ما کتاب «سرمایه گذار باهوش» که مورد علاقه وارن بافت نیز هست و «چگونه در بورس پول درآوریم» نوشته ویلیام اونیل است.

وارن بافت که در ۲۰ سالگی کتاب «سرمایه گذار باهوش» را خواند، درباره این کتاب چنین می گوید:

سرمایه گذار هوشمند زندگی من را تغییر داد. اگر این کتاب را نخوانده بودم، احتمالاً همچنان روزنامه می فروختم.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار در بازار بورس بخوانید.

3. مقالات بازار بورس را بخوانید

۳-مقالات بازار بورس را بخوانید

مقالات منابع عالی برای آموزش رایگان هستند. می توانید ده ها مقاله مناسب برای همه سطوح را در دسته بندی ما با عنوان “تبادل” بیابید. اگر مشاوره منابع انگلیسی می خواهید، Investopedia در حال حاضر محبوب ترین سایت آموزش سرمایه گذاری است.

۴-یک مربی یا دوست پیدا کنید

فردی که از خانواده، محل کار، اساتید یا هر مکان دیگری با دانش اولیه بازار سهام می شناسید، می تواند شما را راهنمایی کند. یک مربی خوب کسی است که مایل است به سؤالات شما پاسخ دهد، کمک کند، منابع مفیدی را توصیه کند، و در صورت بروز مشکل به شما کمک کند. او مربی همه سرمایه گذاران موفق در گذشته یا حال بوده است.

در مورد نرم افزار جامع تحلیل بازار بخوانید.

اگرچه در حال حاضر منسوخ شده است، اما انجمن های آنلاین هنوز در حال  حاضر می توانند مکانی عالی برای دریافت پاسخ سوالات شما باشند. اما مراقب باشید به چه کسی گوش می دهید. اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان حتی معامله گران حرفه ای نیستند، چه رسد به معامله گران موفقی که سود کرده اند. توصیه های انجمن ها را بدون بررسی کامل وارد زندگی خود نکنید و تحت هیچ شرایط و ضوابطی از توصیه های سرمایه گذاری پیروی نکنید. علاوه بر اینها، می‌توانید با دنبال کردن حساب‌های توییتر خاصی از اطلاعات و تحولات فعلی مطلع شوید و از توصیه‌های موجود در سهام بهره‌مند شوید.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

۵-زندگی سرمایه گذاران موفق را بررسی کنید

یادگیری در مورد زندگی و کارهای سرمایه گذاران بزرگ در گذشته برای داشتن دیدگاه جدید، الهام گرفتن و درک ارزش بازار سهام بسیار مهم است. نام هایی مانند وارن بافت، جسی لیورمور، جورج سوروس، بنجامین گراهام، پیتر لینچ، جان تمپلتون و پل تودور جونز نمونه هایی از اسامی افسانه ای هستند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

6. Follow the stock market news

۶-اخبار بازار بورس و سهام را دنبال کنید

شما می توانید با پیگیری هر روز کمی اخبار بازار بورس با روندهای اقتصادی آشنا شوید و با بررسی تحلیل های اشخاص ثالث بر زبان سرمایه گذاری مسلط شوید. از سوی دیگر مشاهده نموداری قیمت بازار بورس سهام، نگاهی به عناوین اخبار و بررسی اطلاعات اولیه شرکت ها از طریق سرمایه گذاری از دیگر تلاش های مفید است.

راه دیگری برای درگیر شدن با بازار سهام تلویزیون است. بلومبرگ بدون شک محبوب ترین کانال در این زمینه است. حتی تماشای ۱۵ دقیقه در روز دانش شما را افزایش می دهد. اجازه ندهید اصطلاحات یا سبک خبری شما را بترساند. فقط تماشا کنید. اجازه دهید مغزتان به آرامی نظرات، بحث ها و مصاحبه ها را هضم کند. به خاطر داشته باشید، با گذشت زمان، ممکن است فکر کنید که بیشتر برنامه‌های تلویزیونی درباره سرمایه‌گذاری به جای مفید بودن، فقط حواس‌ را پرت می‌کنند.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

نکته مهم:

به خاطر داشته باشید که توصیه هایی که در تلویزیون داده می شود بسیار نادر است که تبدیل به برد شود. وقتی با شرایط و اخبار سرمایه گذاری آشنایی خاصی پیدا کردید، هم برای روانشناسی و هم برای سرمایه گذاری بهتر است اخبار بازار بورس و سهام را دنبال نکنید. سرمایه گذاران باتجربه بازار و اخبار را به صورت روزانه دنبال نمی کنند.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

۷-اشتراک های پولی دریافت کنید

تامین مالی ایده های تحقیق و سرمایه گذاری می تواند آموزشی باشد. برخی از معامله گران ممکن است مشاهده حرفه ای خود در بازار را مفیدتر از تلاش برای به کار بردن آنچه تازه آموخته اند، بدانند. وب‌سایت‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که می‌توانید از آنها اشتراک پولی دریافت کنید. نکته کلیدی این است که بهترین مورد را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

احتیاط ! بسیاری از عضویت های پولی که به صورت آنلاین، به ویژه از طریق رسانه های اجتماعی، به بازار عرضه می شوند، از سوی سرمایه گذاران فردی هستند که ادعا می کنند نرخ بازدهی باورنکردنی دارند و می توانند به شما یاد دهند که چگونه موفق شوید. ۹۹٫۹۹ درصد آنها سرمایه گذاری های بسیار بدی هستند و با ۹۹ تا ۱۹۹ دلار در ماه یا حتی بیشتر کار می کنند. بزرگترین آسیب زمانی است که شما سعی می کنید کاری را که آنها انجام می دهند انجام دهید و پول زیادی را برای انعام سهام خرج کنید و زمانی که کار نمی کند خود را خسته کنید.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

۸-در سمینارها و کلاس های آنلاین شرکت کنید

سمینارها می توانند بینش ارزشمندی در مورد بازار به طور کلی یا خاص سرمایه گذاری به شما ارائه دهند. اکثر سمینارها بر روی یک منطقه خاص از بازار تمرکز می کنند و اینکه چگونه سخنران در طول سال ها با استفاده از استراتژی های خود موفق بوده است. همچنین، همه سمینارها پولی نیستند. برخی از آنها رایگان هستند و می توانند تجربه ای ارزشمند باشند. اما چیزی که باید در مورد سمینارهای رایگان بسیار مراقب باشید و از آن آگاه باشید، در نهایت بدون توجه به آنچه که می شود، آینده ارائه است. هر چیزی که آنها ارائه می دهند، می توانید مودبانه رد کنید!

کلاس های آنلاین اغلب گران هستند، اما می توانند به اندازه سمینارها مفید باشند.

احتیاط! درست مانند عضویت های پولی، مراقب درس ها و دوره ها باشید. قیمت اکثر آنها بیش از ۵۰۰ دلار است و اغلب با این قول به فروش می رسند که حاوی اطلاعات ارزشمندی هستند. قیف‌های فروش فوق‌العاده شما را جذب می‌کنند و در طول درس هیجان‌زده‌تان می‌کنند، و شما را با استراتژی‌ای می‌گذارند که ۵ تا ۱۰ سال پیش سودآور بود و دیگر معتبر نیست. البته استراتژی ای که می دهند موفق است و ممکن است شما تخصص لازم برای اجرای آن را نداشته باشید.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

9. اکنون سهام بخرید یا از شبیه سازی استفاده کنید

۹-اکنون سهام بخرید یا از شبیه سازی استفاده کنید

گام بعدی پس از افتتاح حساب کارگزاری آنلاین، خرید مستقیم سهامی است که تصمیم گرفته اید. از شروع کوچک نترسید. ۱، ۱۰ یا ۲۰ سهم نیز به هدف خود عمل می کند.

اگر ورود به بازار بورس سهام با پولی که به سختی به دست آورده اید اعصاب شما را خسته می کند، ابتدا با یک حساب مجازی شروع کنید. برخی از کارگزاری های آنلاین خدمات سرمایه گذاری مجازی را برای تمرین شما ارائه می دهند.

احتیاط! یکی از رایج ترین اشتباهاتی که مبتدیان مرتکب می شوند، خرید بیش از حد سهام در اولین معامله است. ریسک کردن بیش از حد به عنوان یک مبتدی احتمالاً منجر به ضررهای غیرضروری می شود. در عوض، با احتیاط بیشتری با گام های کوچک شروع کنید و با خرید سهام بیشتر در طول زمان، سرمایه گذاری خود را افزایش دهید.

در مورد برنامه سهامداری بیشتر بدانید.

۱۰-به توصیه وارن بافت توجه کنید: با بازار لجبازی نکنید!

وارن بافت، بزرگترین سرمایه گذار تمام دوران، به سرمایه گذاران فردی توصیه می کند که به جای تلاش برای شکست دادن بازار بورس، صرفاً منفعلانه سرمایه گذاری کنند و برای درازمدت خرید کنند و نگه دارند.

زیرا تلاش برای پیش بینی زمان سقوط و زمان افزایش آن نمی تواند فراتر از یک تلاش بیهوده باشد. هیچ کس در دنیا این را نمی داند. بازار مثل یک نوجوان احساسی است. گاهی با افزایش قیمت هاو گاهی با بدبینی شدید، می تواند قیمت ها را به زمین بزند. تنها چیزی که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که محاسبه کنید سهامی که می خواهید بخرید با چه قیمت هایی گران و با چه قیمت هایی ارزان است. اگر ارزش واقعی سهامی را که می‌خرید بدانید، با خرید آن با قیمت بسیار بالا ضرر نخواهید کرد. هر چه سهام را ارزان‌تر بخرید، در بلندمدت بازدهی بیشتری خواهید داشت.

در مورد نرم افزار مدیریت اسناد الکترونیک بخوانید.

بازار بورس