چگونه بورس را در زندان یاد گرفتم (کورتیس کارول)

چگونه بورس را در زندان یاد گرفتم (کورتیس کارول)

کورتیس کارول یک مشاور مالی مورد احترام و مورد توجه از نظر بینش های سرمایه گذاری و تجارت است. با این حال، او یک زندانی در زندان ایالتی سن کوئنتین، کالیفرنیا است. او پسر بی سواد مادری معتاد به کوکائین است که در دشت های اوکلند شرقی بزرگ شده است. کارول ناتوانی یادگیری خود را با گذران زندگی از طریق فرار از مدرسه، پناه گرفتن در خیابان و ارتکاب جنایات کوچک مانند کسب درآمد از بازی های رایانه ای پنهان عنوان کرده است. او سال های نوجوانی خود را به عنوان یک کودک گمشده و گیج سپری کرد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

وی در سال ۱۳۷۵ در سن ۱۷ سالگی در طراحی و اجرای یک سرقت مسلحانه که منجر به کشته شدن یک شخص و مجروح شدن یک نفر شد، شرکت کرد. کورتیس کارول دستگیر و به ۵۴ سال حبس محکوم شد. اگرچه خودش ماشه را نکشید، اما توضیح داد که از آنجایی که دزدی ایده خودش بود، مسئولیت این حادثه بد را هم بر عهده داشته است.

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

او پس از چند سال اول زندان، به طور تصادفی با بخش بورس یک روزنامه آشنا شد. یکی از زندانیان مسن‌تر او را دید و تشویقش کرد که موضوع را بررسی کند. زیرا، همانطور که او تعریف می کند، بورس جایی است که “سفیدپوستان تمام پول خود را پنهان می کنند”. کارول تحت تأثیر قرار گرفته و تصمیم گرفت درباره بازار سهام بیشتر بداند. اما ابتدا، او باید سواد بیاموزد که آن را “سخت ترین کاری که تا به حال در زندگی خود انجام داده ام” توصیف می کند.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

راه کارهای مالی کورتیس کارول

راه کارهای مالی کورتیس کارول

کورتیس کارول بعداً متوجه شد که نادانی مالی عامل اصلی تصمیمات اشتباه او بوده که منجر به دستگیری او شد و او در این مورد تنها نیست. به گفته مؤسسه کیفری کالیفرنیا، ۷۰ درصد از زندانیان به دلیل ارتکاب جرایم پولی یا تحت تعقیب قرار گرفتن در زندان هستند. به همین دلیل است که او در سال ۲۰۱۲ برنامه سواد مالی سان کوئنتین را راه اندازی کرد تا به سایر زندانیان آموزش های اولیه پولی مانند پس انداز، کنترل مخارج و استقراض هوشمند ارائه دهد. او استقلال مالی را به کنترل و رشد شخصی مرتبط کرد و با افسانه‌ها و اطلاعات غلطی که مردم را از سرمایه‌گذاری عاقلانه یا حتی مدیریت پولشان باز می‌دارد، جنگید.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

کورتیس گفت: «ما زندانیان برای ادغام مجدد در جامعه به این توانایی ها نیاز داریم. “بدون این قابلیت ها، ما نمی توانیم در مورد توانبخشی کامل صحبت کنیم.”

در اینجا با برخی از مشاوره های مالی او آشنا می شویم:

۱- سرمایه گذاری و تجارت چیزهای مختلفی هستند.

زمانی که در بازار سهام معامله می‌کنید، سهامی را برای مدت کوتاهی نگه می‌دارید. اما اگر در شرکتی سرمایه‌گذاری می‌کنید، به یک رویکرد بلندمدت نیاز دارید، زیرا پول شما برای سال‌ها به آن شرکت وابسته خواهد بود. زندانیانی که من در اینجا آموزش می دهم – بیشتر آنها افراد مسن هستند – شانس کمی برای سرمایه گذاری و پس انداز برای بازنشستگی بعد از ۴۰ یا ۵۰ سالگی دارند. به همین دلیل به آنها توصیه می کنم که روی معاملات کوتاه مدت تمرکز کنند. تجارت به آنها تحصیلات و تجربه زیادی می دهد و درآمدزایی نیز دارند. سپس اگر تصمیم به سرمایه گذاری داشته باشند، اطلاعات زیادی در مورد اینکه کجا نگاه کنند و چگونه عاقلانه سرمایه گذاری کنند، خواهند داشت.

در مورد نرم افزار جامع تحلیل بازار بخوانید.

۲- کورتیس کارول: تحقیق کنید.

“سرمایه گذاری و معامله موفق تماماً به تلاش برای درک ۳ چیز است: آیا سهام کمتر از قیمت، قیمت بیش از حد یا بیش از حد قیمت است؟ از کجا بدانم؟” . اینجاست که تحقیقات مطرح می شود. ببینید:

  • چه نوع شرکتی است و چه زمانی تاسیس شده است؟

  • چه نوع محصولات یا خدماتی را ارائه می دهد؟

  • تعداد افراد شاغل چقدر است؟

  • درآمد، سود، بدهی و ارزش بازار شرکت چقدر است؟

  • کدام شرکت ها رقیب آنها هستند؟

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

دانستن همه اینها مهم است و اینها سوالات عقل سلیم هستند. اگر پیش شما بیایم و بخواهم پول قرض کنم، به من چه می گویید؟ اگه مرا نشناسید میگویید نه و بعد از این از من می پرسید برای چه می خواهم و چگونه آن را پس می دهم. همین امر در مورد شرکت هایی که در آنها سرمایه گذاری می کنید نیز صدق می کند. شما می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید. شرایط بازار این موضوع را کمی پیچیده‌تر می‌کند، اما این اطلاعات مبنایی را تشکیل می‌دهد که شما برای تصمیم‌گیری نیاز دارید.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار در بازار بورس بخوانید.

کورتیس کارول: تحقیق کنید.

۳- دنبال گله نروید.

به نظر کورتیس کارول، ۹۰ درصد بازارها بر اساس احساسات هستند. مثلا؛ اپل اعلام کرده است که در آن زمان رکورد تعداد پیش‌سفارش آیفون X را دریافت کرده است، اما تاخیرهایی در ارسال وجود خواهد داشت. سهام اپل پس از انتشار خبر پیش‌سفارش، ۶ درصد یا حتی ۷ درصد افزایش یافت. سپس خبر سرقت یک کامیون یو پی اس پر از آیفون منتشر شد. ما در مورد تعداد نسبتاً کمی از تلفن ها صحبت می کنیم.

با این حال، این موضوع یادآوری کرد که مردم سهام اپل را بر اساس احساسات خود می خرند، حتی اگر هنوز بازدهی نداشته باشد. به نظر کورتیس کارول ابتدا باید انتظار بازگشت سود داشت. هرگز از گله پیروی نکنید. زیرا گله توسط احساسات هدایت می شود. به راحتی می توان فهمید که گله کجاست. زیرا می توانید ببینید که چگونه قیمت سهام در مدت زمان کوتاهی بر اساس اطلاعاتی که چندان مرتبط با واقعیت نیست، سر به فلک می کشد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

۴- ابتدا داده های واقعی را یاد بگیرید.

زمانی که به تاریخ نگاه می کنیم، مشاهده می شود که سهام بر اساس گزارش های مالی عمل می کنند. فرض کنید پایان سه ماهه اول فرا رسید و شرکت ها شروع به اعلام اعداد کردند. سرمایه‌گذاران بزرگ، مانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق‌های تامینی، سهام را بر اساس این افشاگری‌ها خریداری می‌کنند و افزایش قیمت‌ها در طول دوره، موقعیت خود را بر اساس درآمد حفظ می‌کنند.

در دوره بعد هم همین اتفاق می افتد. اما اگر در اواسط سه ماهه با افزایش یا کاهش سریع قیمت مواجه شدید، مراقب باشید و برای سرمایه گذاری عجله نکنید. منتظر انتشار گزارش ها باشید. اگر اعداد آنطور که باید منتشر نشوند، یا اگر شرکت انتظارات بازار را برآورده نکند، حتی اگر بالاتر از انتظارات خودش باشد، قیمت سهام همچنان ممکن است کاهش یابد.

کورتیس کارول