چگونه در بازار سهام به طور موثر معامله کنیم؟

چگونه در بازار سهام به طور موثر معامله کنیم؟

برای موفقیت در بازار سهام و بازار بورس نکاتی وجود دارد که توجه کردن به آنها باعث سوآوری می شود. روزانه صدها هزار معامله در جهان و بازار سهام اتفاق می افتد. اما درصد بسیار کمی از آنها جزو سرمایه گذاری های موفق محسوب می شوند. سرمایه گذاران موفق همیشه قبل از انجام معامله سهام نکات بسیاری را از نظر می گذرانند. در این محتوا بخشی از نکات مهم را با شما به اشترک می گذاریم. امید است از این نکات در معاملات سهام خود بهره ببرید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

راه های معامله سهام به طور موثر

راه های معامله سهام به طور موثر

هشت راه موثر برای معاملات سهام سود آور را با شما در میان می گذاریم. مهمترین نکته ای که وجود دارد عمل کردن به این راهکارهاست. مطالب بسیاری وجود دارد که بسیاری از موارد عنوان شده را داراست. تاکید می کنیم. نکته مهم این است که به دستورالعمل ها به طور موثر عمل کنید. عمل به موارد عنوان شده را پشت گوش نیاندازید. به امید موفقیت و ثروتمند شدن شما در بازار سهام و بورس.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

۱) قیمت ها را به صورت فوری و روزانه دنبال نکنید.

وقتی دائماً قیمت‌ها را دنبال می‌کنید، این تصور برایتان ایجاد می‌شود که بازار سهام بیشتر یک مسابقه اسب‌سواری است تا سرمایه‌گذاری. با این حال، هدف در بازار سهام رسیدن به خط پایان در بلندمدت است.

۲) نه از افزایش سهام خود خوشحال باشید و نه از سقوط آنها ناراحت!

از نظر روان‌شناختی، ما به ضرر دو برابر شدیدتر از به دست آوردن واکنش نشان می‌دهیم. به عبارت دیگر، اگر سهام ما ۵ درصد افزایش یابد و سپس ۵ درصد کاهش یابد، ۱ برابر شادی و ۲ برابر ترس و اضطراب احساس می کنیم. این ترس از جلوگیری از ضرر باعث می شود که سهام خود را بفروشیم. از این موضوع آگاه باشید. احساسات لحظه ای خود را که زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد مهار کنید.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

۳) خودتان تصمیمات سرمایه گذاری بگیرید.

بازار سهام تنها جایی است که فراری سواران از کسانی که با وسایل حمل و نقل عمومی سر کار می روند مشاوره می گیرند. هیچ کس نمی داند قیمت ها در آینده به کجا خواهند رفت و شخصیت سرمایه گذاری شما را بهتر از شما می شناسد. بنابراین، تصمیمات سرمایه گذاری خود را بگیرید. به ویژه مراقب توصیه ها و زمزمه های اطرافیان خود باشید.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

۴) باید بدانید چه زمانی خرید و فروش کنید.

عقل سلیم شامل خرید سهام کم و فروش بالا در دوره بعدی است. این یک ایده عالی خواهد بود. اما هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا قیمت ها در آینده افزایش می یابد وجود ندارد. روش بهتر این است که به دنبال سهامی بگردید که حرکت خوب و احتمال افزایش شتاب دارند. رویدادهای بازار سهام همیشه اغراق آمیز هستند، یا خیلی پایین یا خیلی زیاد. هنگام بالا آمدن آن طرف فروشنده و هنگام کاهش در سمت خریدار باشید.

۵) فروش خوب و قیمت خرید مناسب داشته باشید.

چگونه در بازار سهام به طور موثر معامله کنیم؟

همانطور که وارن بافت گفت:

همیشه بهتر است یک شرکت عالی با قیمت متوسط ​​به دست آورید تا یک شرکت متوسط ​​با قیمت عالی.

اگر توقعات نامعقولی دارید به این معنی است که در معاملات خرید و فروش خود با مشکل مواجه خواهید شد. دریابید که قیمت فروش معقول چقدر است و انتظار نداشته باشید پایین بخرید و در سقف بفروشید.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

۶) با سهام “Blue Chip” شروع کنید.

سهام بلو چیپ سهام شرکت هایی هستند که عملکرد بسیار خوبی دارند. ورشکستگی این شرکت ها و افت سهام آنها غیرممکن به نظر می رسد. این شرکت ها محصولات و خدماتی را می فروشند که مردم اکنون به آن نیاز دارند. می‌توان نمونه‌هایی از این محصولات را به عنوان برخی از اقلام مهم در غذا، انرژی، دارو و فناوری ارائه کرد.

اگر هنوز در حال یادگیری هستید، این سهم ها خوب هستند. چنین شرکت هایی معمولاً بسیار بزرگ اند، آنها بر صنعت تسلط دارند. در بازارهای بین المللی می توان از IBM، Amazon، Google، Apple و Procter and Gamble مثال هایی زد.

۷) انجام معاملات بلندمدت را در نظر بگیرید.

بورس ابزاری است که از افراد کم حوصله پول می گیرد و به دست افراد صبور می رساند. “وارن بافت”

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.

راه برای کسب درآمد مطمئن تر هنگام سرمایه گذاری، کسب درآمد کم کم در طول زمان است. اوراقی که به سرعت در حال افزایش هستند ممکن است با همان سرعت کاهش پیدا کنند. به خصوص زمانی که برای اولین بار شروع به کار می کنید و سعی می کنید بازار را درک کنید، مطمئن شوید که در شرکت های با طول عمر بلندمدت، با ثبات و با عملکرد خوب سرمایه گذاری کرده اید.

اگر قصد ندارید سهامی را به مدت ۱۰ سال نگه دارید، حتی به خرید آن برای ۱۰ دقیقه فکر نکنید.”وارن بافت”

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

۸) به قوانینی که خودتان در بازار سهام تعیین کرده اید پایبند باشید.

هنگام تصمیم گیری خرید و فروش باید قوانین سیستماتیکی داشته باشید که از آنها پیروی کنید. این قوانین به عنوان بیمه ای برای شما عمل می کند که تسلیم احساسات خود نشوید. این قوانین را به شدت دنبال کنید تا مجبور شوید به آنها پایبند باشید، حتی اگر فعلاً باعث ضرر شما شود.

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

  • اگر به مدت ۱۰ سال قصد فروش سهام یک شرکت را ندارید، نباید برای مدتی قیمت شرکت سقوط کند، مگر اینکه در فعالیت های اصلی شرکت مشکلی وجود داشته باشد.

  • اگر قانونی برای محدود کردن ضرر خود به ۱۰ درصد دارید و کارتی که قبلاً انتخاب کرده اید ۱۰ درصد ضرر کرده است، آن کارت را بفروشید. با بازار بحث نکنید.

  • اگر قصد دارید کاغذی را با قیمت ۴۰ دلار بفروشید، در فروش آن کوتاهی نکنید. زیرا همچنان در حال افزایش است. به حدی که بعد از ۴۵ دلار شدن کاغذ ممکن است ناگهان به زیر ۴۰ دلار برود و در این صورت باز هم می توان انتظار ۴۰ دلار را داشت. در نهایت، ممکن است متوجه شوید که کاغذ را به قیمت ۳۲ دلار می‌فروشید.

بازار سهام