چگونه در زمان سقوط بازار سهام کسب درآمد کنیم؟

چگونه در زمان سقوط بازار سهام کسب درآمد کنیم؟ یکی از راه‌های کسب درآمد از سقوط بازار سهام، گرفتن یک موقعیت فروش کوتاه (short sale) است. موقعیت کوتاه یک اصطلاح کاملاً ساده است. یک سرمایه گذار، سهامی را قرض می گیرد و آن را می فروشد. سپس دوباره آن را می خرد و آن سهام را به وام دهنده برمی گرداند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

کسانی که در موقعیت های فروش کوتاه قرار می گیرند، روی احتمال کاهش قیمت سهام در آینده، پول سرمایه گذاری می کنند. اگر پس از استقراض و فروش سهام، قیمت سهام کاهش یابد، سرمایه‌گذار با خرید همان سهام با قیمت کمتر و بازگرداندن آن به مالک، بدهی خود را پرداخت می‌کند.

به عنوان مثال، اگر سرمایه‌گذاری فکر می‌کند که قیمت تسلا (TSLA) 315 دلار برای هر سهم بالاتر از آنچه باید باشد و قیمت آن کاهش می‌یابد، می‌تواند ۱۰ سهم تسلا را از کارگزار خود قرض کند و آن را به قیمت بازار بفروشد. از ۳۱۵ دلار اگر سهام به ۳۰۰ دلار کاهش یابد، سرمایه گذار می تواند آن ۱۰ سهم را با آن قیمت بازخرید کند و آنها را به نماینده خود بازگرداند و به ازای هر سهم ۱۵ دلار سود خالص به دست آورد.

در مورد نرم افزار مدیریت سهام بیشتر بدانید.

با این حال، اگر سهام تسلا به ۳۵۵ دلار افزایش یابد، سرمایه گذار با همان منطق ۴۰ دلار ضرر می کند.

خطرات فروش کوتاه مدت در سقوط بازار سهام

خطرات فروش کوتاه مدت در سقوط بازار سهام

سرمایه‌گذاری که کوتاه مدت می‌فروشد، ریسک نسبتاً بیشتری دارد. وقتی یک سرمایه‌گذار فقط می‌رود و سهامی را می‌خرد، پولی که می‌تواند از دست بدهد بیشترین سرمایه‌گذاری اوست. بنابراین، اگر سرمایه‌گذار فوق، سهام تسلا را به جای وام گرفتن با ۳۱۵ دلار خریداری کرده بود، حداکثر مبلغی که می‌توانست از دست بدهد همچنان ۳۱۵ دلار بود. زیرا قیمت نمی‌توانست به زیر صفر برسد. به عبارت دیگر، کوچکترین مقداری که هر سهمی می تواند بگیرد ۰ است.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

با این حال، زمانی که یک سرمایه گذار به یک موقعیت فروش کوتاه رو می کند، از نظر تئوری می تواند مقدار نامحدودی از پول را از دست بدهد. زیرا هیچ حد بالایی نظری برای افزایش قیمت سهام وجود ندارد. می تواند به طور نامحدود افزایش یابد. همانطور که در مثال بالا ذکر شد، اگر سرمایه گذار سهام تسلا را کوتاه می کرد و قیمت آن به ۳۵۵ دلار افزایش می یافت، ضرر به ازای هر سهم ۴۰ دلار می شد.

چرا سرمایه گذاران از موقعیت های فروش کوتاه استفاده می کنند؟

چرا سرمایه گذاران از موقعیت های فروش کوتاه استفاده می کنند؟

یک موقعیت کوتاه می تواند هم برای اهداف سفته بازی و هم برای مصارف پوششی استفاده شود. سفته بازان از فروش کوتاه برای کسب درآمد از افت یا سقوز بازار سهام یا بازار به طور کلی استفاده می کنند. از سوی دیگر، ریسک گریز، از این استراتژی برای محافظت از سود یا کاهش زیان در سهام یا پرتفوی خود استفاده می کنند.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

سرمایه گذاران نهادی و سرمایه گذاران فردی حرفه ای اغلب از استراتژی های فروش کوتاه مدت هم برای سفته بازی و هم برای پوشش ریسک استفاده می کنند. صندوق های معروف به صندوق های تامینی، فعال ترین کاربران استراتژی های فروش کوتاه مدت هستند و اغلب از موقعیت های فروش در برابر سهام یا بخش های خاص برای محافظت از موقعیت های خرید خود در سایر ابزارهای سرمایه گذاری استفاده می کنند.

در حالی که این استراتژی به معامله گران فرصتی برای سود در یک بازار نزولی یا خنثی ارائه می دهد، به دلیل ریسک نامحدود زیان، تنها باید توسط معامله گران پیشرفته با تجربه و آگاه استفاده شود.

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

فروش کوتاه چه زمانی منطقی است؟

فروش کوتاه چه زمانی منطقی است؟

فروش کوتاه مدت استراتژی مورد استفاده اکثر سرمایه گذاران نیست. زیرا انتظار عمومی این است که قیمت سهام افزایش یابد. اگرچه در برخی دوره ها روند نزولی طبیعی وجود دارد، اما بازارهای سهام در بلندمدت روند صعودی دارند. به خصوص برای سرمایه گذاران بلندمدت، خرید و نگهداری سهام ریسک کمتری نسبت به فروش کوتاه مدت در برابر بازار یا یک شرکت خاص دارد.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

اما موقعیت‌هایی وجود دارد که گرفتن یک موقعیت کوتاه منطقی است: اگر سرمایه‌گذار فکر کند سهام شرکتی احتمالاً در کوتاه‌مدت کاهش می‌یابد، منطقی است. به عنوان مثال می توان نمونه ای از شرکتی را که ممکن است برای گرفتن یک موقعیت کوتاه منطقی باشد، به ویژه برای شرکتی که مشکلات موقتی را تجربه می کند.

فروش کوتاه چه زمانی منطقی است؟