چگونه سهام را انتخاب کنیم؟

چگونه سهام را انتخاب کنیم؟

چگونه سهام شرکت را انتخاب کنیم؟ ممکن است فکر کنید اولین قدم در ایجاد سبد، انتخاب ایده آل ترین شرکت برای سرمایه گذاری است. با این حال، مشاوران مالی می گویند که یک سرمایه گذار تازه وارد در بازار سهام باید از خرید سهام فردی خودداری کند. به عبارت دیگر، اگر شما یک کارگزار مبتدی بورس هستید و قصد دارید سبد سرمایه گذاری خود را از ابتدا بسازید، ممکن است به جای اینکه تمام پول خود را صرف یک سهم کنید، یک مشارکت سرمایه گذاری کم هزینه را ترجیح دهید.

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

ما گفتیم از سهام فردی خودداری کنید. اما اگر از قبل سبد متنوعی از سهام مختلف دارید، دیگر لازم نیست فرار کنید. پس از انجام تحقیقات، می توانید به خرید سهام تکی نیز بروید. این که تک تک سهام ریسک دارند غیرقابل انکار است. اما باید این را هم بگوییم که سودآورترین نوع سهام هستند. بیایید یک مثال سریع بزنیم تا به شما نشان دهیم که سهام های فردی چقدر می توانند درآمد داشته باشند:

نکته:

شاخص بورس S&P 500 که نشان دهنده ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی است، در دوره ۵ ساله از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ تنها ۰٫۷۵ درصد افزایش یافت. در این روند، سهام شرکت مشهور جهانی اپل ۳۴۸ درصد افزایش یافت. ضمناً، اگر سهامی را که می خواهید بخرید را خودتان انتخاب کنید و به مشاوران سرمایه گذاری کمیسیون نپردازید، می توانید مقدار زیادی پس انداز کنید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

هنگام خرید هر سهمی، هرگز فراموش نکنید که در یک شرکت شریک هستید. به عبارت دیگر، تغییراتی که ممکن است در کوتاه مدت رخ دهد را کنار بگذاریم، ارزش هر سرمایه گذاری که انجام می دهید ممکن است در بلندمدت با توجه به رشته ای که شرکت در آن فعالیت می کند، افزایش یا کاهش یابد. حالا که اطلاعات کلی دادیم و مقدمه ای را بیان کردیم، به سراغ ترفندهای انتخاب سهام می رویم:

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

نکاتی که باید قبل از خرید سهام شرکت بدانید

نکاتی که باید قبل از خرید سهام شرکت بدانید

همیشه سعی کنید در صنعت یا شرکتی که به خوبی می شناسید سرمایه گذاری کنید. همانطور که پیتر لینچ یک بار گفت:

روی ایده ای سرمایه گذاری نکنید که نمی توانید به سادگی آن را با مداد رنگی ترسیم و توضیح دهید.

بسیار مهم است که هنگام انتخاب سهام با این منطق عمل کنید. روی بخش ها و سهامی تمرکز کنید که پویایی و عملکرد آنها را به خوبی می دانید.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

خوبی تعیین کنید که سرمایه گذاری خود را از کجا شروع کنید.

قطعا برندهای غذایی وجود دارند که شما آنها را دوست دارید و به کیفیت آنها اعتماد دارید و عموماً این برندها را ترجیح می دهید. رستورانی هم هست که دوست دارید هر چند گاهی به آن بروید و کم و بیش می دانید این رستوران چه زمانی شلوغ و چه زمانی خالی است. عمل کردن در پرتو چنین اطلاعات کوچک اما مهمی هنگام خرید سهام مهم خواهد بود. مثلا، “من واقعا محصولات شرکت X را دوست دارم، بنابراین بلافاصله روی X سرمایه گذاری خواهم کرد.” این به این معنا نیست که بگوییم؛ ابتدا باید بنشینید و داده های بسیار بیشتری جمع آوری کنید، اما با این حال، اگر شرکتی را کمی بشناسید، زندگی سرمایه گذاری خود را ۱-۰ جلوتر شروع خواهید کرد.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

مراقب سهامی باشید که همه به سمت آنها هجوم می آورند.

در دوران حباب دات کام، جایی که شرکت‌های فناوری مورد تقاضا بودند، بسیاری از سرمایه‌گذاران میلیون‌ها دلار سهام از شرکت‌هایی خریداری کردند که نمی‌شناختند. با این حال، این خشم با ناامیدی به پایان رسید.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

اجازه ندهید مغزتان شما را گمراه کند!

اگر فکر می کنید آگاهانه و فقط به این دلیل که می خواستید تصمیمات خود را گرفته اید، خبر بدی برای شما داریم. اشتباه می کنید!

اگر ما آگاهی را توسعه ندهیم، مغز ما به راحتی می تواند تصمیمات ما را هدایت کند. گاهی ما را می‌ترساند، گاهی غرق در شور و شوق می‌شود. این باعث می شود که تصمیمات بدی بگیریم که کل زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، چگونه می توانیم از گمراهی مغزمان هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری جلوگیری کنیم؟

هشت دام روانشناسی سرمایه گذاری (بخش اول) را بخوانید.

قیمت و ارزش سهام را در نظر بگیرید.

سرمایه گذاران گرگ اغلب به سهام ارزان و کم ارزش روی می آورند. به عبارت دیگر، این سرمایه گذاران با صرف پول بسیار کمتر، شریک شرکت ها می شوند. همیشه می توانید به نسبت قیمت به درآمد نگاه کنید تا بفهمید چه چیزی ارزان یا گران می شوید. برای محاسبه نسبت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که قیمت سهام شرکت را بر سود هر سهم تقسیم کنید. به طور کلی، اگر نسبت P/E زیر ۱۵ باشد، می توان گفت که سهام خود را ارزان خریده اید. با این حال، اگر نسبت P/E بالاتر از ۲۰ باشد، آن سهام گران هستند. با این حال، خرید سهام تنها بر اساس نسبت P/E یک شرکت، منطقی نیست. بنابراین، توصیه های زیر را حتما یادداشت کنید:

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

نسبت P/E سهام بسته به وضعیت شرکت به میزان قابل توجهی متفاوت است. سهام شرکتی که پیش‌بینی می‌شود رشد سریع‌تری داشته باشد، گران‌تر از شرکتی است که انتظار می‌رود رشد کندتری داشته باشد. بنابراین فقط به نسبت P/E یک شرکت نگاه نکنید، نسبت P/E شرکت ها را با یکدیگر مقایسه کنید و بفهمید کدام سهام ارزان یا گران است.

سهام شرکت ها