
برنامه سهامداران و راه های بهبود ارتباط با سرمایه گذاران
برنامه سهامداران از جمله راهکارهایی است که بهبود روابط شما با سرمایه گذاران را تضمین می کند. آن دسته از سرمایه گذاران جدیدی که در اوج خرید کرده اند، باید چندین سوال بی پاسخ و دیدگاه های بالقوه متفاوت در مورد جهت گیری آینده شرکت ها داشته باشند.
برنامه سهامداران
بسیاری از نگرانی های سرمایه گذاران مشروع است و مدیریت باید به آنها رسیدگی کند. سکوت تنها ترس سرمایه گذاران را در مورد بدترین سناریوها تشدید می کند. برنامه سهامداران پارس سیستم آشنا برنامه ای است که سهامداران به کمک آن می توانند امور سهام خود را مدیریت کنند. نرم افزار و برنامه سهامداران به سرمایه گذاران گزارش دقیق از عملکرد بازار سهام ارائه می دهد. سهامداران و سرمایه گذاران با توجه به تحلیل های دقیق برنامه سهامداران پارس سیستم می توانند تصمیم گیری اگاهانه تری داشته باشند.
فقدان تحقیقات نهادی باعث کاهش دید شرکت و درک سرمایه گذار از عملیات شرکت می شود و اعتماد سرمایه گذار را بیشتر خدشه دار می کند. بنابراین، افزایش ارتباطات و شفافیت می تواند به کاهش برخی از این نگرانی ها و ایجاد اعتبار نزد سرمایه گذاران کمک کند. مدیران میتوانند با استخدام اینفلوئنسرهای رسانههای اجتماعی و شرکتهای روابط عمومی که جوامع سرمایهگذاری را هدف قرار میدهند، دید بیشتری برای شرکت ایجاد کنند. استفاده از برنامه سهامداران به گسترش این دید کمک می کند.
بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام و سهامداران؛ راهنمای جامع نرمافزار سهام پارس سیستم آشنا
راه های بهبود ارتباط با سرمایه گذاران
مدیران باید مکرراً در کنفرانسهای تنظیمشده توسط تحلیلگران و سرمایهگذاران شرکت کنند و آشکارا در مورد چالشهای فعلی و برنامههای خود برای رسیدگی به آنها بحث کنند. این مراحل می تواند به افزایش نقدینگی سهام، بهبود ارزش گذاری ها و مقابله با کاهش تعداد تحلیلگرانی که شرکت را دنبال می کنند، کمک کند.
تمرکز مجدد بر استراتژی شرکت
محیط کلان، در دسترس بودن سرمایه و انتظارات سرمایه گذاران در دو سال گذشته بسیار متفاوت از قبل بوده است. شرکتهای زیاندهی که رشد شدیدی را نشان میدهند، میتوانند ارزشگذاریهای بالا و دورهای آسان تامین مالی را داشته باشند. در حالی که خرد متعارف توصیه می کند که یک شرکت نباید استراتژی خود را با توجه به تغییر قیمت سهام تغییر دهد، واقعیت تلخ را نمی توان نادیده گرفت. شاید بازار سهام درست باشد و «رشد به هر قیمتی» بهترین استراتژی حداقل برای برخی از سهام یتیم در شرایط فعلی نیست.
در عوض، شرکتها باید بخشها و خطوط تجاری را که بهترین عملکرد را دارند اولویتبندی کنند تا بتوانند سریعتر درآمد و سود را به دست آورند و متعاقباً اعتماد سرمایهگذاران را دوباره به دست آورند.
شرکتها باید ابتدا روی بهبود اصول اولیه تمرکز کنند تا اعتماد سرمایهگذاران را تقویت کنند و در این محیط سخت بقای خود را حفظ کنند. هنگامی که مدیران با اجرای خوب اعتماد سرمایه گذار را به دست آوردند و سرمایه گذاران توانایی های مدیریت را درک کردند، شرکت ها می توانند به تغییر تمرکز خود به رشد فکر کنند. با این وجود، شرکت ها باید به دنبال منابع درآمد جدیدی باشند که با سرمایه گذاری اندک به دست بیاید.
سیگنال اعتماد برای تثبیت قیمت
مدیران از طریق تراکنش های مالی سیگنال هایی در مورد اعتماد و خوش بینی خود به آینده به بازار ارسال می کنند. به عنوان مثال، اعلام دورهای ثانویه عرضه سهام نشان می دهد که سهام بیش از حد ارزش گذاری شده است. در مقابل، اعلانهای بازپرداخت نشان میدهد که ارزش سهام کمتر است. بنابراین مدیران میتوانند بازخرید سهام را اعلام کنند تا نشان دهند که فکر میکنند سهامشان ارزان است.
پاداش مدیران ارشد عمدتاً از سهام و اختیارات سهام می آید. از این رو، مدیران تمایل دارند تعداد زیادی سهام و اختیار سهام را در شرکت خود نگه دارند. سرمایه گذاران به دقت معاملات داخلی مدیران را زیر نظر دارند. فروش سهام توسط مدیران نشان دهنده بدبینی آنها نسبت به آینده شرکت است. اگر مدیران واقعاً نیاز به فروش دارند تا نیازهای مالی خود را برآورده کنند، باید قصد خود را برای فروش مقدار از پیش تعیین شده سهام در یک تاریخ از پیش تعیین شده اعلام کنند.
حفظ استعدادهای ارزشمند
زمانهای سخت که منجر به کاهش شدید ارزشها میشود، میتواند عدم اطمینان را در بین کارکنان ایجاد کند و بر روحیه آنها تأثیر بگذارد. از آنجایی که ارزش گزینه ها از نظر درصدی سریعتر از قیمت سهام کاهش می یابد، گزینه های سهام کارکنان بی ارزش می شوند. از آنجایی که کارمندان در جای دیگری به دنبال بسته های پاداش تازه می گردند، شرکت ها می توانند به راحتی استعدادهای ارزشمند خود را از دست بدهند. اگر کارمندان ارشد شروع به ترک شرکت کنند، این امر باعث کاهش بیشتر اعتماد سهامداران خواهد شد.
بنابراین، مدیران باید تلاش خود را بر حفظ و اعتماد کارگران منعطف در شرکت متمرکز کنند. به عنوان مثال، با برقراری ارتباط منظم با کارکنان، اجرای سیاستهای بیشتر مانند کار از خانه، اعطای کمکهای جدید گزینههای سهام به کارکنان، یا قیمتگذاری مجدد گزینههای موجود برای کاهش قیمت شرایط را متعادل کنند.
کسب استعداد
در چند ماه گذشته، برخی از شرکتها، از جمله غولهایی مانند تسلا، مایکروسافت، اپل و گوگل، از استخدام تهاجمی به توقف استخدام و اخراج کارکنان به دلیل تغییر در فضای اقتصادی روی آوردهاند. از آنجایی که سایر شرکتها سرمایهگذاریهای فناوری خود را کاهش میدهند و کاهشهای فراگیر را اجرا میکنند، این به رقبا فرصت بهتری برای خرید آنها نسبت به بازارهای سرخوشی میدهد.
به عنوان مثال، بسیاری از کارکنان فناوری اکنون به دنبال شغل هستند، برخلاف شش ماه پیش که استخدام استعدادهای برتر فناوری بسیار دشوار بود. به همین ترتیب، فروپاشی بازار کریپتو به این معنی است که شرکتهای فینتک اکنون میتوانند استعدادهایی را که به شدت به آنها نیاز داشتند، استخدام کنند. اما این قبلاً به شرکتهای ارزهای دیجیتال منتقل شده بود. شرکتها میتوانند استخدام یک مدیر برند را اعلام کنند تا به سرمایهگذاران خود نشان دهند که بخشی از یک تجارت سالم هستند، نه یک کشتی در حال غرق شدن.
بیشتر بخوانید: نرمافزار مدیریت امور سهام؛ تفاوت بین سرمایه گذار و سهامدار
ادغام با سایر سهام یتیم
شرکتهایی که در بازارهای مشابه رقابت میکنند، از منابع یکسان استفاده میکنند، و دارای صرفهجویی در مقیاس و دامنه هستند، ممکن است با ادغام با یکدیگر ارزش ایجاد کنند، تا زمانی که فشارهای ضد رقابتی وجود نداشته باشد. در حالت اول، هر دو رقیب بازارها و مشتریان یکسانی را مورد خطاب قرار می دهند و از مجموعه ای از محرک های پیمانکار استفاده می کنند. حالت دوم، هر دو رقیب به یک مجموعه از رستورانها تکیه میکنند، غذا را به خانههای یکسانی در محلههای مشابه تحویل میدهند و به مجموعهای از عوامل تحویل متکی هستند.
این منجر به دو سیستم پرهزینه می شود که به بازارهای یکسان می پردازند. همچنین به کاهش قیمت و تخفیف برای تصاحب سهم بازار یکدیگر منجر می شود. هر دو شرکت به سهام یتیم تبدیل می شوند. همچنان متحمل زیان های زیادی می شوند. ممکن است به نفع هر دو طرف باشد که عملیات خود را ادغام و تجمیع کنند. آنها حداقل ممکن است بتوانند تخفیف های خود را برای یک جریان نقدی سالم تر معکوس کنند.
تاخیر در ارائه سهام ثانویه
در این محیط، هر دور تازه ای از عرضه سهام در بازارهای عمومی توسط سرمایه گذاران منفی تلقی می شود. شرکت ها بهتر است پول قرض کنند یا از وجوه داخلی استفاده کنند تا اینکه سهام بیشتری را در بازارهای عمومی منتشر کنند. شرکت ها باید به جای انتشار سهام به عنوان منبع تامین مالی، استقراض را در نظر بگیرند. تا زمانی که قیمت سهام آنها بهبود یابد.
نتیجه
اگر آنها هیچ انتخاب دیگری جز انتشار سهام اضافی نداشته باشند، شرکت ها باید به سرمایه گذاران استراتژیک، سرمایه گذاران سهام خصوصی یا سرمایه گذاران خطرپذیر مراجعه کنند. این سرمایهگذاران، برخلاف سرمایهگذاران معمولی، کسبوکار شرکت را بهتر درک میکنند و بهتر از سرمایهگذاران عمومی در این زمانها میتوانند از چشمانداز بلندمدت خود استفاده کنند.
یک محیط کلان ناپایدار، یک سناریوی کابوسآمیز برای مدیران شرکتهایی با مدلهای کسبوکار تثبیتشده ارائه میکند که همچنان رهبران بازار هستند. اما سهامشان به سهام یتیم تبدیل شده است. اما همه چیز از دست نرفته است. با برداشتن گامهایی برای بازگرداندن اعتماد سهامداران، مدیران میتوانند به شرکتهای خود کمک کنند تا بقا و حتی قویتر ظاهر شوند.
بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد ، سامانه ارسال الکترونیک صورتحساب ، برنامه حضور و غیاب
روابط عمومی شرکت پارس سیستم آشنا
نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سرمایه گذاری سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی خواهید داشت.
برنامه سهامداران