سهام گوگل چیست؟

سهام گوگل را چگونه و از کجا بخریم؟

سهام منبع درآمد خوبی برای سرمایه گذاران است. به ویژه، سهام شرکت‌هایی که پیشگامان این بخش هستند، در میان سرمایه‌گذاران از اهمیت کلیدی برخوردار است. دلیل آن اندازه درآمد ارائه شده است. در این مرحله سهام هایی مانند سهام گوگل و فیسبوک که پیشگامان صنعت اینترنت هستند، به میدان می آیند. فرصت های امروزی، سرمایه گذاری در سهام بزرگترین شرکت های خارجی دنیا مانند سهام شرکت های داخلی را بسیار آسان کرده است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

چیزهایی وجود دارد که باید درباره خرید سهام گوگل بدانید. در عناوین زیر پاسخ سوالاتی از قبیل نحوه و مکان خرید سهام گوگل و مواردی که در خرید سهام خارجی باید در نظر گرفته شود را مورد بحث قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

سهام گوگل چیست؟

قبل از اینکه به اطلاعات مربوط به معاملات سهام گوگل بپردازیم، اجازه دهید در مورد نکات مهم شرکت صحبت کنیم. با توجه به اینکه پاسخ سوال سهام چیست را می دانید، بیایید به سراغ چیزهایی برویم که باید در مورد سهام گوگل بدانید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

گوگل در ژانویه ۱۹۹۶ به عنوان یک پروژه دو دانشجویی در کالیفرنیا شروع به کار کرد. لری پیج و سرگی برین، دانشجویان دکترا در دانشگاه استنفورد، بنیانگذاران گوگل هستند. گوگل که می توان آن را قدرتمندترین شرکت های فناوری امروزی نامید، در ۱۹ آگوست ۲۰۰۴ به عموم عرضه شد.

در نتیجه این عرضه، این شرکت ۱۹,۶۰۵,۰۵۲ سهم را با سرمایه گذاران به قیمت هر سهم ۸۵ دلار به اشتراک گذاشت. این سهام از طریق یک سیستم حراج آنلاین منحصر به فرد ایجاد شده توسط مورگان استنلی و کردیت سوئیس در اختیار سهامداران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهامداری

سهام گوگل را چگونه و از کجا بخریم؟

گوگل، شرکتی با ارزش بازار بیش از ۲۳ میلیارد دلار، پس از این عرضه عمومی، ۱٫۶۷ میلیون دلار سهام فروخت.

در زمان IPO، لری پیج، سرگی برین و اریک اشمیت توافق کردند که تا سال ۲۰۲۴ با یکدیگر همکاری کنند. با خریدهای زیاد، قدرت گوگل روز به روز افزایش یافته است. شرکت چندملیتی آلفابت در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد تا گوگل و سایر شرکت های تحت مالکیت گوگل را زیر یک سقف قرار دهد. به اشتراک‌گذاری‌های گوگل در برخی از پلتفرم‌ها به اشتراک‌گذاری آلفابت نیز گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

سهام با کد GOOGL با ۱۵۱ دلار در ژانویه ۲۰۲۲ رکورد تاریخ را شکست. در نتیجه، سهام گوگل در میان سرمایه گذاران محبوب شد. زیرا این شرکت به یک رهبر جهانی تبدیل شد و در بسیاری از زمینه ها گسترش یافت.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

سهام گوگل از بخش فناوری، مانند بسیاری از همتایانش، زیر چتر بورس Nasdaq فهرست شده است. همچنین در لیست S&P 500 قرار دارد که شامل ۵۰۰ شرکت بزرگ در ایالات متحده است.

افزایش سهم گوگل در بازار برای افزایش ارزش سهام آن کافی است. به همین دلیل، سرمایه گذاران به جای سرمایه گذاری در یک شرکت معمولی، سهام شرکت هایی با درآمد بالا را ترجیح می دهند.

در این راستا میزان درآمدها نیز رو به افزایش است. شما به راحتی می توانید از طریق بازار فارکس در معروف ترین سهام و شاخص های بورس جهان سرمایه گذاری کنید. این تراکنش‌ها به روش‌های غیر فیزیکی و با تغییرات آنی قیمت انجام می‌شوند. شما می توانید با اتصال به بازارها از طریق پلتفرم های آنلاین، خرید و فروش سهام مورد نظر خود، انتظارات خود را از تفاوت برآورده کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

نحوه خرید سهام گوگل

اگر می خواهید سهام گوگل بخرید، باید تصمیم بگیرید که در کدام بازار می خواهید این معاملات را انجام دهید. شما می توانید این معاملات را هم در بازار بورس و هم در بازار فارکس انجام دهید.

برای خرید سهام گوگل در هر دو بازار، باید یک حساب سرمایه گذاری باز کنید. یعنی باید سرمایه گذار رسمی آن بازاری باشید که در آن معامله می کنید.

بخوانید: نرم افزار امور سهام

چگونه سهام گوگل را در بورس بخریم؟

می دانید که برای سرمایه گذاری در سهام در بورس به یک حساب جاری و یک موسسه واسط نیاز دارید. بنابراین باید نحوه خرید و فروش سهام را بدانید. با این حال، از آنجایی که شما در سهام گوگل سرمایه گذاری خواهید کرد، شرکت کارگزاری شما باید با صرافی های خارجی در تماس باشد.

بیشتر بخوانید: برنامه تحلیل سهام

توجه به این نکته حائز اهمیت است که کارگزاری شما دارای مجوز از هیئت بازار سرمایه (CMB) باشد. پس از تعیین کارگزاری مورد استفاده، باید حساب سرمایه گذاری خود را به روش های مختلف از جمله خدمات مشتری، شعبه یا روش های آنلاین باز کنید.

امروزه افتتاح حساب سرمایه گذاری با اطلاعات اولیه مانند هویت، آدرس، شماره تلفن بسیار آسان است. سپس موافقت نامه افتتاح حساب خود را تایید می کنید و پس از بررسی های لازم، حساب شما باز می شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

پس از این مرحله می توانید معاملات خرید و فروش خود را برای سهام GOOGL آغاز کنید.

تعیین تعداد سهام Google که قبلاً خریداری می کنید و بر این اساس به حساب خود واریز می کنید، کار شما را آسان تر می کند. می توانید سفارشات خود را به صورت آنلاین، در شعبه یا تلفنی از طریق شرکت کارگزاری خود ثبت کنید. در اینجا می توانید از انواع سفارشات بازاری یا محدود در بین سفارشات سهام استفاده کنید.

با سفارش بازار، می توانید سهام گوگل را به قیمت لحظه ای خریداری کنید و با یک سفارش محدود، می توانید در نقطه ای که برای قیمت سهم تعیین کرده اید، منتظر بمانید تا خرید کنید. برای پیش بینی سهام گوگل می توانید از روش های تجزیه و تحلیل و نظرات کارشناسان در بازار سهام بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

صندوق هایی وجود دارند که در سهام خارجی سرمایه گذاری می کنند. شما می توانید این وجوه را برای سرمایه گذاری سهام گوگل انتخاب کنید.

علاوه بر معاملات پیگیری بازار خود، می توانید به سرعت به اطلاعات لازم در مورد سهام در اینترنت دسترسی پیدا کنید. شما می توانید با نگاه کردن به گزارش هایی مانند نرخ سود سال گذشته یا چشم انداز شرکت متوجه شوید که آنها چگونه به آینده نگاه می کنند. نکته مهم تصمیم گیری در مورد زمان مناسب برای سرمایه گذاری است.

بنابراین، شما ترفندهایی را که برای کسب درآمد باید به آنها توجه کنید، می دانید و می توانید با برداشتن گام های خود به اهداف خود برسید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

سهام گوگل