کوچکترین بورس جهان کدام است؟

کوچکترین بورس جهان کدام است؟

کوچکترین بورس جهان کدام است؟ از چند شرکت تشکیل شده است؟ بازار سهامی را تصور کنید که در آن فقط ۴ شرکت معامله می شود و سرمایه گذاران حداکثر ۵۰ دلار معامله می کنند. اینجا بورس میانمار است، کوچکترین بورس جهان.

وقتی بازار سهام را امتحان می کنیم، همه به شرکت های غول پیکر، هزاران سهام و کارگزاری فکر می کنیم که آماده اند یکدیگر را لینچ کنند. اما بورسی وجود دارد که سهام تنها ۴ شرکت معامله می شود و در هیچ کدام افزایش ارزش مشاهده نمی شود.

بیشتر بخوانید: بورس اوراق بهادار آمریکا؛ سوالات متداول

کوچکترین بورس جهان کدام است؟

همه ما بورس های بزرگ کشورهایی مانند نیویورک، توکیو و لندن را می شناسیم. ما حجم معاملات بزرگی که در اینجا رخ می دهد و صعود و سقوط شرکت های غول پیکر را عادی می پذیریم. اما بورس اوراق بهادار یانگون در میانمار یک بورس ۴ شرکتی است که تلاش می کند به تنهایی ادامه حیات دهد.

بیشتر بخوانید: ادغام برنامه مدیریت سبد سهام در بورس با سایر ابزارها و سیستم های مالی

چگونه با ۴ شرکت در بورس میانمار معامله کنیم؟

چگونه ۴ شرکت در بورس اوراق بهادار میانمار معامله می شوند؟ در بورس میانمار که در آن سهام ۴ شرکت معامله می شود، هیچ مراسم پر زرق و برقی برگزار نمی شود. هیچ سرمایه گذار کنجکاوی منتظر افتتاحیه نیست. بازار سهام کاملا آرام باز می شود و بورس تنها ۴ شرکت روی صفحه ظاهر می شود. البته شاخصی به نام میانپیکس هم دارند و سهام این ۴ شرکت در شاخص گنجانده شده است.

سرمایه گذارانی که از بورس میانمار سهام خریداری می کنند، می توانند سهام را با قیمت ۱۵ دلار یا کمتر خریداری کنند. امروز مشخص شده است که حداکثر ۱۷ هزار سهم در یک روز معاملاتی تغییر می کند. برای درک اینکه چقدر این مقدار ناچیز است، بیایید مثالی از بورس نیویورک بیاوریم و سپس تماشا کنیم که NYSE چگونه روز معاملاتی جدید را آغاز می کند. معامله ای که ۱ روز در میانمار طول می کشد تنها در ۸ ثانیه در بورس نیویورک انجام می شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با نرم‌افزار مدیریت پورتفولیو پارس سیستم آشنا

شرکت های معامله شده در کوچکترین بورس جهان

شرکت های معامله شده در بورس میانمار: اولین معاملات در بورس میانمار از ۲۵ مارس ۲۰۱۶ آغاز شد. به عبارت دیگر، آنها یک مبادله جدید هستند. اولین شرکت سرمایه گذاری میانمار (FMI)، بزرگترین شرکت کشور، تصمیم می گیرد سهامی عام شود و یک بورس اوراق بهادار در شهر یانگون تأسیس می شود.

بخش بزرگی از مردم بازار سهام را مکانی برای خودنمایی دولت می دانند. پس از FMI، هلدینگ میانمار تیلاوا SEZ (MTSH) و بانک شهروندان میانمار (MCB) وارد بازار سهام می شوند. چهره جدید بازار سهام اولین بانک خصوصی (FPB) است.

بیشتر بخوانید: برنامه پیشنهاد بهترین سهام؛ مدیریت ریسک و انطباق

شرکت های معامله شده در کوچکترین بورس جهان

میانمار؛ در دسامبر ۲۰۱۵، نیم قرن حکومت نظامی را ترک کرد و به حکومت دموکراتیک منتقل شد.

بدین ترتیب سطح رفاه کشور افزایش یافته است، هرچند اندک. این کشور که ۵۱ میلیون نفر جمعیت دارد، علاقه خود را به خودروها، گوشی های هوشمند و رسانه های اجتماعی نشان داد. علاوه بر این، می توان گفت که تنها ۱/۳ کشور از گوشی های هوشمند استفاده می کنند.

تولید ناخالص داخلی سرانه این کشور طبق آمار سال ۲۰۱۶ تنها ۱۳۶۴ دلار است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهم بورس برای تخصیص موثر دارایی و استراتژی های متنوع

ورود حکومت دموکراتیک در میانمار

همانطور که می دانید برای معامله در بورس باید با یک شرکت کارگزاری قرارداد ببندید. زمانی که بورس میانمار افتتاح شد، حدود ۲۰۰ نفر از مناطق روستایی با کنجکاوی فراوان آمده بودند و می خواستند وارد بورس شوند. به همین دلیل فلزات و سنگ های گرانبهایی را که داشتند می آوردند. به گفته مایک دین از سرمایه گذاری میانمار، این افراد وقتی به آنها گفته شد که باید با یک واسطه معامله کنند، فرار کردند.

مایک دین اکنون می گوید که بازار سهام فقط به عنوان یک پروژه غرورآفرین عمل می کند. ما می گوییم سواد مالی در کشور ما پایین است و به همین دلیل معاملات فارکس را محدود می کنیم.

بیشتر بخوانید: نرم افزار حضور و غیاب رایگان

دلایل کوچک بودن بورس اوراق بهادار میانمار

یکی از دلایل کوچک بودن بورس اوراق بهادار میانمار این است که سرمایه گذاری خارجی ممنوع است. در عین حال، شرکت های خارجی نمی توانند بیش از ۳۵ درصد از شرکت های میانماری را خریداری کنند. با توجه به اهمیت سرمایه گذاران خارجی در بورس کشور منطقی است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

کوچکترین بورس جهان

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سرمایه گذاری سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی خواهید داشت.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهاماپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام . برنامه مدیریت پرتفولیو، برنامه مدیریت سهام در بورسنرم افزار مدیریت سهام اندروید، نرم افزار مدیریت سبد سرمایه گذاری، برنامه مدیریت سبد سرمایه گذاری . برنامه مدیریت سبد سهام در بورس، نرم افزار مدیریت پورتفولیو