بورس اوراق بهادار آمریکا؛ سوالات متداول

بورس اوراق بهادار آمریکا؛ سوالات متداول

بورس اوراق بهادار آمریکا چیست؟ سوالات متداول در مورد بورس اوراق بهادار آمریکا در این محتوا آورده شده است. ما می دانیم که بازار سهام بازاری است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد سهام شرکت را خریداری کنند، در آنها شریک شوند و سود و زیان را به اشتراک بگذارند. حال ما در مورد بازار سهام غول پیکر آمریکایی بزرگترین اقتصاد جهان چه می دانیم؟

در این مقاله که هم برای سرمایه گذاران و هم برای کسانی که می خواهند سواد مالی خود را افزایش دهند به عنوان راهنما عمل می کند، سوالاتی در مورد بورس اوراق بهادار آمریکا و سایر موارد مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: شاخص های بورس آمریکا چیست؟

بورس اوراق بهادار آمریکا (AMEX) چیست؟

بورس آمریکا (AMEX) زمانی سومین صرافی بالاترین حجم معاملات در ایالات متحده بود. در اوج خود، بازار سهام نزدیک به ۱۰ درصد از کل اوراق بهادار معامله شده در ایالات متحده را کنترل می کرد.

در سال ۲۰۰۸ توسط NYSE Euronext خریداری شد و در سال‌های بعد نیز NYSE Amex Equities و NYSE MKT نامیده شد. امروزه، AMEX، معروف به NYSE American، در ۸۶ Trinity Place در مرکز شهر منهتن واقع شده است.

عمده معاملات در AMEX شامل گزینه های شاخص (شاخص فناوری رایانه، شاخص شرکت، شاخص بازار بزرگ) است. اگرچه بازار سهام تحت سلطه سهام شرکت های با سرمایه کوچک و متوسط ​​است، بیشتر معاملات در NYSE آمریکایی در سهام با سرمایه کوچک است.

بورس اوراق بهادار آمریکا (AMEX)

بیش از ۳۵۰ سهام در AMEX، یک بورس اوراق بهادار و اختیار معامله مستقر در نیویورک که بر شرکت های در حال رشد متمرکز است، معامله می شود. با گذشت زمان، AMEX به عنوان صرافی که کلاس‌های دارایی محصول جدید را معرفی و مبادله می‌کند، شهرت پیدا کرد.

AMEX که بازار اختیار معامله را در سال ۱۹۷۵ راه اندازی کرد، اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) خود را در سال ۱۹۹۳ راه اندازی کرد. با گذشت زمان، او به دلیل فهرست کردن شرکت هایی که نمی توانستند الزامات سختگیرانه بورس نیویورک را برآورده کنند، مشهور شد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

بورس اوراق بهادار آمریکا چه زمانی تاسیس شد؟

به گزارش Investopedia، تاریخچه AMEX به اواخر قرن ۱۸ باز می گردد، زمانی که بازار تجارت آمریکا هنوز در حال توسعه بود. در آن زمان، بدون بورس رسمی، دلالان بورس در کافی شاپ ها و خیابان ها گرد هم می آمدند تا اوراق بهادار را معامله کنند. به همین دلیل، AMEX زمانی به عنوان بورس نیویورک کرب شناخته می شد.

تاجرانی که در خیابان های نیویورک با هم ملاقات می کردند به دلالان سنگفرش معروف شدند. (معامله گران متخصص در معاملات سهام شرکت های نوظهور). در قرن نوزدهم، چنین تجارت خیابانی غیررسمی و به شدت غیرقانونی بود. همچنین در سال ۱۹۰۸، یک آژانس بازار برای اعمال قوانین و مقررات بر روی شیوه های تجاری تاسیس شد و در سال ۱۹۲۹، این آژانس بورس نیویورک کرب نام گرفت.

این بورس دارای یک طبقه تجاری رسمی، قوانین و مقررات بود. در دهه ۱۹۵۰، کسب و کارهای نوظهور بیشتری شروع به معامله سهام خود در بورس نیویورک کرب کردند. ارزش شرکت های سهامی عام بین سال های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ تقریباً دو برابر شد. در این مدت این رقم از ۱۲ میلیارد دلار به ۲۳ میلیارد دلار افزایش یافت.

نام بورس در سال ۱۹۵۳ به بورس آمریکا تغییر یافت.

به گفته NYSE American، بورس اوراق بهادار آمریکا بورسی است که برای شرکت‌های در حال رشد طراحی شده است و به سرمایه‌گذاران گزینه‌های بیشتری در مورد نحوه معامله ارائه می‌دهد.

بورس اوراق بهادار آمریکا؛ سوالات متداول

بورس های آمریکا چیست؟

بیایید با بیان این نکته شروع کنیم که در ایالات متحده آمریکا، بزرگترین اقتصاد جهان، بورس های سهام زیادی وجود دارد. این موارد در ویکی پدیا به شرح زیر فهرست شده اند:

  • بازارهای جهانی Cboe

  • بورس گزینه های بوستون

  • تبادل گزینه های شیکاگو

  • بورس اوراق بهادار شیکاگو

  • IEX

  • بورس بین المللی

  • LTSE

  • MEMX

  • نزدک

  • بها بازار اوراق بهادار بوستون

  • بورس اوراق بهادار فیلادلفیا

  • بها بازار اوراق بهادار نیویورک

  • NYSE Arca

  • NYSE آمریکایی

با این حال، بازار بزرگ اوراق بهادار مالی در ایالات متحده، بورس نیویورک است.

بیشتر بخوانید: بورس نزدک؛ ویژگی های کلیدی

بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE)

بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) که تاریخچه آن به سال ۱۷۹۲ باز می گردد، یک بورس اوراق بهادار مستقر در نیویورک است. همچنین به عنوان اولین بورس رسمی تاسیس شده در ایالات متحده نشان داده شده است. صرافی بین قاره ای (ICE) با خرید این صرافی در سال ۲۰۱۳ مالک NYSE شد.

در وب سایت خود، NYSE به شرح زیر است:

NYSE بزرگترین بورس اوراق بهادار جهان است که به نمادها و کارآفرینان فرصتی برای افزایش سرمایه و تغییر جهان می دهد. در طول سال ۲۰۲۱، NYSE دومین سال متوالی رکوردهای جدید خود را تکمیل کرد و اندازه و وسعت جامعه شرکت های فهرست شده خود را افزایش داد. از جمله چهار مورد از پنج IPO بزرگ سال. بنابراین، NYSE بیش از ۱ تریلیون دلار ارزش بازار جدید به بزرگترین بورس اوراق بهادار جهان اضافه کرد.

NYSE که قبلاً به عنوان یک نهاد خصوصی اداره می شد، در ۸ مارس ۲۰۰۶، به دنبال خرید بورس تجارت الکترونیک Archipelago، به یک نهاد تجاری عمومی تبدیل شد. در سال ۲۰۰۷، NYSE Euronext با ادغام با Euronext، بزرگترین بورس اوراق بهادار اروپا، تأسیس شد. این بعداً تبدیل به Intercontinental Exchange, Inc.، شرکت مادر فعلی بورس نیویورک شد. توسط (ICE) خریداری شد.

ساختمان اصلی در ۱۸ برود استریت و ساختمان اصلی در ۱۱ وال استریت در سال ۱۹۷۸ به عنوان نشانه های تاریخی تعیین شدند.

بورس اوراق بهادار نیویورک (که به عنوان Big Board نیز شناخته می شود) واقع در وال استریت در شهر نیویورک، از یک طبقه معاملاتی برای سهام و طبقه دیگر برای بورس اوراق بهادار NYSE آمریکا تشکیل شده است.

در حال حاضر، NYSE برای معاملات از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۴:۰۰ بعد از ظهر به وقت شرقی باز است. بازار سهام در برخی از تعطیلات ایالات متحده تعطیل است. در عین حال، هنگامی که برخی از تعطیلات به تعطیلات آخر هفته می رسد، روزهای بعدی یا قبل نیز ممکن است تعطیل باشند.

برخی از تاریخ های مهم در تاریخ NYSE:

۲۴ اکتبر ۱۹۲۹: ویرانگرترین سقوط بازار سهام در تاریخ ایالات متحده (پنجشنبه سیاه) آغاز شد و سقوط به یک وحشت فروش در ۲۹ اکتبر (سه شنبه سیاه) تبدیل شد. این به دنبال فروپاشی بورس لندن بود که در ماه سپتامبر رخ داد و آغاز رکود بزرگ بود که همه کشورهای صنعتی در غرب را تحت تأثیر قرار داد.

۱ اکتبر ۱۹۳۴: NYSE در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به عنوان بورس اوراق بهادار ملی ثبت شد.

۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱: به دنبال حملات ۱۱ سپتامبر، معاملات در NYSE به مدت چهار روز متوقف شد و در ۱۷ سپتامبر از سر گرفته شد. در پنج روز معاملات پس از بازگشایی، تقریباً ۱٫۴ تریلیون دلار از دست رفت. این بزرگترین زیان در تاریخ NYSE بود.

در ادامه:

اکتبر ۲۰۰۸: NYSE Euronext خرید بورس آمریکا را به مبلغ ۲۶۰ میلیون دلار به پایان رساند.

۱۶ مارس ۲۰۲۰: ترس از بیماری همه گیر COVID-19 باعث شد میانگین صنعتی داوجونز (DJIA) بزرگترین کاهش روزانه خود را در تاریخ تجربه کند و ۲۹۹۷٫۱۰ واحد نسبت به بسته شدن قبلی کاهش یابد. این سومین بدترین تصادف تاریخ را از نظر درصد رقم زد.

۲۴ مارس ۲۰۲۰: DJIA بزرگترین افزایش یک روزه خود را در پیش بینی بسته محرک ثبت کرد. این پنجمین روز برتر تاریخ خود از نظر درصد بود.

بورس اوراق بهادار آمریکا

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام