۱۵ روش موثر برای کسب درآمد در بورس (بخش دوم)

۱۵ روش موثر برای کسب درآمد در بورس (بخش دوم)

۱۵ روش موثر برای کسب درآمد در بورس را در این محتوا به پایان می رسانیم. امیدواریم خواندن این مطالب در کسب سود شما در بازار سرمایه گذاری موثر باشد.

از معامله در نوسانات دوری کنید

یکی از اشتباهات سرمایه گذار، تلاش برای معامله بالا و پایین است. ایجاد موقعیت در این نقاط بسیار خطرناک است. زیرا قیمتی که فکر می کنید پایین آمده است ممکن است پس از خرید همچنان به کاهش خود ادامه دهد. به جای سود، ضرر خواهید کرد. در عوض، باید به صورت تدریجی معامله کنید. این تاکتیک هم سود شما را افزایش می دهد و هم ریسک ها را محدود می کند.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

بر اساس اکثریت عمل نکنید

سرمایه‌گذار میلیاردر معروف، وارن بافت توصیه کرد که «شجاع باشید وقتی همه ترسو هستند و بزدل وقتی همه شجاع هستند». بد نیست به نصیحت شخصی را که تقریباً تمام دارایی خود را از بورس به دست آورده و در فهرست ثروتمندترین افراد جهان جزو ۳ نفر اول است، بشنویم.

عمل با روانشناسی گله در هیچ مرحله ای از زندگی توصیه نمی شود. بسیار ارزشمندتر است که با ایده های خود عمل کنید. فروش به این دلیل که همه در بورس می فروشند به درد شما نمی خورد.

بیشتر بخوانید: برنامه تحلیل سهام

استراتژی های خود را توسعه دهید

باید استراتژی های خود را داشته باشید. اگر بازار سهام را بشناسید و بدانید که چگونه معاملات انجام می شود، می توانید تکنیک سرمایه گذاری خود را توسعه دهید. اگر می خواهید فرآیند سرمایه گذاری راحت داشته باشید، باید با استراتژی های خود پیش بروید. در غیر این صورت، در یک نقطه گیر خواهید کرد و نمی دانید چه کاری انجام دهید.

در حساب های کوچک غرق نشوید

پیگیری حساب های کوچک هیچ درآمدی برای شما در بازار سهام ندارد. برای خرید سهامی که پتانسیل صعودی دارد منتظر افت بیشتر سهام نباشید. هر سطح را با خرید تدریجی ارزیابی کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

نحوه برخورد با وضعیت ضرر را بیاموزید

هیچ چیز عادی تر از این نیست که در معامله ای که انجام می دهید با ضرر مواجه شوید. چون هم می توان باخت و هم برد. اتفاقات غیرمنتظره در هر زمانی ممکن است رخ دهد. هیچ کدام از اینها دست شما نیست.

وقتی با ضرر مواجه می شوید، باید یاد بگیرید که چگونه با آن کنار بیایید. در عین حال باید بدانید که همیشه فرصتی برای جبران دارید. اما برای جبران آن روی همان اقدام لجبازی نکنید. در اسرع وقت موقعیت را ببندید و ضرر خود را بدون انجام اشتباه در سایر معاملات به سود تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهامداری

کسب درآمد در بورس

افرادی که در سررسیدهای مختلف در بازار سهام معامله می کنند باید بدانند:

ملاحظات کوتاه مدت

کسب درآمد در بازار سهام در کوتاه مدت آسان نیست. زیرا تغییرات لحظه ای قیمت اغلب بر ارزش ابزارهای بورس تاثیر منفی می گذارد. بنابراین، برای کسب درآمد در بورس، باید دانش و تجربه خوبی در بازار سهام داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

حتی کارشناسان نیز ممکن است در معاملات فوری خود با ضرر مواجه شوند. به همین دلیل به شما توصیه می کنم تا زمانی که به یک سطح مشخص نرسیده اید از معاملات کوتاه مدت خودداری کنید. در غیر این صورت، می توانید حتی روش سودآوری که اعمال می کنید را با ضرر ترک کنید.

اگر قصد دارید در سهام سفته سرمایه گذاری کنید، باید اطلاعات دقیقی داشته باشید و ترفندهایی را یاد بگیرید. به خصوص اگر در حال فروش کوتاه هستید که این ویژگی مزیت بازار سهام است یا اگر بخواهید این کار را انجام دهید، باید اطلاعات دقیقی هم در مورد این ویژگی و هم در مورد سهام آن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

بدانید:

از آنجایی که ریسک ضرر در معاملات کوتاه مدت بیشتر است، تعداد کسانی که تسلیم می شوند نیز زیاد است. به لطف حساب‌های آزمایشی، می‌توانید منطق نحوه استفاده از تراکنش‌های کوتاه‌مدت و سایر امکانات را درک کنید. بر این اساس می توانید روش های خود را ایجاد کنید. با ارزیابی پول خود، می توانید سهم قابل توجهی در بودجه خود داشته باشید.

ملاحظات میان مدت

در مقایسه با معاملات کوتاه مدت، تعداد خرید و فروش های انجام شده در میان مدت در بورس بیشتر است. دلیل این امر افزایش ارزش بازار سهام و ابزارهای آن در نتیجه یک دوره زمانی مشخص است. امروزه اکثر سرمایه گذارانی که پول جدی به دست می آورند، معاملات خود را در میان مدت یا بلند مدت انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

زیرا در نتیجه تجربه خود متوجه شدند که ریسک در معاملات کوتاه مدت بیشتر و سود کمتر است. به همین دلیل از معاملات کوتاه مدت منصرف شدند. با تهیه پرتفوی میان مدت و بلند مدت، معاملات هم با اطمینان بیشتر و هم با ریسک کمتر انجام می شود.

در میان مدت می توانید تمامی محصولات معامله شده در بورس را به عنوان موضوع سرمایه گذاری انتخاب کنید. شما می توانید پس انداز خود را با سرمایه گذاری در محصول مورد نظر خود ارزیابی کنید. چیزی که برای این کار باید انجام دهید این است که دانش داشته باشید. زیرا کسب درآمد در بورس بدون دانش و تجربه کار سختی است. بنابراین باید دانش و تجربه خود را افزایش دهید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

۱۵ روش موثر برای کسب درآمد در بورس (بخش دوم)

تفسیر کنید:

شما باید بتوانید تغییرات سطح قیمت را که ممکن است در طول زمان رخ دهد را تفسیر کنید. بنابراین، می توانید بازدهی را برای کسب درآمد در بورس که از سرمایه گذاری های خود انتظار دارید به دست آورید. بزرگترین اشتباهی که برخی سرمایه گذاران مرتکب شده اند این است که پس از افزودن ابزارها به سبد خود، بازار را پیگیری و تحلیل نمی کنند.

شما می توانید مسیر موقعیت خود را به لطف ردیابی و تجزیه و تحلیل تعیین کنید. بر این اساس، زمانی که سیگنال هایی دریافت می کنید که انتظار اشتباه دارید، می توانید تراکنش های خود را خاتمه دهید. به همین ترتیب، هنگامی که سیگنال های سودمند دریافت می کنید، می توانید خریدهای اضافی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

ملاحظات بلند مدت

اگر می خواهید بازدهی از بازار داشته باشید، به شما توصیه می کنیم دوره های میان مدت یا بلندمدت را انتخاب کنید. شما مجبور نیستید از معاملات کوتاه مدت ضرر کنید. از آنجایی که ریسک ها را در طول زمان پخش می کنید، می توانید راحت تر از معاملات کوتاه مدت از خطرات جلوگیری کنید. برای این کار، باید سبد خود را متنوع کنید و آن را زنده نگه دارید. به لطف دانش و تجربه خود می توانید تصمیم بگیرید که کدام سازها و کدام ابزارها را در یک دسته قرار دهید. شما می توانید پس انداز خود را با ایجاد یک سبد سودآور ارزیابی کنید.

توسط بسیاری از سرمایه گذاران ثابت شده است که سرمایه گذاری های بلندمدت در مقایسه با معاملات کوتاه مدت سود بیشتری دارند. تاکتیکی که عموماً توسط سرمایه گذاران استفاده می شود، گسترش تدریجی حجم معاملات پرتفوی در طول زمان است. آنها به طور مرتب در سطوح مختلف قیمت خرید می کنند. بنابراین، آنها سود بالایی را ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

نکته:

نکته ای که در معاملات آبشاری باید مورد توجه قرار گیرد این است که فروش باید در سطوح مختلف قیمتی انجام شود. شما باید فروش خود را از موقعیتی که آخرین بار خریده اید شروع کنید. برای این کار باید منتظر باشید تا موقعیت سودآور شود و به سطوح قیمتی برسد که انتظارات شما را برآورده کند. شما نباید معاملات خود را در یک سطح قیمت ببندید.

باید روی حساب‌های آزمایشی تمرین کنید تا یاد بگیرید چگونه در بازار سهام بازی کنید و راه‌های کسب درآمد خود را بسازید. شما باید تعیین کنید که از کدام روش در کدام ابزار استفاده کنید. هنگام تعیین این، باید دوره های بلوغ را نیز در نظر بگیرید. زیرا تاکتیک های اعمال شده با توجه به دوره های بلوغ تغییر می کند.

جهت کسب درآمد در بورس، داشتن تجربه برای به کارگیری روش صحیح در زمان مناسب ضروری است. به لطف اکانت های آزمایشی می توانید این را به بهترین نحو درک کنید. از این طریق می توانید آینده خود را از نظر مالی تضمین کنید.

بخوانید: نرم افزار امور سهام

کسب درآمد در بورس