سیستم اهرم چیست؟ نمونه های معاملاتی اهرمی

سیستم اهرم چیست؟ نمونه های معاملاتی اهرمی

اهرم چیست؟ نمونه های معاملاتی اهرمی برای فارکس و Crypto در این محتوا آمده است.

ارزیابی پس انداز در بازارهای مالی مزایای زیادی وجود دارد. به خصوص بازارهایی که به عنوان نسل جدید تعریف می شوند با ویژگی هایی مانند اهرم، توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می کنند. اگرچه معاملات کلاسیک معاملاتی سهام در بازار سهام سرمایه گذاران نسل جدید را جذب نمی کند، معاملات اهرمی موفق به جذب این سرمایه گذاران می شود.

سیستم اهرم؛

این ویژگی سود حاصل از سرمایه گذاری شما را بالا می برد. اما خطرات را نیز افزایش می دهد. با این حال، سرمایه گذار این ریسک را با میل به کسب درآمد به عهده می گیرد. هرچه با دقت بیشتری از سیستم اهرمی استفاده کنید، احتمال کنترل ریسک ها بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: راه های چند برابر شدن پول کم در فارکس

اهرم چیست؟

اهرم نسبتی است که به شما امکان می دهد با پرداخت کمتر برای یک ابزار در بازارهای مالی، بازدهی بالاتری کسب کنید. به عنوان مثال، فرض کنید هزینه معامله ۱ واحد ابزار ۱۰۰ دلار است. شما می توانید ۱ واحد را با پرداخت ۱۰ دلار با استفاده از ۱۰ به ۱ اهرم معامله کنید.

سود حاصل از تراکنش شما با استفاده از اهرم نه از پولی که سپرده گذاری کرده اید، بلکه از واحدی که به لطف اهرم به دست می آورید به دست می آید. پس از ۱۰ دلار، ۱۰۰ دلار درآمد دارید. به عبارت دیگر وقتی هزینه معامله ۱ واحد ابزار به ۱۱۰ دلار رسید، ۱۰ دلار سود می کنید. اما با سرمایه گذاری ۱۰ دلار، ۱۰ دلار سود می کنید.

افزایش نسبت های اهرمی نه تنها میزان بازده را افزایش می دهد، بلکه خطراتی را نیز به همراه دارد. بیشتر مردم ناامید می شوند. زیرا ناخودآگاه فقط به خاطر کسب درآمد تجارت می کنند. بنابراین، ضروری است که با استفاده از اهرم آگاهانه عمل کنید.

اهرم چه کاری انجام می دهد؟

تراکنش های اهرمی متفاوت از سایر معاملات کار می کنند. با سرمایه گذاری کم در این تراکنش ها می توانید پول خود را چند برابر کنید. به عنوان مثال، شما از نتیجه یک موقعیت مطمئن هستید و می خواهید با سرمایه گذاری، مقدار زیادی پول به دست آورید. تراکنش های اهرمی بهترین فرصت را برای این امر فراهم می کند.

با استفاده از نسبت ۱ به ۱۰ می توانید حجم تراکنش ۱۰۰۰۰ دلاری با وثیقه ۱۰۰۰ دلاری داشته باشید. علاوه بر این، برای این کار، کارمزد اضافی به شرکت کارگزاری پرداخت نمی‌کنید و نیازی به متحمل هیچ هزینه‌ای ندارید.

به لطف اهرم، می توانید با پرداخت پول کمتر تراکنش های بزرگ تری انجام دهید و بر این اساس سود خود را به دست آورید. این اساسی ترین پاسخ به این سوال است که اهرم چه کاری انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: راه های کسب سود مداوم در بورس

چگونه معاملات اهرمی انجام دهیم؟

یک بار دیگر به شما یادآوری می کنیم که تراکنش های اهرمی دارای ریسک هستند. تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، به‌ویژه آنهایی که مشمول مقررات نیستند، ریسک‌های بسیار بیشتری را در بر دارند.

معاملات اهرمی؛ این را می توان در بازارهای فارکس و ارزهای دیجیتال انجام داد. اگرچه منطق در هر کدام یکسان است، اما خطرات آنها ممکن است متفاوت باشد. به خصوص در بازار ارزهای دیجیتال، تمام پول شما به طور ناگهانی به صفر می رسد.

اکنون، بیایید به طور جداگانه نحوه انجام معاملات اهرمی در بازارهای فارکس و ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم:

چگونه با اهرم در بازار فارکس معامله کنیم؟

اگر می خواهید با اهرم در فارکس معامله کنید، ابتدا باید یک حساب سرمایه گذاری باز کنید که به شما امکان می دهد در بین شرکت کنندگان بازار باشید. قبلاً به تفصیل نحوه افتتاح حساب فارکس را توضیح داده ایم.

بیشتر بخوانید: فارکس چیست؟ تمام جزئیات در ۳۰ مورد (بخش اول)

هنگامی که حساب فارکس خود را باز کردید، آماده معامله با اهرم هستید. شما با در نظر گرفتن مفاهیم زیادی از اهرم در بازار فارکس استفاده می کنید. برای مثال، در تراکنش برابری ۱ لات EUR/USD، ۱۰۰۰۰۰ واحد یورو دریافت خواهید کرد. در شرایط عادی برای خرید ۱۰۰ هزار واحد یورو معادل دلار می پردازید. با این حال، شما می توانید این وثیقه را با استفاده از اهرم کاهش دهید.

برای معامله با اهرم در فارکس، پس از انتخاب ابزار روی پلتفرم، نرخ اهرمی را که می خواهید در صفحه معاملاتی ظاهر می شود انتخاب کنید. بر این اساس وثیقه شما مورد استفاده قرار می گیرد و معامله انجام می شود. درآمد شما متناسب با وثیقه ای که با اهرم افزایش می دهید افزایش می یابد.

مثال معاملات اهرمی فارکس

بیایید مثالی از معاملات اهرمی فارکس در برابری EUR/USD را توضیح دهیم:

فرض کنیم که برابری EUR/USD در ۱٫۱۰۳۰ باشد.

در حالی که ۱۰۰۰۰۰ واحد یورو در ۱ لات معامله برابری EUR/USD خریداری می شود، ۱۱۰۳۰۰ دلار باید پرداخت شود.

در معامله با اهرم ۱۰ به ۱ می توانید ۱۰۰۰۰۰ واحد یورو را به قیمت ۱۱۰۳۰ دلار خریداری کنید.

به این ترتیب ۱ لات تراکنش برابری EUR/USD به مبلغ ۱۱۰۳۰ دلار محقق می شود.

در شرایط عادی، شما می توانید ۰٫۱ لات EUR/USD را با قیمت ۱۱۰۳۰ دلار خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: فارکس چیست؟ تمام جزئیات در ۳۰ مورد (بخش دوم)

بیایید فرض کنیم که برابری EUR/USD به ۱٫۱۰۳۵ افزایش یابد.

از آنجایی که ۱ لات برابری EUR/USD دارید، ۱۱۰,۳۵۰ – ۱۱۰,۳۰۰ = ۵۰ دلار سود خواهید داشت.

با پرداخت ۱۱۰۳۰ دلار برای ۱ لات، ۵۰ دلار سود کسب کردید.

بیایید فرض کنیم که برابری EUR/USD به ۱٫۱۰۲۵ کاهش یابد.

از آنجایی که شما ۱ لات برابری EUR/USD دارید، ۱۱۰,۳۰۰ – ۱۱۰,۲۵۰ = ۵۰ دلار ضرر خواهید کرد.

شما برای ۱ لات ۱۱۰۳۰ دلار پرداخت کردید و ۵۰ دلار از دست دادید.

در معامله ۰٫۱ لات ضرر کمتری وجود خواهد داشت.

در نتیجه؛ شما ۱۱۰۳۰ دلار برای تراکنش پرداخت کردید که در شرایط عادی باید ۱۱۰۰۳۰ دلار پرداخت می کردید و درآمد شما با همان نرخ افزایش یافت. به طور معمول شما به جای ۱ لات با ۰٫۱ لات معامله می کنید و سود شما بر این اساس محاسبه می شود. به همین ترتیب، زمانی که قیمت کاهش می یابد، با ضرر بیشتری مواجه می شوید.

بیشتر بخوانید: فارکس چیست؟ تمام جزئیات در ۳۰ مورد (بخش پایانی)

چگونه می توان معاملات اهرمی را در بازار ارزهای دیجیتال انجام داد؟

چگونه می توان معاملات اهرمی را در بازار ارزهای دیجیتال انجام داد؟

تراکنش های اهرمی در بازار ارزهای دیجیتال به شما این امکان را می دهد که موقعیت های بزرگ تری باز کنید. این امکان را به سرمایه گذارانی می دهد که می خواهند با استفاده از وجوه قرض گرفته شده، نرخ ارز بالقوه را افزایش دهند. این بدان معناست که شما می توانید مقادیر بیشتری ارز دیجیتال را با وثیقه کمتر خریداری کنید.

انجام تراکنش های اهرمی در بازار ارزهای دیجیتال از طریق صرافی های قابل اعتماد بسیار مهم است. به عنوان مثال، شما باید یکی از بهترین صرافی های ارزهای دیجیتال مانند Binance را انتخاب کنید. همچنین داشتن صرافی ای که امکان معاملات حاشیه ای مانند بایننس را فراهم می کند، مهم است.

فرض کنید می خواهید:

با اهرمی روی بایننس معامله کنید. هنگامی که حساب خود را باز کردید و سپرده های بایننس خود را تکمیل کردید، یک قدم به تجارت با اهرم نزدیک تر هستید. در این مرحله، باید منطق تراکنش های اهرمی در بازار ارزهای دیجیتال را درک کنید.

شما باید با یادگیری الزامات اهرمی و حاشیه ای در بازار ارزهای دیجیتال شروع کنید. لوریج مقدار وجوهی است که صرافی به شما وام می دهد تا تجارت کنید. مارجین مقدار سرمایه سرمایه گذاری شده به عنوان وثیقه است. الزامات اهرمی و مارجین بسته به جفت معاملاتی ارز دیجیتالی که قرار است معامله کنید، متفاوت است.

پس از انتخاب جفت معاملات، با باز کردن یک موقعیت خرید یا فروش، معامله را شروع می کنید. در این مرحله نباید فراموش کنید که دستور توقف ضرر و دریافت سود را وارد کنید. پس از اینکه سفارش خود را وارد کردید، موقعیت شما ایجاد می شود و تنها چیزی که باقی می ماند این است که معامله باز خود را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: معاملات فارکس و نه مورد طلایی

مثال تجارت اهرمی رمزنگاری شده

فرض کنید ۱ بیت کوین می خرید و قیمت آن ۳۰ هزار دلار است. ضمانت شما ۱۰ هزار تومان باشد.

برای خرید ۱ بیت کوین می توانید از اهرم ۵ برابری استفاده کنید.

در این صورت وثیقه شما با اثر اهرمی ۵۰ هزار دلار خواهد بود و قادر به خرید ۱ بیت کوین خواهید بود.

بیایید فرض کنیم که قیمت بیت کوین به ۳۵ هزار دلار افزایش یابد.

در این صورت با انجام تراکنش می توانید ۵ هزار دلار درآمد کسب کنید.

سرانجام در نتیجه از تراکنشی که با ۱۰ هزار دلار وارد کردید ۵ هزار دلار سود کردید.

در معاملات اهرمی چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

آنچه در معاملات اهرمی باید به آن توجه کنید این است که تعیین کنید روند در چه بازه های زمانی در جهت رو به عقب یا رو به جلو رخ می دهد. هنگامی که این موضوع را تعیین کردید، می توانید با استراتژی مناسب مطابق با انتظارات خود، پول خود را مدیریت کنید.

می توانم بگویم آموزش رایگان شرکت های کارگزاری در این زمینه برای شما بسیار مفید خواهد بود. هم کتاب های آموزشی و هم فیلم های آماده شده به طور کامل در مورد منطق عملکرد بازار بحث می کنند. به این ترتیب می توانید با یادگیری منطق اهرم و سایر معاملات در مدت زمان کوتاهی شروع خوبی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کاربرد برنامه، بازی و آموزش بورس مجازی برای اندروید

با توجه به احتمال ضرر در معاملات اهرمی، باید از انواع سفارش محدود استفاده کنید.

شما باید موقعیت خود را با دستورات توقف ضرر یا توقف ضرر محدود کنید. این نوع سفارش ها حتی در صورت خروج از پلتفرم کار می کنند و با رسیدن به سطح مشخص شده، موقعیت به طور خودکار بسته می شود.

به این ترتیب، اگر قبل از رفتن به رختخواب موقعیت خوبی پیدا کرده اید، تنها به دلیل خواب آلودگی فرصت را از دست نخواهید داد. شما می توانید با نمودارهای ساعتی و برنامه های تقویم اقتصادی بازار را دنبال کنید. و معاملات خود را در سطوح قیمتی که مناسب می دانید انجام دهید. شما به آن دستور می دهید تا موقعیت خود را محدود کنید. سپس می توانید با خیال راحت بخوابید. اگر پیش‌بینی‌هایتان همان‌طور که انتظار دارید به نتیجه برسد، ممکن است صبح با درآمد قابل توجهی از خواب بیدار شوید.

آیا معاملات اهرمی ریسک دارند؟

تراکنش های اهرمی کمی ریسک پذیرتر از سایر ویژگی ها هستند. زیرا استفاده از نرخ ها ریسک را به همراه دارد زیرا به شما اجازه می دهد موقعیت شما رشد کند. از آنجایی که حجم معاملات بازار زیاد است، سطح قیمت ابزارهای سرمایه گذاری در طول روز به طور آنی افزایش و کاهش می یابد.

باید بدانید که هر چه دانش و تجربه شما پیشرفته تر باشد، میزان درآمد شما بیشتر خواهد بود. بنابراین، قبل از یادگیری استفاده از تراکنش های اهرمی، باید اطلاعاتی در مورد بازارهایی که در آن معامله می کنید به دست آورید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

بازار سهام یا فارکس

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام