انواع معاملات در بورس سهام

انواع معاملات در بورس سهام

تجارت اساساً مبادله کالاها و خدمات بین دو نهاد است. در این زمینه، نهادها سرمایه گذاران/تاجرانی هستند که سهام شرکت های مختلف را مبادله می کنند. انواع معاملات در بورس در بازار سهام انجام می شود. با تجارت و سرمایه گذاری آنلاین، بازارهای سهام برای بخش بزرگتری از مردم قابل دسترسی هستند.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

تجارت از زمان تمدن بشری، یعنی انقلاب کشاورزی، وجود داشته است. با این حال، شکل تجارت در جوامع مختلف متفاوت بوده است. در گذشته، نوعی از تجارت که در جوامع مختلف رایج بود، سیستم مبادله ای بود که در آن خدمات و کالاها در ازای خدمات و کالاهای دیگر مبادله می شد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

نکته:

سیستم مبادله کالا با توجه به فقدان استاندارد اولیه برای اندازه‌گیری ارزش محصولات، ناخوشایند تشخیص داده شد. این ناراحتی راه را برای پول ایجاد نمود که به عنوان استانداردی عمل کرد که ارزش همه محصولات را بر اساس آن اندازه گیری کرد. این اختراع زنجیره ای از تحولات اقتصادی و مالی مانند معرفی تسهیلات اعتباری، معاملات سهام و غیره را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهامداری

معاملات سهام با تشکیل شرکت های سهامی در اروپا به وجود آمد و نقش مهمی در امپریالیسم اروپا ایفا کرد. بازارهای غیررسمی سهام در شهرهای مختلف اروپایی شروع به رشد قارچ گونه کردند. پس از موفقیت شرکت های سهامی در تقویت توسعه اقتصادی همراه با گسترش جغرافیایی، این شرکت ها به ستون اصلی دنیای مالی تبدیل شدند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

انواع معاملات در بورس

انواع معاملات در بورس

انواع معاملات در بورس وجود دارد. در اینجا پنج نمونه اصلی را عنوان می کنیم.

۱- معاملات روزانه

این شکل از تجارت شامل خرید و فروش سهام در یک روز است. یک روز در بازار سهام به معنای ۹:۱۵ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر در یک روز هفته (به استثنای تعطیلات بازار) است. در مورد معاملات روزانه، افراد سهام را برای چند دقیقه یا چند ساعت نگه می دارند.

معامله گر درگیر در چنین تجارتی باید معاملات خود را قبل از بسته شدن بازار روز تعطیل کند. این برای سرمایه گذاری بر روی نوسانات در مقیاس کوچک سهام محبوب است.

معاملات روزانه مستلزم مهارت در مسائل بازار، درک کامل نوسانات بازار و درک دقیق در مورد بالا و پایین شدن ارزش سهام است. بنابراین، بیشتر توسط سرمایه گذاران یا معامله گران با تجربه انجام می شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

۲- اسکالپینگ

به آن تجارت خرد نیز می گویند. اسکالپینگ و معاملات روزانه هر دو زیر مجموعه معاملات روزانه هستند. اسکالپینگ شامل کسب سودهای کوچک به طور مکرر از یک دوجین تا صد سود در یک روز بازار واحد است.

با این حال، هر تراکنش سودی به همراه ندارد و در برخی موارد ممکن است زیان ناخالص معامله گر بیشتر از سود باشد. دوره نگهداری اوراق بهادار، در این مورد، در مقایسه با معاملات روزانه کوتاه‌تر است. یعنی افراد سهامی را حداکثر چند دقیقه نگه می‌دارند.

این ویژگی به شما امکان می دهد تا تعداد تراکنش ها را افزایش دهید. مشابه معاملات روزانه، اسکالپینگ به تجربه بازار، مهارت، آگاهی از نوسانات بازار و معاملات سریع نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

۳- تجارت نوسان

این سبک از معاملات بازار سهام برای سرمایه گذاری بر روی روندها و الگوهای کوتاه مدت سهام استفاده می شود. معاملات نوسانی برای کسب سود از سهام در عرض چند روز پس از خرید استفاده می شود. ایده آل یک تا هفت روز است. معامله گران از نظر فنی سهام را تجزیه و تحلیل می کنند تا الگوهای حرکتی را که برای اجرای مناسب اهداف سرمایه گذاری خود دنبال می کنند، بسنجند.

بیشتر بخوانید: برنامه تحلیل سهام

۴- معامله مومنتوم

در معاملات مومنتوم، معامله گر از حرکت سهام، یعنی حرکت ارزش قابل توجه سهام، به سمت بالا یا پایین، بهره برداری می کند. یک معامله‌گر سعی می‌کند با شناسایی سهام‌هایی که در حال شکستن هستند، سرمایه‌گذاری کند.

در صورت حرکت صعودی، معامله گر سهامی را که در اختیار دارد می فروشد و در نتیجه بازدهی بالاتر از متوسط را به همراه دارد. در صورت حرکت نزولی، معامله‌گر حجم قابل‌توجهی از سهام را خریداری می‌کند تا با افزایش قیمت آن را بفروشد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام

۵- معامله در موقعیت

معامله گران موقعیت را برای ماه ها با هدف سرمایه گذاری بر پتانسیل بلندمدت سهام به جای حرکت های کوتاه مدت قیمت، نگه می دارند. این سبک تجارت برای افرادی که متخصص بازار یا شرکت کنندگان منظم بازار نیستند ایده آل است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

تاثیر فعلی تجارت آنلاین

اینترنت به طور قابل توجهی به افزایش انواع معاملات در بورس کمک کرده است. این اوراق بهادار را برای افراد غیر عادی در دسترس و راحت تر کرده است. اکنون یک فرد می تواند از طریق تجارت آنلاین به راحتی در بازار سهام معامله کند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز از زمان ظهور تجارت آنلاین محبوبیت قابل توجهی به دست آورده اند. افراد می توانند مستقیماً به صندوق های سرمایه گذاری متقابل و سایر اوراق بهادار از مخزن وسیعی از گزینه های موجود آنلاین دسترسی داشته باشند. سرمایه گذاران اکنون می توانند فعالانه تر و سوداگرانه تر معامله کنند. بنابراین، شانس سودآوری خود را افزایش می دهند.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

انواع معاملات در بورس