پسوند فیبوناچی چیست؟

پسوند فیبوناچی چیست؟

پسوند فیبوناچی، همچنین به عنوان ابزار توسعه Fibonacci شناخته می شود، در روندهای نزولی یا صعودی مداوم استفاده می شود. این ابزار که برای ایجاد روند در جهت حرکت قیمت استفاده می شود، از پایین که ابتدای روند است تا نقطه توقف صعود کشیده می شود. در یک روند نزولی از بالا به پایین کشیده خواهد شد.

پسوند فیبوناچی چیست؟

پس از تعیین نقاطی که صعود یا سقوط از آنجا شروع می شود، مناطق Fibonacci تشکیل شده به عنوان نقاط حمایت و مقاومت تفسیر می شوند و منطقه ای که انتظار می رود روند در آن پایان یابد نیز تعیین می شود. برای این منظور منطقه ای که عقب نشینی به پایان می رسد انتخاب می شود.

پس از تعیین مناطق، با توجه به روند نمودار قیمت; ۰٫۲۳۶ – ۰٫۳۸۲ – ۰٫۵ – ۰٫۶۱۸ – ۰٫۷۸۶ – ۱ منطقه دنبال می شود. در یک روند افزایشی، انتظار می رود این روند در مناطق نزدیک به ۱ به پایان برسد. در یک روند نزولی، انتظار می رود که کاهش پس از مناطق ۰٫۷۸۶ – ۱ به پایان برسد.

مطلب مرتبط: چگونه سطوح بازگردانی فیبوناچی را ترسیم کنیم؟

بسط فیبوناچی چیست؟

انبساط Fibonacci، که به آن بسط فیبوناچی نیز گفته می‌شود، کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن طول عقب‌نشینی، قیمت پس از حرکت اصلاحی در جهتی که در حال حرکت است، تا چه سطوحی افزایش یابد.

همچنین یک ابزار فیبوناچی است که با استفاده از سه نقطه به عنوان مرجع ایجاد شده است. پس از تعیین نقاط پایین و بالا با توجه به روند، نقطه ای که در آن اصلاح رخ می دهد مشخص می شود. پس از تعیین این ۳ سطح، نواحی ۰٫۲۳۶ – ۰٫۳۸۲ – ۰٫۵ – ۰٫۶۱۸ – ۰٫۷۸۶ – ۱ مطابق با نقاط حمایت و مقاومت جدید دنبال و تفسیر می شوند.

این ابزاری است که اجازه می دهد تا در مورد نقطه پشتیبانی جدید در نتیجه شکسته شدن سطح فیبوناچی در حالی که به عنوان پشتیبانی عمل می کند، اظهار نظر کنید.

وارونگی Fibonacci چیست؟

وارونگی فیبوناچی، همچنین به عنوان معکوس فیبوناچی شناخته می شود، با الگوی AB-CD استفاده می شود. به طور خلاصه، سازند AB-CD یک تشکیل تغییر جهت است. در حالی که A-B و C-D پاهای حرکتی هستند، حرکت بین B و C به عنوان یک حرکت عقب نشینی تفسیر می شود.

این شکل‌گیری با ابزار وارونگی Fibonacci نیز کمک می‌کند. پس از عقب نشینی BC، افزایش CD رخ می دهد. اگر قیمت پس از حرکت ABCD نقطه C را بشکند، جایی که حرکت به پایان می رسد توسط ابزار معکوس فیبوناچی تعیین می شود.

کلیک کنید: نرم افزار مدیریت اسناد

پسوند فیبوناچی چیست؟

پروجکشن Fibonacci چیست؟

پروجکشن فیبوناچی، که به آن بازتاب فیبوناچی نیز گفته می شود، با تشکیل AB-CD نیز استفاده می شود. این یک ابزار فیبوناچی است که برای یافتن نقطه ای استفاده می شود که در آن حرکت اصلاحی که در انتهای نقطه D پس از تشکیل AB-CD در قیمت شکل می گیرد، رخ می دهد، می تواند پایان یابد.

به طور کلی، حرکتی نزدیک به طول حرکت اصلاحی است و انتظار می‌رود که اصلاح در سطح ۱ در پروجکشن به پایان برسد. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که به ۱ نرسد یا از آن بیشتر شود.

کمان فیبوناچی چیست؟

هلال فیبوناچی مجموعه‌ای از کمان‌هایی است که از نقطه شروع یک روند تابش می‌کنند. این کمان ها روی سطوحی قرار می گیرند که توسط دنباله اعداد Fibonacci تشکیل شده اند. این ابزاری شبیه به اصلاح فیبوناچی است. این برای تعیین پایان اصلاح و پشتیبانی است.

می توان آن را بر اساس حرکت روند و قوس های هش برای تجزیه و تحلیل بصری نمودار ترسیم کرد.

مطلب مرتبط: دنباله فیبوناچی چیست؟

دایره Fibonacci چیست؟

این نشانگر دیگری است که بر روی دنباله اعداد فیبوناچی ایجاد شده است. با رسم خط روند بین دو نقطه افراطی ایجاد می شود. با رسم دایره ها بر اساس نسبت های ۲۳٫۶ درصد – ۳۸٫۲ درصد، ۶۱٫۸ درصد و ۱۰۰ درصد ایجاد می شود.

دایره های فیبوناچی می توانند سطوح حمایت و مقاومت را نشان دهند. وقتی قیمت بالای دایره بالاتر می ماند و در داخل دایره بالاتر حرکت می کند، معمولاً به دایره پایین می افتد. این اغلب به عنوان سطح پشتیبانی در نظر گرفته می شود.

اگر قیمت به زیر دایره بالاتر سقوط کرد، سپس به دایره پایینی نیز سقوط کرد و سپس شروع به افزایش کرد، سطح دایره پایین به عنوان نقطه حمایت در نظر گرفته می شود. نقطه مقابل نشان دهنده نقطه مقاومت است.

 

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

نرم افزار مدیریت سهام، برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام

فیبوناچی