5 روند برتر صنعت در برنامه ریزی سبد استراتژیک برای سال 2024

روندهای برتر صنعت در برنامه ریزی سبد استراتژیک برای سال ۲۰۲۴

۵ روند برتر صنعت در برنامه ریزی سبد استراتژیک برای سال ۲۰۲۴ در این محتوا آورده شده است. این پنج روند برتر و پیشرفته در مدیریت پروژه و پورتفولیو (PPM) و مدیریت استراتژیک پورتفولیو (SPM) در سال ۲۰۲۴ تاثیر زیادی خواهند داشت.

روندهای برتر صنعت در برنامه ریزی سبد استراتژیک

در طول سال‌ها، ما این فرصت را داشتیم که با مخاطبین بسیاری از شرکت‌های پیشرو، از جمله مشاغل در طیف گسترده‌ای از صنایع و مناطق، کار کنیم. در این تعامل با مشتری در ماه‌های اخیر، ما برخی از روندهای نوظهور را دیده‌ایم که تأثیر زیادی بر شرکت‌ها در سال ۲۰۲۴ خواهند داشت. همانطور که در سال پیش رو حرکت می‌کنید، در اینجا پنج گرایش برتر ما در مدیریت پروژه و پورتفولیو (PPM) و مدیریت پورتفولیو استراتژیک (SPM) باید در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام پارس سیستم آشنا

تغییر از کارکرد دستی به فناوری متناسب

در سال‌های گذشته، محصولات فناوری تمایل داشتند ماهیت خود را کلید بزنند. تیم ها می توانند یک محصول را خریداری کرده و بدون سفارشی سازی قابل توجه آن را پیاده سازی کنند. اخیراً تغییر قابل توجهی آغاز شده است و تیم ها به طور فزاینده ای از راه حل های مناسب استفاده می کنند. در پی این گذار، حرکت از مدیریت پروژه سنتی به مدیریت محصول یک امر ضروری خواهد بود. مدیریت محصول برای اینکه تیم ها بتوانند بیشترین بهره را از سرمایه گذاری های نرم افزاری و تلاش های سفارشی سازی خود ببرند، ضروری است تا کسب و کارها و مشتریانشان بتوانند حداکثر ارزش را درک کنند.

برنامه ریزی سبد استراتژیک

بازبینی برنامه ریزی سبد استراتژیک

در بسیاری از سازمان‌ها، گزارش‌هایی از مردم می‌شنویم که احساس می‌کنند گروه ها با واکنش‌های متقابل متناسب با رویکرد ارائه نکرده اند. چنانچه در برخی موارد، تیم ها در حال بازگشت به شیوه های سنتی هستند. همچنین در برخی دیگر، تیم‌ها به دنبال جایگزین‌های جدید هستند و به طور بالقوه به دنبال راه‌هایی برای فراتر رفتن از موقعیت فعلی هستند. در این مورد اخیر، پذیرش چارچوب چابک مقیاس شده (SAFe) به طور فزاینده ای رایج است. ما انتظار داریم که بیشتر سازمان‌ها ۱۰۰% به هیچ سمتی نروند و در عوض روی یک رویکرد ترکیبی که متدولوژی‌های سنتی و مدرن را ترکیب می‌کند، دست یابند.

انتقال کارایی مهندسی به اولویت بندی سرمایه گذاری

از لحاظ تاریخی، بسیاری از تیم ها بر به حداکثر رساندن کارایی مهندسی تمرکز کرده اند. واقعیت امروز این است که کارایی مهندسی کافی نیست. همیشه تقاضای بیشتری از کارآمدترین تیم ها وجود دارد. این واقعیت با حرکت به سمت پارادایم فناوری مناسب تشدید می شود. برای مثال، زمانی که نرم‌افزار در یک سازمان سفارشی‌سازی شده باشد، وارد کردن ارائه‌دهندگان خدمات خارجی یا مهندسان قراردادی به طور فزاینده‌ای دشوار است. در نهایت، تعداد توسعه‌دهندگان ماهر موجود، یک گلوگاه ثابت را نشان می‌دهد. به همین دلیل است که اکنون شروع به اولویت بندی موثر حیاتی است. این بدان معناست که تیم‌ها باید نظم و انضباط فزاینده‌ای را در مورد چگونگی اولویت‌بندی مداوم تلاش‌های با ارزش ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: برنامه سهام پارس سیستم آشنا

دانش و مهارت های مدیریت محصول

در بسیاری از سازمان‌ها، تخصص عمیق مدیریت محصول و سبد استراتژیک با کمبود مواجه است. این به این دلیل است که مدیران محصول به طور فزاینده ای باید دانش عمیق محصول را داشته باشند. برای مثال، مدیران محصول باید ابتکارات را اولویت بندی کرده و منطق آنها را برای ذینفعان توضیح دهند. بدون دانش فنی، اعتبار آنها از بین می رود. علاوه بر این، در این دوره از فناوری مناسب، دانش فنی عمیق برای تحقق ارزش ضروری است.

انتقال از PMOs به SROs (دفاتر تحقق استراتژی)

در گذشته، بسیاری از دفاتر مدیریت محصول (PMOs) تمایل داشتند بر انطباق بیش از هماهنگی و ارتباطات تأکید کنند. اکنون، این سازمان ها در حال گسترش پیشنهادات خود و مشارکت واقعی با سایر تیم ها هستند. در این فرآیند، آنها همچنین در حال تغییر نام تجاری به عنوان دفاتر تحقق استراتژی (SROs) هستند. از آنجایی که سازمان‌ها پیچیدگی‌های فزاینده مرتبط با فناوری مناسب را دنبال می‌کنند، SROها می‌توانند با ارائه آموزش، مربیگری و راهنمایی فرآیند، نقش حیاتی ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد ، برنامه مودیان ، برنامه حضور و غیاب

سبد استراتژیک

روابط عمومی شرکت پارس سیستم آشنا

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سرمایه گذاری سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی خواهید داشت.

 نرم افزار مدیریت امور سهام

برنامه سهامداران

 نرم افزار امور سهام و سهامداران

 نرم افزار امور سهام

برنامه مدیریت امور سهام

سامانه مدیریت سبد سهام

برنامه تحلیل سهام

 نرم افزار مدیریت امور سهام

سامانه سهامداران

نرم افزار امور سهامداری

سامانه امور سهام و سهامداران

برنامه مدیریت سهامداران

 نرم افزار سهامداران

سامانه امور سهام

 نرم افزار سهام

 نرم افزار خرید سهام

برنامه پیشنهاد بهترین سهام

بهترین برنامه پیشنهاد سهام

 برنامه پیش بینی قیمت سهام

 برنامه مدیریت سبد سهام

 نرم افزار سهامداری

اپلیکیشن ردیابی سهام

 نرم افزار مدیریت سهام

برنامه مدیریت پرتفولیو

 نرم افزار مدیریت سهام اندروید

برنامه مدیریت سهام در بورس

نرم افزار مدیریت سبد سرمایه گذاری

برنامه مدیریت سبد سرمایه گذاری

نرم افزار مدیریت پورتفولیو

برنامه مدیریت سبد سهام در بورس

برنامه ردیابی سهام