افزایش سرمایه و انواع آن در بورس

سهام، افزایش سرمایه و انواع آن در بورس

افزایش سرمایه در بورس یکی از مهمترین عوامل تغییرات قیمت سهام شرکت های معامله شده در بورس اوراق بهادار است. قبل از اینکه سرمایه گذاران سفارش خرید و فروش بدهند، آنها وضعیت افزایش سرمایه در بورس را در نظر می گیرند. زیرا سرمایه گذاران باتجربه می دانند که بر تصمیمات سرمایه گذاری آنها تأثیر خواهد گذاشت.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

افزایش سرمایه و انواع آن

افزایش سرمایه و انواع آن

به افزایش مقدار مشخصی از سرمایه اشاره دارد که در ترازنامه شرکت وجود دارد. این روند می تواند به دلایل اجباری یا به دلایل اختیاری انجام شود.

تمایل شرکت ها به ایجاد سرمایه جدید زمینه افزایش این سرمایه است. علاوه بر این، سرمایه گذاری های احتمالی که شرکت می تواند با این سرمایه انجام دهد از جمله اهداف افزایش است.

با این حال، اگر این بیشتر کردن سرمایه به دلایل اجباری باشد، دلایل آن ممکن است بسیار متفاوت باشد.

جدا از این دلایل، تمایل شرکت به سرمایه گذاری های جدید، تقویت ترازنامه خود و سرمایه گذاری های کلان تر با دریافت وام های جدید را می توان از دلایل مهم افزایش سرمایه دانست.

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

افزایش سرمایه پرداخت شده

اول از همه، افزایش سرمایه پرداخت شده یعنی این شرکت ارزش بازار خود را با نرخ مشخصی افزایش می دهد تا منابع جدیدی برای خود ایجاد کند.

سهامدارانی که قبلا سهام شرکت را در اختیار داشتند با پرداخت قیمت مشخص سهام تازه توزیع شده را به دست می آورند. به این ترتیب آنها سهام خود را در شرکت نسبت به قبل از افزایش سرمایه در همان سطح نگه می دارند.

سرمایه گذارانی که قبلاً سهامی در سهام داشتند، با استفاده از حق تقدم خود در افزایش سرمایه شرکت می کنند. سرمایه گذاران جدید می توانند در این افزایش شرکت کنند. مگر اینکه وضعیت برعکس وجود داشته باشد.

در مورد برنامه مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

در حالی که سرمایه شرکت افزایش می یابد، درصد سهام سهامدار چگونه ثابت می ماند؟

شرکتی با سرمایه ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار با افزایش سرمایه ۱۰۰٪ سهم جدید ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار را ارائه می دهد.

از طرف دیگر، سرمایه گذاران صاحب آن سهام، در صورت خرید همان مقدار، درصد سهام اولیه را حفظ می کنند. به عنوان مثال، یک سرمایه گذار با ۱۰۰۰ لات تعداد یادداشت ها را به ۲۰۰۰ لات افزایش می دهد و در نتیجه درصد حفظ می شود.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

ابتدایی با توجه به معنی فرهنگ لغت به معنای اولویت است. حق تقدم فقط توسط سرمایه گذارانی که قبلاً مالک آن سهام بودند، قابل استفاده است.

برای استفاده از حق تقدم باید مدت مشخصی به سرمایه گذاران اختصاص داده شود. این مدت نمی تواند کمتر از ۱۵ روز باشد و نمی تواند بیش از ۶۰ روز باشد. داشتن محدودیت پایین تر از این دوره می تواند زمان تأمین وجه نقدی باشد که به سرمایه گذاران داده می شود. زیرا فسخ حق تقدم در کمتر از ۱۵ روز ممکن است باعث شود سرمایه گذاران مبلغ نقدی مورد نیاز برای استفاده از حق تقدم خود را دریافت نکنند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

افزایش سرمایه رایگان

تفاوت آزاد و پرداخت شده این است که ارزش بازار شرکت تغییر نمی کند. تغییر وضعیت در این افزایش سرمایه پرداخت شده شرکت است.

دلیل تغییر نکردن ارزش بازار این است که سهام جدیدی بدون درخواست هیچ گونه قیمتی از سرمایه گذاران به آنها داده می شود. بنابراین، شرکتها در نتیجه افزایش سرمایه آزاد، بودجه جدیدی به خودشان نمی دهند.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

چرا ارزش بازار یک شرکت با تعداد سهام بیشتر تغییر نمی کند؟

سهامی با قیمت ۵٫۰۰ دلار روز جدید را تقریباً با ۳٫۳۴ دلار با ۵۰٪ افزایش سرمایه رایگان آغاز خواهد کرد. تعداد سهام سرمایه گذارانی که قبلاً سهام آن را داشتند، دو برابر خواهد شد.

هدف از افزایش سرمایه آزاد شامل در نظر گرفتن منابع انباشته در سرمایه پرداخت شده شرکت است. بیایید این وضعیت را به شرح زیر توضیح دهیم تا قابل درک باشد. این شرکت به طور معمول دارای ارزش بازار و سرمایه پرداخت شده است. مثلا، اگر ارزش بازار شرکت ۲،۰۰۰،۰۰۰ دلار باشد و ۵۰۰،۰۰۰ دلار آن سرمایه پرداخت شده باشد، با افزایش آزاد، ارزش بازار شرکت تغییر نخواهد کرد. با این حال، سرمایه پرداخت شده آن از ۵۰۰۰۰۰ دلار به عنوان درصد افزایش سرمایه آزاد افزایش می یابد.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.

چگونه سرمایه را افزایش دهیم؟

چگونه سرمایهو سهام را افزایش دهیم؟

شرکت های سهامی شرکت هایی هستند که سرمایه و سهام معینی از آنها به طور مساوی تقسیم می شود. از آنجا که موضوع اصلی ما بورس است، صحبت در مورد افزایش در شرکتهای سهامی صحت بیشتری دارد. مجمع عمومی شرکتی که می خواهد سرمایه را افزایش دهد تشکیل می شود. در مورد وضعیت در بورس بحث می کند.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

طی روند تصمیم گیری مجمع عمومی، در مورد موضوعاتی مانند:

  • میزان این افزایش

  • منابع تحت پوشش

  • وضعیت استفاده از حق تقدم

بحث و حل می شود.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

شرط دیگر، پرداخت سرمایه قبلی شرکت است. بعلاوه، از آنجا که شرکتهای حاضر در بورس سهام برای عموم آزاد هستند، باید مجوزهای لازم را از هیئت مدیره بازارهای سرمایه اخذ كنند.

در مورد نرم افزار امور سهام بدانید.

به منظور درج اسناد و دارایی های با ارزش نامشخص، مانند املاک و مستغلات مورد استفاده برای گنجاندن در این فرآیند، کارشناسان منصوب دادگاه باید در این امر شرکت کرده و ارزش دارایی هایی را تعیین می کند. که ارزش آنها به وضوح قابل تعیین نیست. و امکان استفاده از این املاک را در بیشتر کردن سرمایه سازمان فراهم می کند.

افزایش سرمایه