فرهنگ لغت فارکس: اصطلاحات رایج فارکس (بخش اول)

فرهنگ لغت فارکس: اصطلاحات رایج فارکس (بخش اول)

در بازار فارکس با عباراتی نظیر سفارش باز، ارز اصلی، لات، اسپرد، خرس و … مواجه می شوید. در دو مقاله فرهنگ لغات فارکس را بررسی کرده ایم.

اصطلاحاتی در بازار فارکس استفاده می شود که سرمایه گذاران باید حتما بدانند. برای هدایت صحیح سرمایه گذاری ها، لازم است بدانیم اصطلاحات فارکس به چه معنا هستند. به طور خلاصه، اگر می خواهید در بازار ارز بین المللی درآمد کسب کنید، باید شرایط فارکس مربوطه را یاد بگیرید.

اینها شامل اصطلاحات ساده فرهنگ لغات فارکس است که باید شناخته شوند و همچنین همه اصطلاحات لازم برای درک کل بازار.

بهترین راه برای کسانی که می خواهند سرمایه گذاری در بازار غول پیکر را شروع کنند این است که نه تنها معنی این کلمات را با شنیدن آنها یاد بگیرند، بلکه بفهمند که دانستن فرهنگ لغات فارکس چگونه به آنها در هنگام معامله کمک می کند.

بیشتر بخوانید: معاملات فارکس و نه مورد طلایی

فرهنگ لغت فارکس

بنابراین، بدون اتلاف وقت، شروع به بررسی فرهنگ لغت فارکس که برای شما آماده کرده ایم، می کنیم:

سفارش باز:

از جمله سفارشات مورد استفاده در بازار فارکس. سفارشاتی هستند که هنوز در بازار هستند و در انتظار انجام، انجام نشده و در حال کار هستند.

ممکن است سفارشات باز بماند. زیرا برخی از شرایط مانند قیمت حد مجاز هنوز برآورده نشده است. این سفارش‌ها اساساً به سرمایه‌گذاران انعطاف‌پذیری برای ورود به تجارت دلخواه خود، به ویژه از نظر قیمت، ارائه می‌دهند.

سرمایه گذار آماده است تا قبل از اجرای سفارش منتظر قیمتی باشد که تعیین می کند. سرمایه گذار همچنین می تواند مدت زمانی را که در طی آن سفارش به منظور اجرا فعال می ماند، انتخاب کند. در صورت عدم اجرای سفارش در زمان تعیین شده، لغو خواهد شد.

تراکنش باز:

اصطلاحی است که برای موقعیتی استفاده می شود که در حال حاضر بسته نشده است. به عبارت دیگر، آنها معاملات فعال در مورد ابزار موضوع خرید یا فروش هستند.

قیمت پیشنهادی:

دو نوع قیمت (قیمت پیشنهادی) در بازار نقدی وجود دارد که به صورت آنی تعیین می شوند. قیمت پیشنهادی بالاترین قیمتی است که خریدار حاضر است برای یک دارایی خاص بپردازد. اگر قرار است موقعیت خرید وارد شود، معامله با قیمت درخواستی انجام می شود.

بیشتر بخوانید: ارز و معامله ارز در فارکس راهنمای مبتدیان

Ask Price:

قیمت فروش فوری در بازار است. این نشان دهنده کمترین قیمتی است که فروشنده مایل به فروش ابزار مربوطه است. اگر قرار است موقعیت فروش باز شود، معامله با قیمت پیشنهادی انجام می شود.

تفاوت خرید و درخواست (Spread Bid-Ask):

به تفاوت قیمت بین قیمت پیشنهادی و قیمت پیشنهادی اسپرد می گویند. قیمت درخواستی بالاتر از قیمت پیشنهادی است. به عبارت دیگر، پولی که برای خرید ارز می پردازید همیشه بیشتر از پولی است که برای فروش آن می پردازید. بنابراین باید به نرخ اسپرد توجه شود.

پیپ (درصد بر حسب امتیاز):

پاسخ به سوال «پیپ چیست؟» کوچکترین تغییر قیمت در برابری است. علاوه بر اسپرد، اندازه گیری پیپ ها در بسیاری از مکان ها مانند هزینه های تراکنش و نمودارها وجود دارد.

ارز اصلی:

ارز موجود در حساب فارکس شما. عموماً سرمایه گذاران در کشور ما معاملات خود را به دلار انجام می دهند. در بازار فارکس، این واحد معمولاً دلار آمریکا است، اما می توان از سایر ارزهای اصلی نیز استفاده کرد.

تحلیلگر:

نامی است که به افرادی داده می شود که سطح مشخصی از دانش و تجربه فارکس دارند. یک تحلیلگر بازار فارکس برای یک شرکت کارگزاری فارکس کار می کند. او تحقیق و تحلیلی را برای نوشتن تفسیر بازار در مورد مسائل اقتصادی و سیاسی مؤثر بر بازار انجام می دهد.

آربیتراژ:

آربیتراژ خرید و فروش همزمان دارایی یکسان یا مشابه در بازارهای مختلف با هدف کسب سود از تفاوت های جزئی در فهرست قیمت دارایی است. از تغییرات کوتاه مدت در قیمت ابزارهای مالی یکسان یا مشابه در بازارهای مختلف یا به اشکال مختلف بهره می برد.

آربیتراژ فارکس یک استراتژی برای استفاده از اختلاف قیمت در بازارهای فارکس است. آربیتراژوری که می تواند تفاوت را تشخیص دهد، می تواند قیمت پایین تر را بخرد و قیمت بالاتر از دو قیمت را بفروشد و احتمالاً از این تفاوت سود می برد.

بیشتر بخوانید: چگونه سهام گوگل را در بازار فارکس بخریم؟

عرضه:

نشان دهنده قیمتی است که بر اساس وضعیت فعلی حاضر به فروش است. این اصطلاحی است که با عبارات دیگری مانند ارائه یا ارسال مجدد به بازار نیز استفاده می شود.

بازار خرسی:

بازاری است که در آن ارزش ابزارهای سرمایه گذاری به سمت پایین حرکت می کند و قیمت ها کاهش می یابد. به طور کلی، زمانی که این ایده غالب شود، سرمایه گذاران از کاهش قیمت ها به لطف ویژگی معامله دو طرفه سود می برند.

بازار گاو نر:

برعکس بازار نزولی است. سرمایه گذاران دیدگاه مثبتی دارند. حرکت مثبت و خوش بینی در بازار وجود دارد. در چنین مواردی، مبالغ به دست آمده با استفاده از تراکنش های اهرمی معمولاً چند برابر می شود.

سیگنال خرید:

سیگنالی است که نشان می دهد زمان و شرایط مناسب برای خرید ابزار سرمایه گذاری پیش آمده است. خرید با سیگنال خرید ورودی انجام می شود.

سیگنال فروش:

وقتی به تحلیل تکنیکال اشاره می‌شود، یکی از شاخص‌هایی که به ذهن می‌رسد سیگنال فروش است. هنگامی که یک نقطه مشخص شکسته می شود، سفارش فروش انجام می شود.

افزایش ارزش:

اگر ارز در پاسخ به تقاضای بازار قیمت خود را تقویت کند، ارزش آن افزایش می یابد.

استهلاک:

مخالف اصطلاح افزایش ارزش است. این نشان دهنده کاهش ارزش یک ارز به دلیل نیروهای بازار است.

سطح حمایت:

سطح حمایت نشان می دهد که فروشندگان تمایلی به ابزار سرمایه گذاری که قیمت آن در حال کاهش است، ندارند. به سطحی اشاره دارد که خریداران حاضر به خرید در سطح مربوطه هستند. این سطحی است که در آن نزول شتاب خود را از دست می دهد. هنگامی که سطح حمایت شکسته شود، آن سطح به مقاومت تبدیل می شود.

سطح مقاومت:

برای یک ابزار سرمایه‌گذاری که قیمت آن در حال افزایش است، به نقطه‌ای اشاره دارد که رشد کاهش می‌یابد، خریداران تمایلی ندارند و فروشندگان تمایل بیشتری دارند. هنگامی که سطح مقاومت شکسته می شود، سطح مربوطه به عنوان حمایت در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: راه های چند برابر شدن پول کم در فارکس

روند:

جهت روند قیمت ها است. زمانی که قیمت ها به تدریج افزایش می یابد، می گویند روند صعودی دارند و زمانی که کاهش می یابند، روند نزولی دارند.

حساب آزمایشی:

نام دیگر حساب آزمایشی، حساب آزمایشی است. این همان حساب واقعی است و معاملات بر اساس داده های فعلی بازار انجام می شود. تنها تفاوت این است که تراکنش ها با پول غیر واقعی در حساب آزمایشی انجام می شود.

این برای سرمایه گذاران فارکس ایجاد شده است تا قبل از تغییر به یک حساب واقعی، تجربه و دانش کسب کنند. اگرچه برای سرمایه گذاران تازه کار توسعه یافته است، اما توسط حرفه ای ها نیز استفاده می شود. از آنجایی که هیچ ریسکی وجود ندارد، می توان استراتژی های جدیدی ایجاد کرد که سود به همراه داشته باشد.

برابری:

ساده ترین پاسخ به این سوال که برابری چیست، جفت ارز است. این نشان دهنده ارزش متقابل ارزهای دو کشور است.

جفت های اصلی:

جفت های متشکل از ارزهای اصلی، از جمله دلار آمریکا، یورو، پوند انگلیس، فرانک سوئیس، دلار استرالیا، دلار کانادا و ین ژاپن.

برابری جزئی:

برابری هایی هستند که از یک ارز اصلی و یک ارز فرعی تشکیل شده اند.

ارزهای عجیب و غریب:

ارزهایی هستند که به طور گسترده بین کشورها مبادله نمی شوند. به همین دلیل، جریان مایع کم است. با این حال، به لطف حجم بالای تراکنش و فرصت‌های سودمند فارکس، آنها سود بالایی مانند ارزهایی با جریان نقدینگی بالا به ارمغان می‌آورند. بیشتر توسط سرمایه گذاران محلی ساکن در آن کشور استفاده می شود.

نمودار:

خطی که به شما امکان می دهد دوره های زمانی و حرکت قیمت ابزارهای سرمایه گذاری معامله شده در بازار فارکس را به صورت بصری مشاهده کنید، نمودار نامیده می شود. حرکات بازار بر این اساس تفسیر می شود. جهت روند مشخص می شود و معاملات بر اساس انتظارات انجام می شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

فرهنگ لغات فارکس

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام