طلا چیست و در کجا استفاده می شود؟

طلا چیست و در کجا استفاده می شود؟ (بخش دوم)

طلا که رتبه اول را در بین با ارزش ترین معادن جهان دارد، با حوزه های مورد استفاده خود نیز جلب توجه می کند. فلز زرد که از قدیم الایام با درخشندگی، خلوص و نرمی مورد توجه مردم بوده است، امروزه بیشتر در جبهه سرمایه گذاری خودنمایی می کند.

موارد استفاده از طلا

از نظر سرمایه گذاری، انواع فلز زرد با کارکرد بیشتر به عنوان سوغات و انواعی مانند گرمی و شمش با کار کمتر به عنوان ابزار سرمایه گذاری استفاده می شود. هنگامی که به مناطق استفاده تاریخی از طلا نگاه می کنیم، مشاهده می شود که در ابتدا در جواهرات و محصولات تزئینی ترجیح داده می شد.

در حقیقت، نمونه هایی از کار دقیق طلا وجود دارد که از صنعتگران مصری، مینوی، آشوری و اتروسک باستان باقی مانده است. که بسیاری از آنها در وضعیت تقریباً عالی هستند.

بیشتر بخوانید: طلا چیست و در کجا استفاده می شود؟ (بخش اول)

از سوی دیگر، زمانی که فلز زرد در قرن نوزدهم فراگیر شد:

شروع به پشتیبانی از سیستم های پول کاغذی کرد. از دهه ۱۸۷۰ تا جنگ جهانی اول، استاندارد طلا اساس ارزهای جهانی شد. اگرچه نقش رسمی فلز زرد در سیستم پولی بین‌المللی در دهه ۱۹۷۰ به پایان رسید، اما طبق گفته شورای جهانی فلز زرد، این فلز همچنان یک دارایی ذخیره بسیار محترم است و حدود ۴۵ درصد از طلای جهان در اختیار دولت‌ها و بانک‌های مرکزی برای این منظور است.

فلز زرد هنوز به عنوان یک وسیله پرداخت بین المللی توسط همه کشورها پذیرفته شده است.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در طلا

فهرست کاربرد امروزی طلا

اگر امروزه کاربردهای رایج طلا را فهرست کنیم، می توان موارد زیر را بیان کرد:

فلز زرد در حلقه های ازدواج و نامزدی ترجیح داده می شود.

در عین حال معمولاً در کشور ما به زوج های تازه ازدواج کرده جواهرات و دستبند طلا هدیه داده می شود.

در صنعت داروسازی نیز کاربرد دارد. استفاده از ترکیبات طلا (نمک) به عنوان دارو در پزشکی را کریزوتراپی می نامند.

از طلا در غذاها و نوشیدنی ها نیز استفاده می شود.  اگرچه به عنوان یک فلز متراکم و جامد شناخته می شود، اما سمی نیست.

فلز زرد رسانایی الکتریکی بالایی دارد و به راحتی واکنش شیمیایی نمی دهد، در صنایع برق و الکترونیک استفاده می شود.

فلز زرد در فضا و هوانوردی استفاده می شود.

فهرست کاربرد امروزی طلا

بیشتر بخوانید: آیا هنگام کاهش قیمت طلا باید سرمایه گذاری کرد؟

صنعت ساختمان نیز یکی از حوزه هایی است که در آن از طلا استفاده می شود.

در حالی که ورقه های نازک طلا در پنجره های ساختمان های بزرگ استفاده می شود، اما برای اهداف زیبایی شناختی نیست. بلکه به این دلیل است که سطح بازتابنده تبادل حرارت را کاهش می دهد.

همچنین اغلب در پوشش ها ترجیح داده می شود. فلز زرد که بسیار آسان فرآوری می شود. برای پوشاندن بسیاری از اقلام، از چوب گرفته تا فلز، از چرم تا پوست استفاده می شود.

فلز زرد در حوزه انفورماتیک نیز جایگاهی پیدا کرده است.

طلا در قطعاتی مانند مادربردها، واحدهای پردازش مرکزی (CPU)، مودم‌های داخلی، پورت‌های اترنت یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: رابطه قیمتی بین طلا، دلار و یورو چیست؟ چگونه تفسیر کنیم؟

بازار طلای زنده

می دانیم که طلا که در انواع مختلف مانند ربع، گرم، اونس و آتا عرضه می شود، یکی از ابزارهای سرمایه گذاری مورد علاقه است و با گام های صحیح می تواند سود به همراه داشته باشد.

البته برای این کار باید نکاتی را در نظر گرفت و مهم‌ترین آن رصد و شناخت بازار است. سرمایه گذاران باید قیمت های زنده فلز زرد را دنبال کنند تا متحمل ضرر نشوند و فرصت های خرید را از دست ندهند.

پیگیری داده ها و تصمیماتی که ممکن است بر قیمت طلا تأثیر بگذارد بسیار مهم است. به این ترتیب می توانید داده ها و انتظارات فعلی را با هم ترکیب کنید و با در نظر گرفتن وضعیت مالی خود موضع گیری کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

طلا

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام، نرم افزار مدیریت سهام