سیستم فدرال رزرو (FED) چیست؟ تعریف و وظایف FED

سیستم فدرال رزرو چیست؟ تعریف و وظایف FED

بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا، یکی از بانفوذترین و معتبرترین موسسات مالی در جهان است. با این حال، سیاست های پولی اعمال شده توسط سیستم فدرال رزرو و تصمیمات مربوط به نرخ بهره نه تنها بر آمریکا بلکه تقریباً بر تمام اقتصادهای جهان تأثیر می گذارد.

سیستم فدرال رزرو که در قلب صحنه بازارهای جهانی قرار دارد، سمفونی بزرگ اقتصاد جهانی را مانند یک مستر مالی هدایت می کند. در حالی که FED تعادل را در بازارهای جهانی تغییر می‌دهد، سیاست‌هایی که دنبال می‌کند به یک نقطه مرجع برای سایر کشورها نیز تبدیل می‌شود.

سیستم فدرال رزرو (FED) چیست؟

برخی از موسسات در دنیا هستند که حتی اگر ندانیم چه کار می کنند، اغلب نام آنها را می شنویم و در ذهنمان علامت سوالی درباره آنها نقش می بندد. اولین مورد از این موسسات، بانک مرکزی آمریکا، FED است. در واقع، “FED چیست و چه کاری انجام می دهد؟” این سوالات نه تنها برای دنبال کنندگان بازار، بلکه برای همه علاقه مندان به اقتصاد جهانی اهمیت زیادی دارد.

تعریف FED

قدرت سیستم پولی آمریکا، سیستم فدرال رزرو (FED) است و به طور کلی در سراسر جهان به عنوان FED شناخته می شود.

هنگامی که سیستم فدرال رزرو تأسیس شد، ایالات متحده از نظر جغرافیایی به ۱۲ منطقه تقسیم می شوند. در تعیین این مناطق، مناطق تجاری و شرایط اقتصادی که در زمان تأسیس سیستم فدرال رزرو در سال ۱۹۱۳ حاکم بود، در نظر گرفته شد. بنابراین، مناطق مورد نظر با مرزهای دولتی همسو نیستند.

وظایف FED

برای حمایت از عملکرد کارآمد اقتصاد ایالات متحده و منافع عمومی به طور کلی، وظایف فدرال رزرو شامل پنج وظیفه اصلی است:

سیاست پولی کشور را برای ارتقای حداکثر اشتغال و ثبات قیمت ها (تورم) در اقتصاد ایالات متحده انجام می دهد.

ثبات سیستم مالی را ارتقا می دهد.

بر امنیت و سلامت موسسات مالی نظارت دارد.

به قابلیت اطمینان و کارایی سیستم پرداخت و تطبیق کمک می کند.

از ممیزی و بررسی متمرکز بر مصرف کننده پشتیبانی می کند.

ساختار سیستم فدرال رزرو _ FED

FED دارای ساختار منحصر به فردی در بین بانک های مرکزی است و سه سازمان اصلی در سیستم فدرال رزرو وجود دارد: شورای حکام که دارای وضعیت شورای حکام سیستم فدرال رزرو است، ۱۲ بانک فدرال رزرو (بانک های رزرو) و کمیته بازار آزاد فدرال کمیته بازار – FOMC).

هیئت حکام با ارائه گزارش به کنگره و پاسخگوی مستقیم به آن، راهنمایی های کلی برای سیستم فدرال رزرو ارائه می دهد و بر ۱۲ بانک رزرو نظارت می کند. (بانک های رزرو فدرال مستقل هستند. اما همچنان تحت نظارت کار می کنند). اعضای هیئت مدیره FED دارای ۷ نفر هستند. که هر یک از اعضا توسط رئیس جمهور پیشنهاد و توسط سنا برای یک دوره ۱۴ ساله منصوب می شوند و اختیار تعیین نرخ تخفیف و ذخیره متعلق به این هیئت می باشد.

کلیک کنید: نرم افزار مدیریت اسناد

ساختار سیستم فدرال رزرو _ FED

بدنه FED مسئول عملیات بازار آزاد کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) است. FOMC دارای ۱۲ عضو است و ۷ نفر از این اعضا مستقیماً از اعضای هیئت رئیسه فدرال رزرو هستند. علاوه بر این، به عنوان یک استثنا، صندلی رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک همیشه ثابت است. ۴ کرسی باقی مانده توسط روسای ۱۱ بانک فدرال رزرو باقی مانده به صورت چرخشی با دوره های ۱ ساله پر می شود. اما کرسی‌های FOMC که توسط روسای بانک‌های فدرال رزرو چرخش می‌شود، از ۴ گروه بانکی می‌آیند که از هر گروه یک رئیس بانک وجود دارد:

بوستون، فیلادلفیا و ریچموند

کلیولند و شیکاگو

آتلانتا، سنت. لوئیس و دالاس

مینیاپولیس، کانزاس سیتی و سانفرانسیسکو

فرمانداران فدرال رزرو، که به دلیل اینکه در آن زمان عضو FOMC نیستند، حق رای ندارند. آنها در جلسات FOMC شرکت می کنند، در بحث شرکت می کنند و در ارزیابی کمیته از مسائل اقتصادی و سیاسی مشارکت می کنند. (به عنوان مثال، تمام فدرال ها رؤسا می توانند در مورد پیش بینی های نمودار نقطه ای که پیش بینی های FED را تشکیل می دهند نظر دهند).

جلسه جکسون هول چیست؟

پس از تصویب قانون تأسیس FED توسط رئیس جمهور وودرو ویلسون در سال ۱۹۱۳، کمیته تأسیس (کمیته سازماندهی بانک فدرال رزرو) شروع به کار بر روی مکان بانک های فدرال رزرو کرد. در حالی که عواملی مانند جمعیت و اهمیت تجاری دوره در انتخاب منطقه ای در نظر گرفته می شود، کمیته مسائلی مانند نقاط راه آهن آن زمان را نیز در نظر می گیرد. بین مناطق کشاورزی و محافل مالی نیز بی اعتمادی وجود دارد.

در چارچوب همه این مسائل، ایالت میسوری، به طور استثنایی سنت.

قرار است میزبان دو بانک فدرال رزرو واقع در سنت لوئیس و کانزاس سیتی باشد. یکی از این شهرها، کانزاس سیتی، بعدها با جلسات جکسون هول شناخته شد. این جلسات در ابتدا در مکان های مختلف در مورد مسائل کشاورزی ایالت برگزار می شود. با این حال، پس از تعیین محل نشست به عنوان جکسون هول برای اطمینان از مشارکت پال ولکر، رئیس دوازدهمین فدرال رزرو، دستور کار به تمرکز سیاست های پولی معطوف شد و اقتصاددانان بسیار مهم آن دوره شروع به حضور در جلسه کردند.

جلسات جکسون هول که از آن زمان بسیار محبوب شده است، امروزه به یکی از طولانی ترین کنفرانس های بانک مرکزی در جهان تبدیل شده است.

به لطف این سمپوزیوم، امروز اقتصاددانان، فعالان بازار مالی، دانشگاهیان، نمایندگان دولت ایالات متحده و شرکت‌کنندگان رسانه‌ای همچنان در این نشست گرد هم می‌آیند تا درباره موضوعات سیاسی بلندمدت بحث کنند.

 

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

نرم افزار مدیریت سهام، برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام . نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام . برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام، برنامه ردیابی سهام، اپلیکیشن ردیابی سهام

سیستم فدرال رزرو