مدیریت دارایی و سبد سرمایه گذاری؛ ارکان اصلی و کلیدی

مدیریت دارایی و سبد سرمایه گذاری؛ ارکان اصلی و کلیدی

فن‌آوری‌های جدید از جمله محاسبات ابری، SaaS (نرم‌افزار به عنوان سرویس)، Big Data و AI امکان ارائه راه‌حل‌های جدیدی را فراهم کرده‌اند که می‌توانند به طور قابل توجهی تصمیم‌گیری استراتژیک و مدیریت دارایی و سبد سرمایه گذاری را بهبود بخشند.

با این حال، تعداد کمی از شرکت‌ها نیازهای خاص خود را به وضوح بیان کرده‌اند و حتی تعداد کمتری از فروشندگان به محدودیت‌های تصمیم‌گیری استراتژیک دارایی و پورتفولیو برای تسهیل تصمیم‌گیری بهینه پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: ادغام برنامه مدیریت سبد سهام در بورس با سایر ابزارها و سیستم های مالی

ارکان کلیدی سیستم مدیریت دارایی و پرتفولیو

با پیشرفت‌های فناوری، پیشرفت‌های مشابه در مدیریت دارایی و پورتفولیو به تاخیر افتاده است و عصر جدیدی در این زمینه در حال ظهور است. در زیر برخی از ارکان کلیدی یک سیستم مدیریت دارایی و پورتفولیو نسل بعدی آورده شده است.

مدیریت یکپارچه دارایی ها و پورتفولیوها

به حداکثر رساندن ارزش پرتفوی نیاز به توانایی مدیریت یکپارچه هر دو سطح دارایی و سبد دارد. تنها در این صورت است که می‌توان پیچیدگی‌ها و عوامل محرک ارزش یک دارایی را برای تناسب با محدودیت‌ها و ریسک کلی پرتفوی تنظیم کرد.

سیستم‌های مدیریت نسل بعدی باید یک راه‌حل کاملاً یکپارچه ارائه دهند که قابلیت‌های مدل‌سازی، شبیه‌سازی، گزارش‌دهی و تجزیه و تحلیل هر دو دارایی‌های فردی و همچنین کل مجموعه‌های دارایی‌ها را در خود جای دهد. این انعطاف پذیری را برای ترکیب یک رویکرد از پایین به بالا و یک رویکرد از بالا به پایین برای مدیریت پورتفولیو فراهم می کند. (به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل قوی اعمال شده در سطح دارایی می تواند به پورتفولیو منتقل شود).

کاربران دیگر نیازی به جابجایی بین سیستم های مختلف یا مدیریت چندین نمایش از یک موجودیت اطلاعاتی ندارند. زمان برای در دسترس قرار دادن مواد پشتیبانی به طور چشمگیری کوتاه خواهد شد. زیرا تمام اطلاعات و عملکردهای لازم را می توان در یک پلت فرم واحد قرار داد.

بیشتر بخوانید: برنامه پیشنهاد بهترین سهام؛ مدیریت ریسک و انطباق

مدلسازی متقابل و سرتاسر برای مدیریت دارایی

برای به دست آوردن درک کلی از یک دارایی – استراتژی آن، فعالیت های کلیدی، نیازهای سرمایه گذاری، مشارکت های ارزشی، و عدم قطعیت ها – به توانایی به دست آوردن دانشی نیاز دارید. که هم فرآیند توسعه دارایی و هم زمان حضور در بازار را پوشش می دهد. سطح جزئیات نباید ثابت باشد. بلکه باید به اندازه کافی منعطف باشد تا یک نمای کلی ارائه دهد. در عین حال به اندازه کافی دقیق باشد تا عناصری را که بر تصمیم گیری استراتژیک تأثیر می گذارند، ثبت کند.

این نیاز به یک محیط مدل‌سازی انعطاف‌پذیر و بسیار توانمند دارد که تجزیه و تحلیل شبیه‌سازی فوری و همچنین یک محیط مشترک برای نگهداری و ردیابی اطلاعات دارایی را در خود جای دهد.

ارکان کلیدی سیستم مدیریت دارایی و پرتفولیو

مدل‌سازی پویا با استفاده از وابستگی‌های درونی

توسعه یک دارایی تأثیر مستقیمی بر موفقیت تجاری آن دارد و می‌تواند بر سایر دارایی‌های درون یک سبد تأثیر بگذارد. مدل‌های استاتیک و سیلد که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند، این پویایی را نادیده می‌گیرن. که منجر به به‌روزرسانی‌های وقت‌گیر و بهینه‌سازی فرعی می‌شود. مدل دارایی برای یک سیستم مدیریت دارایی باید پویا باشد، به طوری که تأثیر یک فرض واحد به طور خودکار در مدل به طور کامل جریان یابد. (مثلاً تأخیر مطالعه در یک دارایی به طور خودکار تاریخ راه‌اندازی آن، ترتیب ورود آن را تغییر می‌دهد. اوج فروش، یا حتی شروع یک مرحله برای یک دارایی وابسته دیگر).

این به اعضای تیم از عملکردهای مختلف تجاری امکان می دهد تا فوراً تأثیر کلی یک تغییر را درک کنند که از بهینه سازی های فرعی جلوگیری می کند. این همچنین سرعت تصمیم گیری های آگاهانه را از روزها یا هفته ها به ثانیه یا دقیقه افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت سبد سرمایه گذاری؛ ارزیابی ویژگی ها و کارکردها (بخش اول)

جمع آوری داده های دارایی انعطاف پذیر، سازگار و کارآمد

داده هایی که آینده یک دارایی را توصیف می کنند اغلب در سیستم های مختلف مانند اکسل، مدیریت پروژه یا سیستم های مالی جمع آوری می شوند. این امر اشتراک‌گذاری یک دیدگاه منسجم و جامع از دارایی یا نمونه کارها را دشوار می‌کند، که به‌روزرسانی‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها را به‌طور باورنکردنی ناکارآمد می‌کند.

یک سیستم مدیریت دارایی و سبد سرمایه گذاری باید این قابلیت را داشته باشد که به عنوان یک مرکز داده و همکاری برای تیم ها عمل کند. اعضای تیم می‌توانند به‌سرعت و به‌راحتی یک نمای به‌روز از دارایی دریافت کنند. تغییرات را ردیابی کنند. در مورد تغییرات بحث کنند و درک مشترکی از عملکردهای تجاری از چرخه عمر دارایی به دست آورند. مدیران پورتفولیو باید بتوانند به راحتی قالب‌های فرم ورودی مرتبط با مدل‌های زیربنایی ایجاد کنند که می‌توانند شبیه‌سازی و تجسم شوند. داده ها را می توان از طریق ورودی دستی توسط اعضای تیم یا از طریق واردات خودکار جمع آوری کرد.

هنگامی که داده ها وارد شدند، کاربران باید بتوانند شبیه سازی ها را اجرا کنند و مجموعه ای از خروجی ها را از یک محیط دریافت کنند. کاربران همچنین باید توانایی ردیابی همه تغییرات را داشته باشند و ببینند که هر تغییر چگونه بر نتیجه کلی تأثیر می گذارد. بنابراین، تیم‌های دارایی این انگیزه را دارند که به طور مستمر یک پیش‌بینی دارایی را حفظ کنند و تیم‌های پورتفولیو را قادر می‌سازد تا دیدی بی‌درنگ از وضعیت سبد سرمایه گذاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت سبد سرمایه گذاری؛ ارزیابی ویژگی ها و کارکردها (بخش دوم)

پذیرش عدم اطمینان برای مدیریت دارایی، ریسک و فرصت

ریسک ها و فرصت ها همیشه با عدم قطعیت گره خورده اند. با این حال، اگر عدم قطعیت در مدل‌های دارایی بیان نشود، ریسک‌ها و فرصت‌ها پنهان می‌شوند و مقدار اطلاعات در دسترس تصمیم‌گیرندگان را محدود می‌کنند.

بنابراین، یک سیستم مدیریت دارایی باید هرگونه تصویری از عدم قطعیت را، خواه مربوط به علم، زمان، هزینه یا درآمد باشد، ارائه دهد. سیستم‌های مدیریت پرتفولیو باید به‌طور خودکار تحلیل‌های آماری یا الگوریتم‌های هوش مصنوعی را برای این نتیجه اعمال کنند. این تصمیم‌گیرندگان را قادر می‌سازد تا درک احتمالی از نتایج مختلف و خطرات و فرصت‌های مهم را به دست آورند.

درک تغییرات و روند داده های تاریخی و آینده

هنگام مدیریت مؤثر یک سبد یا دارایی، درک تغییرات در طول زمان، علل اساسی این تغییرات و تأثیری که می‌گذارند ضروری است. این نیاز به یک سیستم مدیریت نسل بعدی برای ردیابی داده قوی دارد. با این حال، به همان اندازه ضروری است که بتوانیم در زمان به جلو حرکت کنیم و پیامدهای سناریوهای احتمالی آینده را ارزیابی کنیم، و بیشتر به سؤالات سناریوی پورتفولیو بدون نیاز به قدم گذاشتن در دارایی‌های فردی پاسخ دهیم. برای دارایی‌های فردی، سؤالات سناریو به سرعت از طریق فیلتر کردن شبیه‌سازی، درخت‌های تصمیم‌گیری یا صرفاً با مقایسه نتایج یا گزینه‌های مختلف پاسخ داده می‌شوند.

نتیجه

بخش‌های مختلف نیاز به یک محیط مشارکتی برای حفظ یک درک مشترک و نهایی از دارایی‌های فردی و همچنین کل دارایی‌ها دارند. تصمیمات باید فعال تر و کارآمدتر باشند و پشتیبانی تصمیم گیری باید در زمان واقعی باشد. دستیابی به این بهبود و در نتیجه بهره‌برداری حداکثری از هر دارایی، نه تنها به رفتارهای جدید، بلکه به نوع جدیدی از ابزار نیاز دارد که محدودیت‌های فعلی را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

مدیریت دارایی

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سرمایه گذاری سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی خواهید داشت.

 نرم افزار مدیریت امور سهام

برنامه سهامداران

 نرم افزار امور سهام و سهامداران

 نرم افزار امور سهام

برنامه مدیریت امور سهام

سامانه مدیریت سبد سهام

برنامه تحلیل سهام

 نرم افزار مدیریت امور سهام

سامانه سهامداران

نرم افزار امور سهامداری

سامانه امور سهام و سهامداران

 نرم افزار سهامداران

سامانه امور سهام

 نرم افزار سهام

 نرم افزار خرید سهام

برنامه پیشنهاد بهترین سهام

بهترین برنامه پیشنهاد سهام

 برنامه پیش بینی قیمت سهام

 برنامه مدیریت سبد سهام

 نرم افزار سهامداری

اپلیکیشن ردیابی سهام

 نرم افزار مدیریت سهام

برنامه مدیریت پرتفولیو

 نرم افزار مدیریت سهام اندروید

برنامه مدیریت سهام در بورس

نرم افزار مدیریت سبد سرمایه گذاری

برنامه مدیریت سبد سرمایه گذاری

نرم افزار مدیریت پورتفولیو

برنامه مدیریت سبد سهام در بورس

برنامه ردیابی سهام