ابزارهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس

معاملات ارزی: ابزارهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس

معاملات ارزی معمولاً با صرافی ها، بانک ها و بازار فارکس مرتبط است. با این حال، آنها به خرید و فروش در مبادلات ارزی معروف هستند. علاوه بر پول داخلی کشور، معاملات با ارزهای خارجی نیز انجام می شود که در واردات و صادرات موثر است.

به عنوان مثال در کشور ما به طور کلی نرخ های مبادله ای که توسط ریال، دلار و یورو ایران شکل می گیرد رعایت می شود. در بورس به راحتی می توانید با خرید و فروش نرخ دلار و یورو سود کسب کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

قراردادهای آتی ارز خارجی مختلف در بورس سرمایه گذاری می شود. به عنوان مثال، این امکان وجود دارد که به راحتی پس‌انداز خود را با قراردادهای آتی دلار، یورو/TL و قراردادهای آتی ارز متقابل EUR/USD ارزیابی کنید.

حتی اگر ارزها در بازار سهام معامله شوند، به لطف ویژگی های معاملاتی و حجم معاملات بازار فارکس، سود بیشتری را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان می آورند. به همین دلیل، سرمایه گذاران ارز معمولاً بازار فارکس را ترجیح می دهند. در دوره هایی که بازارها نوسان دارند، ارزهای خارجی به ویژه در میان ابزارهای سرمایه گذاری کوتاه مدت برجسته هستند.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

در بورس چه بخریم؟ معاملات ارزی

در اینجا به طور خلاصه درباره ارزهای اصلی صحبت کنیم.

دلار آمریکا (USD)

واحد پول ایالات متحده، بزرگترین اقتصاد جهان، با قانون پول در سال ۱۷۹۲ به تصویب رسید. این ارز پر استفاده ترین ارز در سطح جهانی و محلی است. ارز ذخیره پرمعامله ترین ارز در بازارهای مالی است و پناهگاه امنی است. بخش بزرگی از تجارت جهانی با دلار آمریکا انجام می شود.

دلار آمریکا، مانند ارزهای هر کشور دیگری، به طور گسترده ای تحت تأثیر داده های اقتصادی، بانک مرکزی و اعلامیه های سیاست نرخ بهره است. دلار آمریکا معیاری است که در برابر سایر ارزهای اصلی، در درجه اول یورو، ین ژاپن و پوند انگلیس معامله می شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

یورو (یورو)

ارز یورو که تاریخ آن به اندازه دلار نیست، واحد پول رسمی کشورهای اتحادیه اروپا است. یورو که برای شکستن سلطه دلار آمریکا منتشر شد، پس از دلار قوی ترین ارز در بازارهای جهانی از جمله کشورمان است.

هم اتحادیه اروپا و هم کشورهای عضو منطقه یورو از آن استفاده می کنند و برای اولین بار در معاملات تجاری بین المللی در سال ۱۹۹۹ استفاده شد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهامداری

در بورس چه بخریم؟ معاملات ارزی

ین ژاپن (JPY)

یکی از ارزهای مهم، ین ژاپن است. بانک ژاپن که در سال ۱۸۸۲ تأسیس شد، به عنوان بانک مرکزی سومین اقتصاد بزرگ جهان عمل می کند.

علاوه بر سیاست پولی، چاپ ارز خارجی، عملیات بازار پول و تجزیه و تحلیل داده/اقتصادی را نیز مدیریت می کند.

بخوانید: نرم افزار امور سهام

ین ژاپن (JPY) تمایل دارد با هویت یک جزء تجاری حمل و نقل معامله شود. این ارز با ارائه نرخ بهره پایین، به طور گسترده ای به عنوان ارز ذخیره پس از دلار آمریکا، یورو و پوند استرلینگ استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

دلار کانادا (CAD)

دلار کانادا واحد پولی است که در کانادا استفاده می شود. با علامت $ فقط یا CA$، Can$ یا C$ نشان داده می شود تا آن را از سایر ارزهای دلار متمایز کند. این ارز یکی از ارزهای اصلی است و در بازارهای بین المللی با علامت اختصاری CAD استفاده می شود. همچنین یکی از انواع دلار است و نماد آن C$ است.

مهمترین نرخ متقاطع دلار کانادا، که توسط برخی بانک ها به عنوان ارز ذخیره نیز استفاده می شود، برابری USD/CAD است که با دلار آمریکا ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: برنامه تحلیل سهام

معاملات ارزی: پوند انگلیس (GBP)

واحد پول رسمی بریتانیا پوند انگلیس است. این ارز پس از دلار و یورو یکی از پرمعامله ترین ارزهای اصلی است. علاوه بر بانک انگلستان، می‌توان آن را توسط سایر بانک‌هایی که طبق قانون مجاز به انتشار اسکناس استرلینگ هستند، مانند بانک اسکاتلند، چاپ کرد.

در بازارهای بین المللی با کد GBP معامله می شود و به عنوان قدیمی ترین ارز در گردش شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

دلار استرالیا (AUD)

یکی از ارزهای مورد علاقه در بازارهای جهانی دلار استرالیا است. AUD که از سال ۱۹۶۶ واحد پول رسمی استرالیا بوده است، در جزیره کریسمس، جزایر کوکوس، جزیره نورفولک و کشورهای مستقل جزیره اقیانوس آرام کیریباتی، ناوری و تووالو نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

دلار استرالیا پس از دلار آمریکا، یورو، پوند استرلینگ، ین ژاپن و دلار کانادا پرمعامله ترین ارز در سراسر جهان است. این ارز که ۴ تا ۵ درصد از معاملات ارزی را به خود اختصاص می دهد، به موازات کالاها به ویژه نقره و طلا حرکت می کند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

معاملات ارزی: فرانک سوئیس (CHF)

به جز دلار، یکی از ارزهایی که سرمایه گذاران آن را به عنوان پناهگاه امن می دانند، فرانک سوئیس است. ارز با نماد CHF در لیختن اشتاین خارج از سوئیس استفاده می شود.

CHF که توسط بانک ملی سوئیس راه اندازی شد، توسط ذخایر بزرگ طلای سوئیس و قدرت این کشور حمایت می شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

معاملات ارزی