وقتی سهامدار شرکتی را ترک می کند چه اتفاقی می افتد؟

وقتی سهامدار شرکتی را ترک می کند چه اتفاقی می افتد؟

بخش اساسی ایجاد یک کسب و کار، انتخاب یک ساختار قانونی برای شرکت است که نحوه پرداخت مالیات و مدیریت شرکت توسط مالکان را تعیین می کند. اگرچه بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به‌عنوان مالکیت انفرادی شروع می‌شوند، که شرکت‌هایی هستند که تنها یک مالک دارند، برخی از شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند سهام خود را به سرمایه‌گذاران یا سهامدار بفروشند تا پول جمع‌آوری کنند.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت امور سهام

وقتی یک شرکت سهام می فروشد، سهامداران آن مالک می شوند. تأثیر خروج سهامدار از شرکت به این بستگی دارد که شرکت دولتی یا خصوصی است.

تاثیر خروج سهامدار از شرکت

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداران

تاثیر خروج سهامدار از شرکت

مبانی شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام شرکتی است که سهام آن توسط هر سرمایه‌گذاری قابل خرید و فروش در بورس است. همه شرکت هایی که در بورس اوراق بهادار معامله می شوند شرکت های سهامی عام هستند. وقتی یک سهامدار تمام سهام خود را در شرکت سهامی عام می فروشد، شرکت را ترک می کند. اما احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر شرکت نخواهد داشت. مگر اینکه سهامدار دارای مقدار زیادی سهام باشد.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهام

خروج سهامداران عمده

اگر یک سهامدار عمده در یک شرکت سهامی عام تصمیم بگیرد که تمام سهام خود را بفروشد و شرکت را ترک کند، می تواند تأثیرات متعددی بر شرکت داشته باشد. زمانی که سهامدار عمده تعداد زیادی سهام را می فروشد، ممکن است باعث کاهش ارزش سهام شرکت شود. زیرا قیمت سهام بر اساس عرضه و تقاضای سهام تعیین می شود و فروش تعداد زیادی سهام افزایش ناگهانی را ایجاد می کند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام و سهامداران

علاوه بر این، زمانی که یک سرمایه‌گذار عمده از یک شرکت خارج می‌شود، ممکن است برای سرمایه‌گذاران دیگر مشکل ایجاد کند و باعث شود که آنها سهام را بفروشند و قیمت سهام را حتی بیشتر کاهش دهد. برای جلوگیری از این مشکلات، شرکت می تواند سعی کند ترتیبی دهد که سهامدار سهام را به شرکت بفروشد.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهامداری

شرکت های خصوصی

موسسه های خصوصی سهام را به عموم مردم نمی فروشند. شرکت های خصوصی اغلب دارای تعداد کمی از شرکا یا سهامداران هستند که هر کدام دارای بخش های مهمی از یک شرکت هستند و ممکن است در مسئولیت های مدیریتی سهیم باشند.

مطلب مرتبط: برنامه سهامداران

شرکت‌های خصوصی معمولاً قراردادهای خرید و فروش یا قراردادهای خرید ایجاد می‌کنند که رویه‌ای را مشخص می‌کند که شرکت باید در زمانی که سهامدار می‌خواهد شرکت را ترک کند، دنبال کند. اگر سهامدار شرکت را ترک کند، قرارداد خرید دیکته می کند که چه کسی می تواند سهام سهامدار را بخرد یا اینکه آیا شرکت باید سهام را خریداری کند.

مطلب مرتبط: برنامه مدیریت امور سهام

آدرس سناریوهای خرید

اگر یک سهامدار یک شرکت خصوصی شرکت را ترک کند و قرارداد خرید نداشته باشد، می تواند منجر به چندین پیامد منفی شود. سایر سهامداران ممکن است در مورد اینکه چه کسی می‌تواند مالکیت سهامدار در حال خروج را بخرد یا چگونه ارزش سهام را بخرد، اختلاف نظر داشته باشند.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام

این به طور بالقوه می تواند منجر به رسیدگی های حقوقی پرهزینه یا آسیب به روابط شخصی شود که در نهایت ممکن است بر مدیریت کسب و کار تأثیر بگذارد. یکی از راه‌های کاهش مشکلات احتمالی این است که قراردادهای خرید و فروش با سهامداران خاصی را تنظیم کنید که مشخص می‌کند چگونه و چه زمانی سهام می‌تواند فروخته شود.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداری

سهامدار