چگونه ضمانت نامه خرید و فروش کنیم؟

چگونه ضمانت نامه خرید و فروش کنیم؟

چگونه ضمانت نامه خرید و فروش کنیم؟ خرید و فروش ضمانت نامه هیچ تفاوتی با معاملات انجام شده در بورس ندارد. با سفارش خریدی که پیش‌بینی می‌کنید قیمت آن افزایش یابد، آن را به مجموعه خود اضافه می‌کنید. در این زمینه، می توانید یا منتظر تاریخ انقضا باشید یا معامله فروش خود را قبل از تاریخ انقضا انجام دهید.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

معاملات در بخش حراج مستمر در ساعات معاملاتی بازار سهام انجام می شود. در نتیجه خاتمه معامله، پرداخت ها در مدت زمان مشخص برای هر ضمانت انجام می شود.

در این زمینه، شما باید عوامل موثر بر قیمت های خرید و فروش ضمانت نامه را بشناسید تا به مقدار مورد نظر خود برسید.

بیشتر بخوانید: برنامه تحلیل سهام

ارزش ضمانت چیست، چگونه محاسبه می شود؟

ارزش ضمانت نامه با مشاهده ارزش ذاتی و زمانی محاسبه می شود. تفاوت بین ارزش ذاتی ضمانت نامه و قیمت اعتصاب در خدمت یافتن ارزش زمانی آن است. این ارزش ذخیره ای است که باید تا سررسید پرداخت شود.

هر چه مدت سررسید طولانی تر باشد، ارزش ضمانت نامه بالاتر است، در حالی که هر چه مدت زمان کوتاه تر باشد، ارزش آن کمتر است. بنابراین، تغییرات در قیمت ضمانت نامه تا تاریخ انقضا ممکن است به طور مثبت افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

ارزش ذاتی در محاسبه سود و زیان دارایی پایه استفاده می شود. به طور کلی، محاسبات بر روی قیمت لحظه ای بازار انجام می شود. با این حال، برخی از ضمانت نامه ها بر اساس ارزش قراردادهای VIOP محاسبه می شوند.

اگر به رابطه سود و زیان نگاه کنیم؛

اگر قیمت دارایی پایه کمتر از قیمت اعتصاب باشد، ضمانت نامه‌های خرید سود دارند. در غیر این صورت آسیب می بیند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهامداری

در ضمانت‌نامه‌های فروش، قیمت اعتصاب باید بالاتر از قیمت لحظه ای در محاسبه سود و زیان باشد. این بدان معناست که سود حاصل شده است. در جایی که برابر باشند، قیمت در نقطه سربه سر پذیرفته می شود. در این صورت نه سودی حاصل می شود و نه زیان.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

عوامل مؤثر بر ارزش ضمانت چیست؟

عوامل مؤثر بر ارزش ضمانت چیست؟

ارزش ضمانت نامه ها؛ قیمت لحظه ای دارایی پایه تحت تأثیر این عوامل اصلی قرار می گیرد: سطح بهره، قیمت اعتصاب، روزهای تا سررسید و مقدار سود.

اگر می خواهید پس انداز خود را نسبت به ضمانت نامه ارزیابی کنید، باید این عناصر را بدانید. به این ترتیب می توانید تغییرات قیمت ها را تفسیر کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

حال به طور خلاصه این عوامل را در نظر می گیریم:

قیمت نقطه ای زمینه

این اساسی ترین عامل موثر بر قیمت خرید و فروش ضمانت نامه است. دلیل اصلی تغییرات قیمت های نقدی به این عامل بستگی دارد. به همین دلیل لازم است که برای تعیین شیب بازار به طور مداوم نظارت شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

میزان علاقه

نرخ بهره بر برخی از ابزارهای سرمایه گذاری اثرات مثبت یا منفی دارد. رابطه بین سطوح ضمانت نامه و بهره در نسبت مستقیم است.

به عبارت دیگر افزایش نرخ بهره بر ارزش وارانت ها تأثیر مثبت می گذارد. به همین دلیل، ممکن است ترجیح دهید در ضمانت‌نامه‌ها سرمایه‌گذاری کنید، مخصوصاً در دوره‌هایی که اعتماد به اقتصاد دارید.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

گارانتی قیمت استفاده

وقتی بررسی می کنیم که قیمت خرید و فروش ضمانت نامه چقدر است، می بینیم که برای تعیین ارزش ضمانت نامه ها استفاده می شود. هرچه اختلاف قیمت بین خرید و فروش بیشتر باشد، ارزش ضمانت نامه نیز بالاتر خواهد بود. به همین ترتیب، هر چه این تفاوت بیشتر باشد، خطرات نیز بیشتر است.

ضمانت نامه قیمتی است که در صورت اعمال حق ناشی از ضمانت نامه، می توان دارایی پایه را با آن خرید یا فروخت. اگر انجام معامله با این قیمت در تاریخ انقضا از نظر اقتصادی سودمند باشد، ضمانت نامه اجرایی می شود.

بخوانید: نرم افزار امور سهام

شما نمی توانید این سرمایه گذاری را بدون اطلاع از قیمت اعتصاب ضمانت شروع کنید.

روزهای تا سررسید

طولانی نگه داشتن روزهای تا سررسید، این انتظار را افزایش می دهد که ارزش ضمانت نامه ها ممکن است افزایش یابد. بنابراین، با افزایش تقاضا برای این ضمانت نامه ها، ارزش آن بالا خواهد بود.

اما این برای همه یکسان نیست. زیرا ممکن است وقفه ای در قیمت ایجاد شود. بنابراین، شما باید انواع تأثیرات را تحت کنترل داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

مبلغ سود سهام

این موضوعی است که باید هنگام سرمایه گذاری در ضمانت نامه های سهام مورد توجه قرار گیرد. همانطور که می دانید سود سهام بر روی سهام تقسیم می شود. بنابراین، همین امر در مورد معاملات ضمانت نامه نیز صادق است. با این حال، ضمانت نامه ها را می توان بدون سود سهام سرمایه گذاری کرد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

خرید و فروش ضمانت نامه