نکاتی در مورد نحوه کنترل اضطراب بازار سهام

نکاتی در مورد نحوه کنترل اضطراب بازار سهام

 با توجه به اینکه بازار سهام در چند ماه اول سال ۲۰۲۲ به شدت کاهش یافته است، طبیعی است که سرمایه گذاران نسبت به بازار و سبد سهام خود احساس نگرانی کنند. در این محتوا نکاتی در مورد نحوه کنترل اضطراب بازار سهام را عنوان می کنیم.

در این مقاله، برخی از راه‌های حفظ خونسردی در زمان‌های نامشخص و حتی نحوه استفاده از اصلاحات و سقوط بازار به نفع مالی خود را از منظر بلندمدت و کوتاه‌مدت مورد بحث قرار خواهیم داد.

این برای کمک به رفع اضطراب مالی شما به عنوان یک سرمایه گذار بازار سهام است، اما به معنای توصیه سلامت روان نیست.

در مورد برنامه مدیریت سهام  بیشتر بدانید.

نکاتی در مورد نحوه کنترل اضطراب بازار سهام

در حالی که هیچ راه عالی برای مقابله با اضطراب بازار سهام وجود ندارد، در اینجا برخی از بهترین نکاتی وجود دارد که می تواند به کاهش سطح استرس عمومی شما کمک کند.

در مورد نرم افزار اسناد بخوانید.

۱- آلارم اخبار بازار را خاموش کنید

جدای از مزایای سلامت روانی ناشی از عدم تماشای لحظه به دقیقه کاهش سبد سهام، توجه بیش از حد در زمان‌های ناپایدار اغلب باعث می‌شود سرمایه‌گذاران تصمیم‌های غیرمنطقی و تند و سریع بگیرند. هدف از سرمایه گذاری خرید کم و فروش بالا است. اما طبیعت انسان باعث می شود که بخواهیم «قبل از اینکه اوضاع بدتر شود بفروشیم» که دقیقا برعکس است.

۲- اعتقاد خود را بررسی کنید

اگر صرفاً در صندوق های شاخص سرمایه گذاری می کنید، می توانید از این بخش صرف نظر کنید. اما اگر روی سهام فردی سرمایه‌گذاری می‌کنید، یکی از تمرین‌ها این است که سبد سهام خود را مرور کنید و به نحوه عملکرد کسب‌وکارهای زیربنایی نگاهی بیاندازید. اگر شرکتی در حال افزایش درآمد با همان سرعتی است که در چندین سال گذشته بوده است، و تز کلی سرمایه‌گذاری دست نخورده باقی می‌ماند، تقریباً به کاهش قیمت سهام اهمیتی ندهید.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

اگر در کسب و کارهای بزرگ سرمایه گذاری کرده اید، می توانید با آرامش استراحت کنید. بازار سهام کار خود را انجام می دهد. همه موفق ترین سهام در بازار در یک نقطه یا زمان دیگر ۵۰٪ یا بیشتر کاهش یافته اند. اما کسب‌وکارهای بزرگ می‌توانند با وجود بی‌ثباتی، در درازمدت بازدهی عالی داشته باشند.

استراتژی هایی برای استفاده از زمان هایی که آشفته هستید

۳- بزرگ نمایی نکنید

یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی که می‌توانید در مواقعی که به‌عنوان سرمایه‌گذار بازار سهام مضطرب هستید، انجام دهید این است که به خود یادآوری کنید که یک سرمایه‌گذار بلندمدت هستید. بهترین راه برای انجام این کار این است که به صورت بصری به خود یادآوری کنید که در درازمدت، سرمایه گذاران سهام درآمد کسب می کنند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

استراتژی هایی برای استفاده از زمان هایی که آشفته هستید

باور کنید یا نه، چند راه وجود دارد که بتوانید از افت بازار سهام به نفع خود استفاده کنید.

اگر سرمایه‌گذاری را با زیان می‌فروشید، می‌توانید از این ضررها برای جبران هرگونه سود سرمایه‌ای که در طول همان سال مالیاتی دارید استفاده کنید. به عبارت دیگر، اگر سهامی را در ژانویه ۲۰۲۲ با سود ۵۰۰۰ دلاری فروختید و سهام دیگری را در ماه مه ۲۰۲۲ با ضرر ۳۰۰۰ دلاری فروختید، IRS فقط ۲۰۰۰ دلار سود مشمول مالیات را در نظر می گیرد.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

حتی اگر هیچ سود سرمایه ای برای گزارش در اظهارنامه مالیاتی خود ندارید، IRS به شما اجازه می دهد تا از ۳۰۰۰ دلار از دست دادن سرمایه برای جبران سایر درآمد مشمول مالیات خود استفاده کنید. اگر بیش از ۳۰۰۰ دلار ضرر دارید، می توانید مازاد آن را به سال آینده منتقل کنید.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که فروش سرمایه گذاری ها فقط برای دریافت سود مالیاتی ایده خوبی نیست. اما اگر درمورد فروش سرمایه‌ای هستید که کاملاً جواب نداده است و راه‌های بهتری برای به کارگیری آن سرمایه می‌بینید، کاهش بازار می‌تواند زمان هوشمندی برای برداشت برخی از ضررهای شما و ادامه کار باشد.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت وارن بافت

استراتژی سرمایه گذاری بلند مدت وارن بافت

کنترل اضطراب بازار سهام :به دنبال معاملات باشید

یک ضرب المثل قدیمی در سرمایه گذاری در املاک وجود دارد: “پول خود را با خرید به دست می آورید نه فروش.” قیمتی که برای یک سرمایه گذاری می پردازید برای بازده بلندمدت شما مهمتر از قیمتی است که در نهایت به آن می فروشید. همین ایده در مورد سرمایه گذاری در بازار سهام نیز صدق می کند. به هر حال، قیمت دارایی ها به طور کلی در طول زمان بالا می رود. و نمی توان گفت که قیمت سهام در ۱۵، ۲۰ یا ۳۰ سال زمانی که به پول نیاز دارید چقدر خواهد بود. اما مطمئناً امروز می توانید از مزایای معامله استفاده کنید.

در مورد نرم افزار سهامداری بیشتر بدانید.

بدیهی است که هیچ کس دوست ندارد ارزش سبد سهام خود را کاهش دهد. به این موضوع فکر کنید. اگر از فروشگاه مورد علاقه خود خرید می کنید و همه چیز به طور ناگهانی برای مدت محدودی ۵۰ درصد کاهش می یابد، چه واکنشی نشان می دهید؟

یک هشدار مهم، تحمل ریسک و رفاه کلی ذهنی شماست. ما مطلقاً نمی گوییم که باید تا حد امکان پول را در حساب کارگزاری خود جمع کنید. اگر شما احساس راحتی می‌کنید که مقدار معینی پول نقد در ذخیره داشته باشید حتماً این کار را انجام دهید. اما نکته اینجاست که اصلاحات و سقوط بازار از لحاظ تاریخی مکان‌های هوشمندی برای سرمایه‌گذاران بلندمدت بوده است. تا بتوانند سهام کسب‌وکارهای عالی را به پرتفوی خود اضافه کنند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

کنترل اضطراب بازار سهام