آیا هوشمند بودن (IQ) در بورس مهم است؟

 آیا هوشمند بودن (IQ) در بورس مهم است؟

 آیا هوشمند بودن برای برنده شدن در بورس مهم است؟ وارن بافت استدلال می کند که برای به دست آوردن پول در بورس نیازی به هوشمندی فوق العاده نیست. او حتی به شما توصیه می کند که نمرات IQ خود را بالاتر از یک سطح مشخص کنار بگذارید. در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران فکر می کنند ضریب هوشی بالا به آنها کمک می کند تا انتخاب های سرمایه گذاری بهتری داشته باشند، سرمایه گذار افسانه ای و میلیاردر وارن بافت می گوید که افرادی با ضریب هوشی ۱۵۰ و بالاتر می توانند ۳۰ عدد از آن عدد را به شخص دیگری بدهند. زیرا به آن احتیاجی پیدا نخواهند کرد.

در مورد برنامه مدیریت امور سهام  بیشتر بدانید.

مشخص است که وارن بافت اغلب می‌گفت:

“باید باهوش باشید، اما لازم نیست نابغه باشید”. وقتی صحبت از سرمایه گذاری می شود، بافت تاکید بیشتری بر عقلانیت و ثبات عاطفی دارد.

سرمایه گذار با نام مستعار Oracle of Omaha می گوید:

سرمایه گذاری بازی ای نیست که در آن فردی با IQ 160 دیگری را با IQ 130 شکست دهد. عقلانیت ضروری است.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

به همین ترتیب، در مقدمه کتاب «سرمایه گذار هوشمند» که توسط مربی او بنجامین گراهام نوشته شده است:

برای انجام یک سرمایه گذاری موفق، نیازی به ضریب هوشی بسیار بالا، دانش صنعتی برجسته، یا دانش درونی نیست. آنچه مورد نیاز است، یک چارچوب فکری محکم و توانایی حفظ احساسات از فرسایش آن چارچوب است.»

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.

IQ

جیسون تسوایگ در نسخه به‌روز شده سرمایه‌گذار هوشمند، که اکنون به عنوان یک کلاسیک در نظر گرفته می‌شود، حکایتی درباره سر آیزاک نیوتن به اشتراک می‌گذارد. نیوتن، یکی از بزرگترین فیزیکدانان تمام دوران، ۲۰۰۰۰ پوند از سرمایه گذاری های سهام خود در سال ۱۷۲۰ از دست داد، بنابراین لقب “مستر مارکت” به او اهدا نشد.

در مورد نرم افزار امور سهام  بیشتر بدانید.

در آن زمان، آیزاک نیوتن سهامی در شرکت دریای جنوبی، یکی از شرکت‌های با عملکرد برتر بریتانیا داشت. این شرکت مجوز تجارت در دریاهای دور را گرفته بود. اما این خبر آنقدر اغراق آمیز بود که تنها در شش ماه قیمت سهم ۸ برابر شد. اگرچه نیوتن زمان خروج را به خوبی محاسبه نکرد، اما سرمایه گذاری خود را دو برابر کرد. به گفته جیسون تسوایگ، نیوتن با فروش سهام این شرکت در مجموع ۷۰۰۰ پوند سود به دست آورد.

گزارش های نادرستی منتشر شد مبنی بر اینکه سهام این شرکت همچنان ارزان است و سود آن حداقل ۱۰۰ درصد دو برابر می شود. با ادامه رشد سهام شرکت دریای جنوبی، نیوتن دوباره با قیمتی بسیار بالاتر وارد سهام شد. درست مانند سایر سرمایه گذاران ساده لوح. اما حباب به زودی ترکید و نیوتن متحمل ضرر ۲۰۰۰۰ پوندی شد. زیرا سهام بیش از ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. بر اساس محاسبات امروز، این مبلغ بیانگر ارزشی بالغ بر ۳ میلیون پوند است.

در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.

در مورد این موضوع، آیزاک نیوتن می گوید:

من می توانم حرکات اجرام آسمانی و ستارگان را ساعت به ساعت محاسبه کنم، اما دیوانگی مردم را هرگز! او گفت. نیوتن که عمیقاً از این واقعه ناامید شده بود، اطرافیانش را منع کرد که تا آخر عمر کلمات «دریای جنوب» را به او بگویند.

جیسون تسوایگ در ارزیابی خود از این موضوع چنین می‌گوید:

«سر آیزاک نیوتن یکی از باهوش‌ترین (IQ بالا) افرادی بود که تا کنون از نظر مفهوم هوش زندگی کرده است. همانطور که اکثر ما آن را می‌شناسیم و توصیف می‌کنیم. اما او از نظر گراهام به دور از صفت سرمایه گذار باهوش بود. بزرگترین دانشمند زمان خود با واداشتن جمعیت به بی اعتباری قضاوت خود، مانند یک احمق عمل کرد.

در مورد نرم افزار سهام  بیشتر بدانید.

وارن بافت می‌گوید:

«آنچه که هنگام داشتن هوش معمولی به آن نیاز دارید، خلق و خوی است که می‌تواند احساسات و انگیزه‌هایی را که دیگران را به دردسر می‌اندازد، کنترل کند.»

iq