دنباله فیبوناچی چیست؟

دنباله فیبوناچی چیست؟

دنباله فیبوناچی چیست؟ چگونه از فیبوناچی در امور مالی و بورس استفاده کنیم؟ پاسخ به سوالاتی مانند دنباله فیبوناچی چیست و نحوه استفاده از فیبوناچی در امور مالی و بورس در صفحه این محتوا قرار دارد. است.

دنباله فیبوناچی یکی از اصلی ترین ابزارهای تحلیل تکنیکال مورد استفاده در بازارهای مالی است. از رابطه آن با نسبت طلایی در تحلیل نمودارهای قیمت استفاده می شود. برای تعیین روند به همراه چندین ابزار تحلیل مختلف مانند سطوح اصلاح فیبوناچی، فواصل زمانی، قوس ها و فن ها استفاده می شود.

فیبوناچی، بر اساس یک دنباله اعداد ساده، می تواند برای تجزیه و تحلیل نقاط مهم حمایتی-مقاومت، بالا-پایین و تصمیمات خرید-فروش در نمودارهای قیمت استفاده شود. موقعیتی که در آن ابزاری که با شتاب خاصی حرکت می کند گاهی اوقات عقب نشینی را تجربه می کند با نسبت های فیبوناچی تجزیه و تحلیل می شود. علاوه بر این، شما نیازی به محاسبه خاصی ندارید. پلتفرم ها به طور خودکار این نرخ ها را در نمودار قیمت قرار می دهند. کاری که باید انجام دهید این است که یاد بگیرید چگونه تحلیل فیبوناچی را تفسیر کنید.

حال بیایید نگاهی به پاسخ به سوالاتی مانند فیبوناچی چیست، چگونه در بازار سهام استفاده می شود، فواصل زمانی فیبوناچی چیست:

دنباله فیبوناچی چیست؟

دنباله فیبوناچی که توسط نابغه ریاضی ایتالیایی لئوناردو فیبوناچی کشف شد، در کتابی به نام Liber Abaci در اوایل قرن سیزدهم منتشر شد. مجموعه ای از اعداد است که از جمع هر عدد با عدد قبلی بدست می آید.

ویژگی اعداد در دنباله فیبوناچی این است که وقتی اعداد با اعداد قبلی متناسب هستند، سری تشکیل شده به نسبت طلایی نزدیک می شود. سری فیبوناچی نباید با ۱ شروع شود و می تواند با هر عددی شروع شود.

بیایید به چند نمونه از دنباله فیبوناچی نگاه کنیم:

  • ۰ – ۱ – ۱ – ۲ – ۳ – ۵ – ۸ – ۱۳ – ۲۱ – ۳۴ – ۵۵ – …

  • ۳ – ۳ – ۶ – ۹ – ۱۵ – ۲۴ – ۳۹ – ۶۳ – ۱۰۲ – ۱۶۵ – …

  • ۴ – ۴ – ۸ – ۱۲ – ۲۰ – ۳۲ – ۵۲ – ۸۴ – ۱۳۶ – ۲۲۰ – …

اهمیت دنباله فیبوناچی با نسبت طلایی توضیح داده می شود. فیبوناچی مهم است. زیرا اعداد در سری با تقسیم آنها بر عدد قبل از آنها به نسبت طلایی نزدیک می شوند. وجود نسبت طلایی در اشیاء زندگی ما، دنباله فیبوناچی را مهمتر و مرموزتر کرده است.

این سوال که دنباله فیبوناچی چیست کاملاً جامع است. زیرا نه تنها در بازار مالی و بورس، بلکه در کل کیهان می توان از این نرخ ها صحبت کرد.

مطلب مرتبط: کسب درآمد از بازار سهام: چرا در بورس سرمایه گذاری کنیم؟

چگونه از فیبوناچی در امور مالی و بورس استفاده کنیم؟

هنگام توضیح اینکه دنباله فیبوناچی چیست، اشاره کردیم که این نسبت ها نه تنها در امور مالی بلکه در کل جهان وجود دارد. استفاده از دنباله فیبوناچی در امور مالی و بورس برای پیش بینی ارزش دارایی های مالی است. نمودارهای قیمت با استفاده از فیبوناچی و نسبت طلایی با هم تحلیل می شوند. نرخ های عمومی استفاده شده ۱٫۶۱۸ و ۱٫۲۳۲ هستند. این اعداد بیانگر رابطه فیبوناچی و نسبت طلایی هستند. زیرا نسبت های ۱٫۶۱۸ و ۱٫۲۳۲ به دست آمده بین اعداد فیبوناچی را نسبت طلایی می نامند.

در حالی که فیبوناچی در امور مالی و بازار سهام استفاده می شود. تجزیه و تحلیل با ابزارهایی به نام سطوح تصحیح (فیبوناچی اصلاح)، بازه های زمانی (مناطق زمانی فیبوناچی)، کمان ها (قوس های فیبوناچی) و فن ها (فن های فیبوناچی) انجام می شود. این ابزارها به‌ویژه از طریق داده‌های زنده فارکس در نمودارها پردازش می‌شوند و سعی می‌شود اطلاعات مهمی در مورد روند به دست آید.

چگونه از فیبوناچی در امور مالی و بورس استفاده کنیم؟

سطوح بازگردانی فیبوناچی چیست؟

فیبوناچی اغلب در تحلیل تکنیکال استفاده می شود. به مقاله ما نگاهی بیندازید که در آن توضیح می دهیم تحلیل تکنیکال چیست. رایج ترین سطوح اصلاح فیبوناچی و سطوح گسترش هستند. سطوح اصلاحی فیبوناچی قبل از ادامه روند قیمت ها، سطوح اصلاح را نشان می دهد.

مطلب مرتبط: چگونه بورس اوراق بهادار را تجزیه و تحلیل کنیم؟ (تحلیل تکنیکال)

سطوح اصلاح فیبوناچی برای پیش بینی مناطق مهم در نمودار استفاده می شود. هنگام انجام این کار، نسبت های فیبوناچی به صورت درصد بیان می شود. این نرخ ها به شرح زیر است:

  • ۰ درصد

  • ۲۳٫۶ درصد

  • ۳۸٫۲ درصد

  • ۶۱٫۸ درصد

  • ۷۸٫۶ درصد

  • ۱۰۰ درصد

علاوه بر این نرخ‌ها، نرخ ۵۰ درصدی نیز جزو سطوح اصلاحی در نظر گرفته می‌شود، زیرا دقیقاً نقطه میانی است. این درصدها نشان دهنده همبستگی سطوح تعیین شده با سطوح مهم در بازار است. هنگامی که این سطوح بر روی نمودار قیمت اعمال می شود، برای تعیین سطوحی مانند حمایت – مقاومت، مناطق تصحیح، نقاط ورود و اهداف خروج استفاده می شود.

نحوه ترسیم دنباله فیبوناچی

پس از رسم فیبوناچی از انتهای بالا و پایین نمودار قیمت، قیمت مربوطه با توجه به اینکه در حال حاضر در کدام منطقه است تفسیر می شود. اگر قیمت حداقل از ۲ نرخ مربوطه عبور کرده باشد، تعبیر می شود که روند ممکن است ادامه یابد. اما اگر فقط منطقه اول را تحت تاثیر قرار داد نمی توان گفت که روند قطعا ادامه خواهد داشت.

هنگامی که نمودار قیمت یک ابزار بر اساس داده های تاریخی تجزیه و تحلیل می شود، حرکتی در اطراف فیبوناچی اصلاحی مشاهده می شود. قیمت ها به طور مداوم در این سطوح متوقف یا معکوس می شوند.

با ترسیم خطوط اصلاح فیبوناچی در بالای یک روند صعودی، می توان اطلاعاتی در مورد سطوح پشتیبانی احتمالی به دست آورد که در صورت شروع به عقب نشینی قیمت، آزمایش شوند. به همین دلیل به آن تصحیح می گویند. به عبارت دیگر، تعبیر می شود که احتمالاً پس از رسیدن قیمت ها به این سطوح، اصلاحی رخ می دهد.

در مورد نرم افزار مدیریت اسناد بخوانید.

نکته دنباله فیبوناچی:

ما بیان کردیم که به غیر از مناطق درصد در نمودارها، بیشترین استفاده از اعداد در فیبوناچی ۱٫۶۱۸ و ۱٫۲۳۲ است. علاوه بر این سوال که چگونه فیبوناچی را رسم کنیم، می توانیم از این اعداد در هنگام محاسبات تصحیح به صورت زیر استفاده کنیم:

بیایید فرض کنیم که بالاترین سطح برابری EUR/USD در دوره مورد بررسی ۱٫۱۳۴۶ و کمترین سطح ۱٫۰۶۷۰ باشد.

وقتی قیمت پایین را از قیمت بالا کم کنیم به عدد ۰٫۰۶۷۶ می رسیم. اگر این عدد را در ۱٫۲۳۲ ضرب کنیم به عدد ۰٫۰۸۳۲ می رسد. وقتی این عدد را با بالاترین سطح قیمت جمع کنیم به عدد ۱٫۲۱۷۸ می رسیم.

عدد ۱٫۲۱۷۸ سطحی است که انتظار داریم برابری EUR/USD دوباره افزایش یابد، یعنی اصلاح شود.

 

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

نرم افزار مدیریت سهام، برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران . نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام

دنباله فیبوناچی