موقعیت خرید و فروش short و long در بورس به چه معناست؟

موقعیت خرید و فروش short و long در بورس به چه معناست؟

موقعیت خرید و فروش کوتاه مدت در بازار سهام یکی از روش های اصلی است که تقریباً همه سرمایه گذاران برای کسب درآمد از آن استفاده می کنند. زیرا از اوراق بهاداری که ارزش آنها کاهش یافته سود حاصل می شود.

چیزهایی وجود دارد که باید در مورد این موضوع بدانید. تعیین دوره زمانی استفاده از فروش کوتاه مستلزم شناخت خوب بازار سهام است. این به این دلیل است که جهت روند قیمت ها به صورت ناپایدار در نوسان است. اگر بتوانید جهت موج را تعیین کنید، با استفاده از ویژگی فروش کوتاه می‌توانید بازدهی را که از کاهش انتظار دارید به دست آورید.

مفاهیم رایجی وجود دارد که اغلب می شنوید، به خصوص اگر تصمیم دارید از طریق بازار سهام و بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید. مهمترین آنها موقعیت کوتاه و پوزیشن لانگ است. این اصطلاحات را اغلب در هر دو بازار می شنویم. زیرا اگر بخواهیم موقعیتی ایجاد کنیم، باید یکی از آنها را انتخاب کنیم.

مطلب مرتبط: سرمایه گذاری و سوالات متداول

موقعیت خرید و فروش کوتاه و لانگ

پوزیشن های کوتاه و لانگ هم در بازار سهام و هم در بازار ارزهای دیجیتال به یک معنا هستند. به طور ساده این اصطلاحات مبحث خرید و فروش را بیان می کنند. Long به معنای موقعیت خرید و short به معنای فروش است.

اکنون؛ بیایید نگاهی بیندازیم به پاسخ سوالات متداول مانند فروش کوتاه مدت در بازار سهام، چگونه انجام می شود، موقعیت کوتاه به چه معناست:

موقعیت خرید و فروش short در بورس چیست؟

اگر معتقدید که قیمت یک دارایی و سند مالی کاهش می یابد و قصد خرید آن را پس از کاهش قیمت دارید، یک موقعیت فروش باز می کنید. به عبارت دیگر، شما یک موقعیت کوتاه می گیرید و در نتیجه یک فروش کوتاه انجام می دهید.

دلیل باز کردن یک موقعیت فروش، کسب سود در دارایی است که پیش‌بینی می‌کنید ارزش آن کاهش می‌یابد. سودی که در اینجا به دست می آورید با تفاوت بین قیمت فروش و قیمت بازخرید دارایی تعیین می شود.

گرفتن یک موقعیت کوتاه، به عنوان فروش کوتاه نیز تعریف می شود. به معنای قرض گرفتن و فروش دارایی است که شما مالک آن نیستید. شما یک دارایی مالی را قرض می‌گیرید که پیش‌بینی می‌کنید قیمت آن در آینده با باز کردن یک موقعیت فروش کاهش می‌یابد، و زمانی که قیمت کاهش یافت، آن را پس می‌خرید و از تفاوت قیمت آن سود می‌کنید.

مطلب مرتبط: نکات مهم سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس اوراق بهادار

نکته:

معامله موقعیت کوتاه، که همچنین پاسخ به این سوال است که فروش کوتاه مدت در بازار سهام به چه معناست، زمانی تکمیل می شود که سرمایه گذار دارایی قرض گرفته شده را تحویل دهد. در این فرآیند، سرمایه گذار با خرید و فروش دارایی در بازار آزاد، دارایی قرض گرفته شده را جایگزین می کند. با تحویل دارایی مالی به صاحب آن، موقعیت فروش را به پایان می رساند.

موقعیت خرید و فروش short در بورس چیست؟

مزایا و معایب موقعیت کوتاه در بورس چیست؟

بارزترین مزیت یک موقعیت کوتاه این است که فرصت کسب سود از ابزاری را که قیمت آن کاهش یافته است، فراهم می کند. دارایی قرض گرفته شده با انتظار کاهش قیمت فروخته می شود. هنگامی که قیمت کاهش می یابد، دارایی قرض گرفته شده تحویل داده می شود و با قیمت پایین تری خریداری می شود.

بارزترین عیوب آن، ریسک بالا است. ضمناً به دلیل تحقق نیافتن انتظار، احتمال فراتر رفتن قیمت از قیمت فروش نیز وجود دارد.

موقعیت خرید و فروش Long چیست؟

اگر فکر می کنید قیمت یک دارایی مالی در آینده افزایش می یابد، خرید می کنید. این فرآیند خرید از نظر فنی به عنوان باز کردن یک موقعیت لانگ تعریف می شود. وقتی یک موقعیت خرید برای یک ابزار باز می کنید، آن دارایی را به پرتفوی خود اضافه می کنید. دلیل اینکه به آن موقعیت طولانی می گویند، هم دوره نگهداری دارایی و هم ارزشی است که در بلندمدت به دست خواهد آورد. با این حال، لزوماً به این معنی نیست که باید آن را برای طولانی مدت نگه دارید. زمانی که قیمت حتی در همان روز افزایش می یابد، می توانید موقعیت خرید را ببندید.

ایجاد موقعیت خرید در یک ابزار سرمایه گذاری به دلیل انتظار برای افزایش قیمت است. به عنوان مثال، اگر معتقدید که قیمت سهام ایرلاینز در بازار سهام افزایش خواهد یافت، یک موقعیت خرید در سهام هواپیمایی باز می کنید. فرض کنید شما پیش‌بینی کرده بودید که قیمت در صبح افزایش می‌یابد و در موقعیت خرید قرار گرفته‌اید. قبل از تعطیلی عصر، سود مشخصی کسب کرده اید و به فکر فروش هستید. برای این کار، معامله فروش انجام می دهید و در صورت تکمیل سفارش، معامله شما با موفقیت انجام می شود.

مطلب مرتبط: نکات مهم سرمایه گذاری بلند مدت در بورس اوراق بهادار

مزایا و معایب موقعیت های طولانی در بورس چیست؟

زمانی که انتظار افزایش قیمت یک ابزار مالی را داریم، موقعیت خرید را باز می کنیم. به این ترتیب با خرید کم و فروش بالا سود می کنیم. این اساسی ترین منطق سرمایه گذاری است. علاوه بر این، طبق تئوری کلی بازارهای مالی، قیمت ها در بلندمدت افزایش می یابند.

موقعیت های طولانی مبنای ایجاد موقعیت های سرمایه گذاری سودآور هستند. در این مرحله فقط می توان به یک نقطه ضعف اشاره کرد. یعنی زمانی که انتظارات محقق نمی شود، زیان وارد می شود. در پاسخ به این وضعیت، می‌توان با نظارت بر نرخ‌های موقعیت خرید و باز کردن یک موقعیت کوتاه، ریسک را متعادل کرد.

 

• نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

نرم افزار مدیریت سهام، برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران، نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام

موقعیت خرید و فروش