برای سودآوری بالا در بازار سهام چه باید کرد؟ (بخش اول)

کسانی که رویای کسب درآمد، سود آوری در بازار سهام و افزایش سرمایه را در سر می پرورانند، امروز با مراجعه به بازارهای مالی و بازار سهام سعی در کسب سود دارند. بدیهی است که همه در این امر موفق نیستند. در این مطالب به نکات سود آوری در بازار سهام می پردازیم.

می توانید با سرمایه گذاران زیادی روبرو شوید. آنها می خواهند با استفاده از پس اندازهای خود در بورس، پول بدست آورند. هرکدام رویاها و برنامه های مختلفی دارند که چگونه مبلغ بدست آمده را، سرمایه گذاری کنند.

البته سرمایه گذاری ها به امید سود زیاد انجام می شود. اما نتیجه همیشه آنگونه که انتظار دارید نیست. اشتیاق اجتناب ناپذیر برای به دست آوردن پول زیاد هر از گاهی به طمع تبدیل می شود. که منجر به تصمیمات اشتباه سرمایه گذاری می شود.

قوانین کسب درآمد زیاد از بورس سهام مشخص است. در واقع، هر سرمایه گذار به همان اندازه که می تواند در آنها جای گیرد، موفق است. اما بسیاری از آنها حتی هنوز نمی دانند چه کاری باید انجام دهند. در اینجا، مواردی را که برای انجام سود بالا باید انجام دهید آورده ایم.

آنچه که باید در بورس اوراق بهادار بدانید

اگر قصد دارید از طریق سرمایه گذاری در بورس سهام درآمد کسب کنید، مواردی وجود دارد که باید بدانید و به آنها توجه کنید. در عین حال، برای استفاده از فرصت های سودآور  و افزایش سرمایه و ایجاد شرایط مطلوب، باید تعدادی از عوامل را دنبال کنید.

به عنوان مثال، حجم معاملات یکی از آنهاست. با افزایش قیمت سهام، افزایش حجم معاملات می تواند سود خوبی برای شما به همراه داشته باشد. مسائلی مانند تحولات اقتصادی، تصمیمات سیاسی، تحولاتی که سودآوری شرکت ها را افزایش می دهد، فرصت هایی را ایجاد می کند که سود آوری در بازار سهام  را به همراه خواهد داشت.

بیایید نگاهی دقیق به این مسائل بیندازیم:

حجم معاملات در سهام

بازار سهام بورس

حجم معاملات سهام معامله شده در بورس سهام یک شاخص بسیار مهم است. برای سرمایه گذاران بسیار مهم است که قبل از سرمایه گذاری، تغییر در حجم معاملات سهام نسبت به گذشته را دنبال کنند.

اگر سهامی که حجم معاملات آن در روزهای اخیر افزایش یافته است نیز روند صعودی داشته باشد. آن سهام در روند صعودی قرار دارد. اما علیرغم افزایش حجم معاملات سهام، اگر تغییر منفی در قیمت آن ایجاد شود، گفته می شود که این سهام در روند فروش قرار دارد.

بنابراین می توان گفت که بدست آوردن مبلغ زیادی از طریق سرمایه گذاری صحیح در بورس سهام به تفسیر صحیح مولفه های مربوط به حجم معاملات بستگی دارد.

اگر افزایش یا کاهش قیمت سهام با حجم معاملات بسیار کم اتفاق بیفتد، مفید است که بگوییم قیمتی که این سهام در آن افزایش یا کاهش می یابد، در واقع قیمت های ضعیفی است. زیرا حجم معاملات پایین می تواند توسط سرمایه گذار دیگری در جهت مخالف ذوب شود. و سهم به قیمت قبلی خود بازگردد.

برای پیش بینی  بازار سهام و سود آوری در بازار سهام، در شکل صعودی یا نزولی، باید حجم معاملات آن سهام را به طور دقیق بررسی کرد.

سیاست – روابط اقتصادی

رابطه سیاست و اقتصاد تأثیر بسیار مهمی بر سود آوری در بازار سهام معامله شده در بورس اوراق بهادار دارد. مثلا؛ سیاست های داخلی و خارجی خود کشور و اخبار مثبت و منفی از کشورهای دیگر تأثیر جدی بر سهام دارند.

به عنوان مثال. همه سرمایه گذاران از تأثیر تصمیمات فدرال رزرو (FED) بر سهام مطلع هستند. با احتمال روند افزایش نرخ بهره آمریکا. سهام معامله شده در بازارهای سهام کشورهای در حال توسعه را تحت فشار قرار می دهد.

زیرا افزایش احتمالی نرخ بهره در آمریکا باعث می شود که کشورهای در حال توسعه بدهی بیشتری نسبت به ارزهای خود به دلیل بدهی دلار داشته باشند. این در واقع دلیل اصلی فشار فروش در بازار سهام است.

بنابراین، سرمایه گذاری که می خواهد مقدار زیادی پول از بورس بدست آورد و افزایش سرمایه داشته باشد، باید اخبار جهانی، سیاست های اقتصادی جهانی و تأثیرات احتمالی آنها را در بازارهای سهام دنبال کند.

مثال:

اگر مثالی برای سیاست داخلی بزنیم؛ یک سرمایه گذار ممکن است بخواهد پول خود را به جای بهره گیری از بورس اوراق بهادار در هنگام افزایش نرخ بهره، سرمایه گذاری کند.

یا، نرخ بهره پایین ممکن است اولویت سرمایه گذار را نسبت به بورس تغییر دهد. در این صورت افزایش قیمت سهام در بورس سهام قابل مشاهده است.

بنابراین، وضعیت اقتصادی کشور و سیاست های اعمال شده عامل دیگری است که بر تصمیمات سرمایه گذاران تأثیر می گذارد. برای اینکه یک سرمایه گذاری خوب باشد، لازم است که این روابط به درستی تفسیر شود.

پارش سیستم آشنا بازار بورس سهام