دستور تعادل چیست؟

دستور تعادل چیست؟

 

استفاده از دستور تعادل یا سفارشات متعادل کننده با Paratic را برای تقویت استراتژی سرمایه گذاری خود، مدیریت ریسک ها در بازار سهام و دستیابی به اهداف با Balancer Order کشف کنید.

یکی از موضوعات مورد توجه در بازار سهام تعادل سفارشات است. برای تعریف اجمالی، دستور متعادل کننده از جمله انواع سفارش سهام مختص جلساتی است که در آن از روش تک قیمتی استفاده می شود.

مطلب مرتبط: برای ورود به بورس از کجا شروع کنیم؟

این به منظور معامله با سفارشات در سطح قیمتی منطبق است که در نظر گرفته نشده است. از جمله جلسات افتتاحیه و اختتامیه. نوع سفارش، که می تواند به عنوان یک دستور تعادل یا یک دستور تعادل ظاهر شود، با تعداد سهام نشان داده می شود، نه قیمت.

سفارش تعادل چیست؟

سفارش‌های تعادلی سفارش‌هایی هستند که برای معامله با سفارش‌هایی وارد می‌شوند که در فرآیند تعیین قیمت در نظر گرفته نمی‌شوند. اما در سطح قیمت منطبق تعیین‌شده، در تمام بخش‌های جلسه، از جمله جلسات افتتاحیه و پایانی، که در آن روش تک قیمتی اعمال می شود.

در عین حال بیان می‌شود که این نوع سفارش‌ها می‌توانند در صورت اتمام سفارش‌های باقی‌مانده در قیمت مطابقت یا در صورت وجود سفارش‌هایی با قیمت منطبق، به معاملات با قیمت منطبق تبدیل شوند.

سفارش های تعادلی بی همتا لغو می شوند. در سفارشات تعادلی که در جلسات تک قیمتی معتبر هستند، مقدار تعیین می شود نه قیمت.

در ترتیب تعادل، یک صف برای خرید سهام در افتتاحیه و اختتامیه جلسه تشکیل می شود. اگر تعداد وارد شده با عبور از صف مطابقت داشته باشد، آن تعداد سهام به طور خودکار خریداری می شود. در اینجا الزام آور نیست که سهام کم یا زیاد باز شود. هدف اصلی تثبیت کننده این است که در باز و بسته شدن جلسه استفاده شود.

فرض کنید ۱۰۰ سفارش متعادل کننده برای سهام x وارد کرده اید. اگر نوبت شما باشد، خرید ۱۰۰ تایی شما به صورت خودکار انجام می شود. اما اگر فروش پیدا شود و بازار ۵۰ سهم به شما بدهد، بقیه باطل خواهد شد.

اگر سفارش متعادل کننده ارسال می کنید، نوع سفارش به عنوان بازار ارسال می شود. معلوم نیست این تطابق نظری به چه قیمتی خواهد بود.

سفارش محدود چیست؟

سفارشات محدود به سفارشاتی گفته می شود که قیمت و مقدار در آن درج می شود. تا زمانی که قسمت انجام نشده سفارش پردازش نشود، به صورت غیرفعال تا پایان مدت اعتبار آن در سیستم نگهداری می شود.

در نوع سفارش استاندارد ارسال شده با تعیین قیمت، سفارش شما با توجه به وضعیت قیمتی که تعیین کرده اید مستقیماً اجرا می شود. یا منفعل می شود و منتظر می ماند تا دستور محقق شود.

به عبارت دیگر، در حالی که سفارش متعادل کننده لغو می شود، دستور قیمت حد مجاز تا پایان دوره اعتبار خود به صورت غیرفعال در سیستم نگهداری می شود. (مگر اینکه به عنوان CANCEL REMAIN-KIE وارد شود).

در مورد نرم افزار مدیریت اسناد الکترونیک بخوانید.

مزایا و معایب سفارش متعادل

هنگامی که سفارش‌های باقی‌مانده در قیمت مطابقت به پایان رسید یا اگر هیچ سفارشی با قیمت مشابه وجود نداشت، می‌توان آن‌ها را نیز با قیمت منطبق با یکدیگر معامله کرد.

هنگامی که هیچ سفارشی برای مطابقت وجود ندارد، به طور خودکار لغو می شود.

عیب این است که معلوم نیست تطابق نظری به چه قیمتی خواهد بود. به عبارت دیگر، به تعداد معاملات خرید یا فروش که سفارشی را ثبت می کنید، می توان آن را با قیمتی بالاتر یا کمتر از آنچه انتظار دارید، محقق کرد. دقت در دفعات معاملات در بازار سهام به ویژه برای متعادل کردن سفارشات بسیار مهم است.

اجرای دستور تعادل: چگونه در بسترهای معاملاتی استفاده کنیم؟

سفارش متعادل کننده نوعی سفارش است که تنها زمانی فعال می شود که روش قیمت واحد اعمال شود.

سرمایه‌گذار با این کار موافقت می‌کند، زیرا با قیمتی که در بازار اتفاق می‌افتد پردازش می‌شود.

از سوی دیگر، سفارشات با قیمت بازار در اولویت سفارش قرار دارند و می توانند بر قیمت مسابقه تأثیر بگذارند. سفارشات متعادل کننده به ترتیب سفارشات هستند. بازار پس از سفارشات بازار به حد و قیمت محدود می آید.

ضمناً تأثیری در قیمت تطبیق تعیین شده نخواهد داشت. به عبارت دیگر، سفارشات متعادل کننده در تعیین قیمت منطبق بی تاثیر هستند.

متوازن کردن نظم و مدیریت ریسک: محافظت از پورتفولیوی شما

اجرای دستور تعادل: چگونه در بسترهای معاملاتی استفاده کنیم؟

در کاربردهای روش قیمت تک، به سفارش‌هایی اطلاق می‌شود که برای معامله با سفارش‌هایی که در فرآیند تعیین قیمت در نظر گرفته نمی‌شوند، اما در سطح قیمت مطابقت تعیین‌شده انجام نشده باقی می‌مانند.

این سفارش‌ها برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاران، محدودیت‌های بالاتر و پایین‌تر از قیمت‌ها را تعیین می‌کنند. به ویژه برای کسانی که می خواهند با در نظر گرفتن نوسانات سهام معامله کنند، ترجیح داده می شود.

به عنوان مثال، اگر قیمت یک سهم در محدوده خاصی حرکت کند و سرمایه گذار انتظار حرکت در سهام را داشته باشد، اگر از محدوده خارج شود، می تواند مطابق با انتظار او حرکت کند.

بنابراین، او می تواند با معامله ابزاری که مدت هاست می خواهد با قیمت مورد انتظارش معامله کند، ضرر خود را کاهش دهد یا سود خود را افزایش دهد.

توازن سفارشات که جایگاه مهمی در مدیریت ریسک بازار سهام و حفاظت از سبد سرمایه گذاران حرفه ای دارد، گاهی اوقات می تواند مضر باشد.

زیرا این نوع سفارش در مواردی که قیمت ها به طور ناگهانی تغییر می کند می تواند با کار علیه سرمایه گذار ریسک ایجاد کند. بنابراین باید آگاهانه از آن استفاده کرد.

مطلب مرتبط: سرمایه گذاری کم ریسک در مقابل سرمایه گذاری پر ریسک

متعادل کردن سفارش و استراتژی های سرمایه گذاری: موقعیت های بلند و کوتاه

اگر می خواهید از سرمایه گذاری های خود سود ببرید، باید مطمئن شوید که از استراتژی های درست پیروی می کنید. برای این کار باید پاسخ سوالاتی مانند انواع سفارش در بازار بورس را بیاموزید که کدام نوع سفارش مفید است.

نوع سفارش بازار سهام مختص جلساتی که روش تک قیمتی در آن اعمال می شود، مزیتی را برای سرمایه گذاران ایجاد می کند. همچنین موقعیت های خرید و فروش در میان چیزهایی که باید هنگام حرکت در بازار سهام بدانید وجود دارد.

اگر برای قیمت یک ابزار انتظار صعودی دارید، خرید می کنید. این فرآیند خرید از نظر فنی به عنوان باز کردن یک موقعیت طولانی تعریف می شود.

اما اگر انتظار کاهش قیمت یک ابزار را داشته باشید، می فروشید و از نظر فنی یک موقعیت فروش باز می کنید.

اشتباهات رایج در دستور تعادل و نکاتی برای استفاده موفق

تعریف لغو باقیمانده (KIE) منعکس کننده اجرای تمام یا بخشی از سفارش است، بسته به وضعیت سفارشات در انتظار طرف مقابل، و لغو بخشی که اجرا نشده است. به محض اینکه وارد یا فعال شد.

بنابراین سرمایه‌گذاری که می‌خواهد در بورس کسب درآمد کند باید آمادگی داشته باشد که دستور تعادل اصلاً جواب ندهد یا فقط بخشی از آن کار کند. همچنین لازم به ذکر است که در این نوع سفارش می توان مقدار و نه قیمت را تعیین کرد. سرمایه گذار باید به قیمت بالا یا پایین تعیین شده توسط بازار سهام بسنده کند.

مطلب مرتبط: راه های کسب سود مداوم در بورس

نمونه های دستور تعادل

به عنوان مثال، فرض کنید یک دستور خرید متعادل کننده ۲۵ لات و یک دستور فروش متعادل کننده ۱۰ لات در طول اجرای تک قیمت به بازار ارسال می شود. از مرحله جمع آوری قیمت، ۵ لات سفارش فروش باقی مانده است.

۵ لات سفارش فروش اضافی باقی مانده با ۵ سفارش خرید متعادل اجرا می شود. سفارش خرید متعادل کننده ۲۰ لات دیگر با سفارش فروش ۱۰ لات مطابقت داده می شود. بنابراین ۱۰ لات سفارش فروش باقی می ماند. طبق قانون باقیمانده لغو، سفارش‌های بی‌همتا لغو می‌شوند.

به عبارت دیگر، در حالی که سفارش خرید و فروش کسانی که در طول مسابقه در صف هستند، کار می کند، سفارشات بقیه لغو می شود.

 

نرم افزار مدیریت امور سهام پارس سیستم آشنا برای سازماندهی سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر کدام از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید. نرم افزار امور سهام تمام انتظارات شما از یک برنامه خرید و مدیریت سهام را مدیریت و پشتیبانی می کند.

نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام، برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام

دستور تعادل