مدیریت دارایی چیست؟

مدیریت دارایی عبارت است از افزایش ثروت کل در طول زمان با به دست آوردن، حفظ و معامله سرمایه گذاری هایی که پتانسیل افزایش ارزش را دارند.

متخصصان دارایی این خدمات را برای دیگران انجام می دهند. آنها ممکن است مدیر سبد کالا یا مشاور مالی نامیده شوند. بسیاری از آنها مستقل کار می کنند در حالی که دیگران در بانک سرمایه گذاری یا سایر موسسات مالی کار می کنند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

اهداف مدیریت دارایی

هدف مدیریت دارایی به حداکثر رساندن ارزش سبد سرمایه گذاری در طول زمان و حفظ سطح قابل قبول ریسک است.

مدیریت دارایی به عنوان یک سرویس توسط موسسات مالی ارائه می شود که به افراد دارای ارزش خالص بالا، نهادهای دولتی، شرکت ها و سرمایه گذاران نهادی مانند کالج ها و صندوق های بازنشستگی ارائه می شود.

مدیران دارایی مسئولیت امانت داری دارند. آنها از طرف مشتریان خود تصمیم می گیرند و ملزم به انجام این کار با حسن نیت هستند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

آشنایی با مدیریت دارایی

آشنایی با مدیریت دارایی

مدیریت دارایی دارای یک هدف دوجانبه است:

  • افزایش ارزش ضمن کاهش ریسک

تحمل مشتری در برابر ریسک اولین سوالی است که مطرح می شود. یک بازنشسته که با درآمد حاصل از سبد دارایی یا مدیر صندوق بازنشستگی که بر صندوق های بازنشستگی نظارت می کند زندگی می کند، ریسک نمی کند. ولی یک جوان یا هر شخص ماجراجو ممکن است بخواهد در سرمایه گذاری های پرخطر مشغول شود.

اکثر ما در بین این وضعیت قرار داریم و مدیران دارایی سعی می کنند دقیقاً مشخص کنند که آن مکان برای مشتری کجاست.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

نقش مدیر دارایی تعیین سرمایه گذاری یا اجتناب از آن برای تحقق اهداف مالی مشتری در محدوده تحمل ریسک مشتری است. سرمایه گذاری ها ممکن است شامل سهام، اوراق قرضه، املاک و مستغلات، کالاها، سرمایه گذاری های جایگزین و صندوق های متقابل، از جمله گزینه های شناخته شده باشد.

انتظار می رود مدیر دارایی با استفاده از ابزارهای کلان و خرد تحلیلی تحقیقات دقیقی انجام دهد. این شامل تجزیه و تحلیل آماری از روندهای بازار غالب، بررسی اسناد مالی شرکت ها و هر چیز دیگری است که در دستیابی به هدف اعلام شده از ارزش گذاری دارایی های مشتری کمک می کند.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

نحوه عملکرد شرکت های مدیریت دارایی

شرکت های مدیریت دارایی برای تامین نیازهای سرمایه گذاری افراد و موسسات با ارزش خالص رقابت می کنند.

حساب هایی که توسط موسسات مالی نگهداری می شوند اغلب شامل امتیازات نوشتن چک، کارت های اعتباری، کارت های بدهی، وام های حاشیه ای و خدمات کارگزاری است.

وقتی افراد پول را به حساب های خود واریز می کنند، معمولاً در صندوق بازار پول قرار می گیرد که بازدهی بیشتری نسبت به حساب پس انداز معمولی دارد. دارندگان حساب می توانند بین صندوق های تحت حمایت یکی را انتخاب کنند.

نرخ سود سپرده های نقدی طبقه بندی می شود. حساب های سپرده را می توان به هم پیوند داد تا همه وجوه واجد شرایط برای دریافت نرخ مناسب تجمیع شوند. اوراق بهادار نگهداری شده در حساب تحت چتر حمایتی شرکت حفاظت از سرمایه گذاران اوراق بهادار قرار می گیرد.

همراه با خدمات معمول نوشتن چک، خدمات پرداخت قبض، انتقال وجوه و نقل و انتقالات سیمی در دسترس است.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

تفاوت شرکت مدیریت دارایی با کارگزاری چگونه است؟

تفاوت شرکت مدیریت دارایی با کارگزاری

موسسات مدیریت دارایی، شرکت های امانتی هستند. به این معنا که مشتریان آنها اختیار معامله اختیاری را در مورد حساب های خود به آنها می دهند و از نظر قانونی ملزم به حسن نیت از طرف مشتری هستند.

کارگزاران باید قبل از انجام معامله از مشتری اجازه بگیرند. (کارگزاران آنلاین به مشتریان خود اجازه می دهند تصمیمات خود را بگیرند و معاملات خود را آغاز کنند.)

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

شرکت های مدیریت دارایی به افراد دارای سرمایه رسیدگی می کنند. آنها معمولاً حداقل آستانه سرمایه گذاری بالاتری نسبت به کارگزاری ها دارند و به جای کمیسیون، هزینه دریافت می کنند.

خانه های کارگزاری برای هر سرمایه گذار باز است. شرکت ها دارای استاندارد قانونی برای مدیریت صندوق و مشتریان خود هستند.

در مورد شبکه اجتماعی بیشتر بدانید.

مدیر دارایی چه می کند؟

یک مدیر دارایی در ابتدا با یک مشتری ملاقات می کند تا تعیین کند که:

  • اهداف مالی بلند مدت مشتری چیست

  • مشتری برای رسیدن به آنجا چقدر مایل است

از آنجا، مدیر ترکیبی از سرمایه گذاری ها را مطابق با اهداف پیشنهاد می کند.

مدیر مسئول ایجاد سبد مشتری، نظارت روزانه بر آن، ایجاد تغییرات در صورت نیاز و برقراری ارتباط منظم با مشتری در مورد این تغییرات است.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

مدیر دارایی چه می کند؟