نحوه انجام تجزیه و تحلیل بنیادی سهام: خلاصه

نحوه انجام تجزیه و تحلیل بنیادی سهام: خلاصه

نحوه انجام تجزیه و تحلیل بنیادی سهام را در این محتوا به صورت خلاصه و تیتروار بررسی می کنیم. هنوز هم افرادی هستند که از نحوه عملکرد تحلیل بنیادی بی اطلاعند. در این محتوا سعی می کنیم به طور خلاصه بگوییم که منظور از تحلیل بنیادی چیست.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

نحوه انجام تجزیه و تحلیل بنیادی

شش مورد مهم در مورد تحلیل بنیادی سهام وجود دارد. این نکات را به خاطر بسپارید. و در موقع تحلیل بنیادی سهام از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

نحوه انجام تجزیه و تحلیل بنیادی

شرکت را درک کنید

بسیار مهم است که شرکتی را که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید درک کنید. این به شما بینش بیشتری در مورد نحوه عملکرد شرکت می دهد. آیا شرکت تصمیمات درستی برای هدف آینده خود می گیرد و اینکه آیا باید سهام را نگه دارید یا بفروشید. بازدید از وب سایت آن و کسب اطلاعات در مورد شرکت، مدیریت، مروجین و محصولات آن راه خوبی برای استخراج چنین اطلاعاتی است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهامداری

گزارش های مالی شرکت را مطالعه کنید

هنگامی که درک شرکت را به پایان رساندید، باید شروع به تجزیه و تحلیل امور مالی آن مانند ترازنامه، صورت‌های سود زیان، صورت‌های جریان نقدی، هزینه عملیاتی، درآمد، هزینه‌ها و غیره کنید.

در مورد نرم افزار بایگانی اسناد بخوانید.

می‌توانید نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR)، فروش و اگر سود خالص در ۵ سال گذشته رو به افزایش بوده باشد، می توان آن را نشانه ای سالم برای شرکت در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

بدهی را بررسی کنید

بدهی یک عامل مهم است. عاملی که می تواند عملکرد خوب یک شرکت را کاهش دهد. اگر یک اوراق بهادار بدهی بزرگی داشته باشد، نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد و به شما پاداش دهد. توصیه می شود از شرکت هایی که بدهی زیادی دارند اجتناب کنید. همیشه سعی کنید شرکتی را برای سرمایه گذاری پیدا کنید که نسبت بدهی حقوق صاحبان سهام کمتر از ۱ باشد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

رقبای شرکت را پیدا کنید

شرکتی که می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید باید در بین همتایان خود یکی از بهترین ها باشد. سعی کنید شرکتی را پیدا کنید که عملکرد بهتری نسبت به سایر شرکت ها داشته باشد. باید چشم‌اندازهای آینده بهتر، پروژه‌های آتی، کارخانه جدید و غیره داشته باشد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

چشم انداز آینده را تجزیه و تحلیل کنید

تحلیل بنیادی سهام زمانی موثرتر است که بخواهید درازمدت سرمایه گذاری کنید. در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که محصولاتشان ۱۵ تا ۲۵ سال بعد همچنان مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

هر از چند گاهی تمام جنبه ها را مرور کنید

فقط در یک شرکت سرمایه گذاری نکنید. در مورد شرکتی که در آن سرمایه گذاری کرده اید به روز بمانید. باید از تمام اخبار و عملکرد مالی آن به روز باشید. در صورت بروز مشکل در شرکت، سهام را بفروشید.

بیشتر بخوانید: برنامه تحلیل سهام

جمع بندی

  • برای افزایش دانش و تسلط بر آن می توانید چند کتاب در زمینه تحلیل بنیادی یا سرمایه گذاری ارزشی بخوانید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

  • برای انجام صحیح تحلیل بنیادی باید مراحل داده شده را دنبال کنید.

بخوانید: نرم افزار امور سهام

  • شما با توجه به نیاز، تخصص و سهولت درک می توانید از بین تحلیل های بنیادی و تکنیکال برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

تحلیل بنیادی سهام