سهام توییتر را چگونه و از کجا بخریم؟

سهام توییتر را چگونه و از کجا بخریم؟

پروژه توییتر توسط جک دورسی در سال ۲۰۰۶ راه اندازی و خیلی زود به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی پیشرو مشهور شد. سهام توییتر که در نوامبر ۲۰۱۳ به عموم عرضه شد، در طول سال ها ارزشش دو برابر شده و به یکی از پربیننده ترین سهام بازارهای مالی تبدیل شده است.

اگر می خواهید در سهام های معروف دنیا مانند گوگل، توییتر، فیس بوک سرمایه گذاری کنید، می توانید بازار بورس یا بازار فارکس را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید پس انداز خود را به صورت سودآور ارزیابی کنید و پول خود را با دارایی های موجود در سبد سرمایه گذاران حرفه ای چند برابر کنید.

مطلب مرتبط: سهام گوگل را چگونه و از کجا بخریم؟

سهام توییتر چیست؟

بدانید که سهام توییتر چیست؟ زیرا خرید سهام توییتر با خرید این شرکت توسط ایلان ماسک کاملاً تغییر کرده است.

توییتر که در مارس ۲۰۰۶ توسط جک دورسی، نوآ گلس، بیز استون و ایوان ویلیامز تأسیس شد، در جولای همان سال راه اندازی شد. توییتر که یکی از ۱۰ وب سایت پربازدید در سال ۲۰۱۳ بود، تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۶۸ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت.

در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ توسط کارآفرین مشهور جهانی ایلان ماسک به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار به طور بحث انگیزی خریداری شد. بازارها با حرکت ماسک سردرگم شدند.

در جولای ۲۰۲۳، دستور کار جهانی با این واقعیت که توییتر اکنون X شده بود، متزلزل شد و نوشته شد که دوره ۱۷ ساله به پایان رسیده است.

چگونه سهام توییتر بخریم؟

چگونه سهام توییتر را بخریم که یکی از محبوبیت های سرمایه گذاران در هنگام معامله در بازارهای مالی است؟ همانطور که در بالا اشاره کردیم، پاسخ به این سوال با حرکت خرید ایلان ماسک تغییر کرده است. زیرا پس از حرکت ایلان ماسک، توییتر دیگر یک شرکت عمومی نیست.

اظهارات زیر در اسناد و پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بیان شده است:

توییتر، شرکت و X Holdings II, Inc. تماماً متعلق به Elon R. Musk و یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به X Holdings I, Inc. این ادغام در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ اجرایی شد. توییتر، شرکت هر سهم از سهام عادی به مبلغ ۵۴٫۲۰ دلار به صورت نقدی، کمتر از بهره و مالیات های مقطوع مبادله شد. همچنین بورس به اطلاع کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌رساند که در اثر شرایط فوق، معاملات این اوراق قبل از گشایش بازار در تاریخ ۷ مهر ۱۳۹۱ متوقف شده است.

با تکمیل خرید توییتر توسط ایلان ماسک، سهامداران توییتر ۵۴٫۲۰ دلار پول نقد برای هر سهم دریافت کردند و شرکت خصوصی شد.

چگونه سهام توییتر بخریم؟

پیش از این امکان خرید سهام توییتر وجود داشت. سهام توییتر که در سال ۲۰۱۳ معاملات خود را با کد TWTR در بورس نیویورک (NYSE) آغاز کرد، عرضه عمومی موفقی داشت.

۷۰ میلیون سهم با قیمت ۲۶ دلار اولین روز معاملاتی را با قیمت ۴۵ دلار به پایان رساند. با افزایش محبوبیت سهام، در پایان سال ۲۰۱۴، آنها از ۶۵ دلار گذشتند.

TWTR پس از ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ از فهرست خارج شد و آخرین قیمت بسته در آن تاریخ ۵۳٫۷۰ دلار بود. بالاترین قیمت بسته شدن سهام تمام دوران به ۷۷٫۶۳ دلار در ۱ مارس ۲۰۲۱ ثبت شد.

سهم توییتر را از کجا بخریم؟

قبل از اکتبر ۲۰۲۲، امکان سرمایه گذاری در سهام توییتر مانند سایر سهام خارجی وجود داشت. شما می توانستید از طریق بانک یا شرکت کارگزاری خود در سهام مورد علاقه از سراسر جهان سرمایه گذاری کنید.

با فرض اینکه برای عموم آزاد است:

ابتدا باید یک حساب باز کنید. در همان زمان، شما باید تصمیم بگیرید که آیا توییتر را در بازار سهام یا بازار فارکس معامله کنید. سپس می توانید به راحتی با حساب خود در موسسه ارائه دهنده خدمات کارگزاری در هر بازاری که وارد شوید، معاملات خرید و فروش خود را در بورس های جهانی انجام دهید.

شما می توانید سهام خود را با کد TWTR از طریق بورس نیویورک، بورسی که توییتر در آن معامله می شود، داشته باشید.

از آنجایی که تراکنش ها از طریق پلتفرم های آنلاین در بازار انجام می شود، می توانید مطابق با سفارش هایی که با دستگاه های متصل به اینترنت انجام می دهید، در عرض چند ثانیه خرید و فروش کنید.

البته باید رویدادهای در حال وقوع در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی را دنبال کنید تا بتوانید موقعیت مناسب را در زمان مناسب ایجاد کنید.

بله، اما با خرید ایلان ماسک، سهام توییتر خصوصی شد، یعنی از بورس خارج شد.

آیا می توانم سهم توییتر را بخرم؟

خیر.

توییتر عمومی است؟

با تکمیل قرارداد در اکتبر ۲۰۲۲، توییتر دیگر یک شرکت با عرضه عمومی نیست.

 

نرم افزار مدیریت امور سهام پارس سیستم آشنا برای سازماندهی سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر کدام از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید. نرم افزار امور سهام تمام انتظارات شما از یک برنامه خرید و مدیریت سهام را مدیریت و پشتیبانی می کند.

نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام، برنامه پیش بینی قیمت سهام، برنامه پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام

سهام توییتر