چگونه فرآیند کسب و کار خود را نمودار کنیم؟
چرا باید روند کسب و کار خود را نمودار کنیم؟ نمودار فرآیند کسب و کار یک نقشه راه برای پیاده سازی است. نتیجه مورد انتظار را ترسیم می کند و چیزی را برای ساختن ارائه می دهد.
در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.
فواید ترسیم نمودار فرآیند کسب و کار چیست؟
نگاهی به تصویر بزرگ و در نظر گرفتن انواع سناریوهای بالقوه را ممکن می کند. به شما کمک می کند تا فرآیند خود را به طور کامل تحقیق و درک کنید. بتوانید ببینید که چگونه می توان در صورت خودکار شدن آن را تغییر داد یا بهبود بخشید. یک کمک بصری تولید میکند که همه میتوانند در مورد آن توافق داشته باشند. با اطمینان از اینکه همه در یک صفحه قابل مشاهده است. به شما کمک می کند تا خطاهای اولیه را کاهش دهید و از تغییرات غیر ضروری در مسیر جلوگیری کنید.
در مورد برنامه مدیریت سهام بیشتر بدانید.
چگونه یک فرآیند کسب و کار را نمودار کنم؟
سه مرحله برای ترسیم نمودار فرآیند کسب و کار وجود دارد:
-
یک نمودار اولیه بر اساس کشف اولیه ایجاد کنید.
-
الزامات اضافی را جمع آوری کنید.
-
این الزامات را در نمودار بگنجانید.
در مورد سامانه تحلیل بازار بخوانید.
در صورت نیاز، مراحل ۲ و ۳ را تکرار کنید تا همه از نتیجه نهایی راضی باشند.
یک نمودار اولیه بر اساس کشف اولیه ایجاد کنید. نمودار اولیه یک نمای کلی از آنچه که ذینفعان فکر می کنند فرآیند کسب و کار به نظر می رسد است. این نمودار کلی است که شما در طول فرآیند نمودارسازی آن را “جنس” خواهید کرد. قبل از ایجاد این نمودار، با ذینفعان بنشینید تا مراحل اولیه و سطح بالا در فرآیند کسب و کار را بیابید.
در مورد نرم افزار سهامداران بیشتر بدانید.
الزامات اضافی را جمع آوری کنید. جمع آوری الزامات شامل به دست آوردن اطلاعات در مورد فرآیند کسب و کار از افراد درگیر در هر مرحله، مانند کاربران نهایی، سهامداران، دستیاران اداری و روسای بخش است.
در طول مرحله جمعآوری نیازمندیها، ممکن است متوجه شوید که کارمندان دیگر از رویههای تعیینشده پیروی نمیکنند یا جریان کار فعلی دفتر بسیار خستهکننده است. همچنین میتوانید دریابید که وظایف در واقع چگونه تکمیل میشوند. برخلاف اینکه چگونه قرار است تکمیل شوند.
در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.
در هنگام جمع آوری الزامات به این سؤالات پاسخ دهید:
-
هدف کلی فرآیند کسب و کار چیست؟
-
چه چیزی باعث شروع فرآیند می شود؟
-
چه چیزی پایان فرآیند را نشان می دهد؟
-
فعالیت ها در هر مرحله چیست و چه کسانی در هر فعالیت دخیل هستند؟
-
آیا مسیرهای جایگزینی در این فرآیند وجود دارد؟
مطمئن شوید که در هنگام پرسش از کاربران از اصطلاحات خاصی استفاده می کنید و از آنها بخواهید عبارات مبهم را توضیح دهند.
در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.
مثال ها:
“پرونده” می تواند به معنای یک سند یا بسته ای از اسناد جداگانه باشد. “ارسال” یک سند می تواند به معنای ارسال آن از طریق ایمیل، ذخیره آن در یک پوشه شبکه یا انتقال نسخه چاپی باشد. برخی دیگر از اصطلاحات که معمولاً اشتباه گرفته می شوند و مورد سوء استفاده قرار می گیرند عبارتند از:
-
آوردن/فروشگاه
-
می توان / نمی تواند دسترسی داشته باشد.
-
مرور.
-
دريافت كردن.
-
مطلع ساختن.
-
روند.
در مورد نرم افزار تحلیل بازار بخوانید.
از خودت بپرسید:
-
آیا مراحلی در این فرآیند وجود دارد که زائد به نظر می رسد؟
-
آیا بخش خاصی از فرآیند وجود دارد که بتوان آن را مجدداً پیکربندی کرد تا کارآمدتر باشد؟
در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.
این الزامات را در نمودار بگنجانید. از ایجاد تغییرات در روند فعلی و گنجاندن آنها در نمودار خود نترسید. هنگامی که الزامات را جمع آوری کردید، با مشخص کردن هر مرحله، آنها را در نمودار خود بگنجانید. حتی در مورد چیزهای کوچکی مانند فرمت فیلد تاریخ، فرضیات خود را انجام ندهید. ترسیم یک نمودار بی فایده است، مگر اینکه دقیق، صحیح و جامع باشد.
در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.
این نمودار را به ذینفعان و کاربران نهایی نشان دهید تا مطمئن شوید که از روند نهایی راضی هستند. نمودار را اصلاح کنید تا همه از نسخه نهایی راضی شوند، اما مطمئن شوید که هدف فرآیند را در تمام مدت در ذهن داشته باشید. به یاد داشته باشید که این نمودار زمانی باید نهایی شود که فرآیندی را نشان دهد که به این هدف می رسد و نه لزوماً زمانی که خواسته هر کاربر یا بخش برآورده شود.
در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.