بازار سهام و انواع بورس (بخش دوم)

بازار سهام و انواع بورس (بخش دوم)

می توان گفت که بازار سهام و انواع بورس به خودی خود به پنج نوع تقسیم می شود. اینها در طول زمان از قرن پانزدهم تا به امروز شکل گرفته اند. حال، اجازه دهید نگاهی به اطلاعات مربوط به گونه ها و ویژگی های آنها بیندازیم. با بخش دوم مقاله همراه شما هستیم.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

مبادلات طلا و فلزات گرانبها

در بازار سهام و انواع بورس، طلا از زمان های قدیم به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری بسیار ارزشمند شناخته شده است. به این ترتیب، بازار سهامی که این فلز گرانبها در آن معامله می شود نیز بسیار ارزشمند بوده است. تمایل به سهولت صادرات و واردات در طلا پایه های این بازار سهام را پایه گذاری کرده است.

ما می توانیم زیر بخش های این بازار را به شرح زیر لیست کنیم؛

طی سال های گذشته، مبادلات طلا اهمیت بیشتری یافته است. زیرا این فلز گرانبها یکی از عناصر ضروری تجارت است.

ایجاد بازار مبادله فلزات گرانبها در بازارهای جهانی به یک ضرورت تبدیل شده است. این امر از نظر تعیین قیمت و نقدینگی بسیار مهم است.

اگر سرمایه گذار می خواهد در بازار سهام طلا و فلزات گرانبها سرمایه گذاری کند، باید در مورد آن جزئیات تحقیق کند و عوامل موثر بر نوسان قیمت را بیاموزد.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

مبادله اختیاری

مبادله اختیاری

اول از همه، بدانیم که این اختیار به سرمایه گذار حق خرید یا فروش می دهد. معامله اختیاری همان هدف قراردادهای آتی را دارد.

در چنین مبادلاتی؛ قراردادهایی که به صاحب دارایی ارزشمند با ارزش معین حق خرید و فروش با قیمت از پیش تعیین شده در تاریخ معامله را می دهند. اوراق بهادار موضوع این قراردادها می تواند یکی دیگر از ابزارهای سرمایه گذاری مانند اوراق با ارزش، طلا یا ارز خارجی باشد.

مفهومی که ما آن را اختیار می نامیم به حقی اشاره دارد که این حق به صاحب دارایی امکان می دهد تا در دوره های بعدی تصمیم گیری کند. اینکه آیا از حق استفاده می شود یا نه بستگی به شرایط فعلی دارد. اگر سرمایه گذار حق انتخاب را بلافاصله پس از امضای قرارداد اعمال نکند، قیمت اختیار را از دست می دهد. به عبارت دیگر، او باید هزینه آپشن را بپردازد. این قیمت کمتر از قیمت دارایی اصلی است.

از آنجایی که تغییرات لحظه ای بر بازار ارز حاکم است، خطرات آن بیشتر است. می توان گفت که ریسک کمتر است زیرا ضررهای کمتری در بازارهای اختیار معامله وجود دارد.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

مبادلات کالا (تجارت)

همانطور که از کلمه “تجارت” در نام آن مشخص است، کالاهایی مانند طلا، مس، فولاد، نقره، روغن، گندم، شکر، پنبه و قهوه در این مبادلات پردازش می شوند. این فقط به آنچه که شمارش کرده ایم محدود نمی شود. تبادل بسیاری از محصولات خوراکی نیز در بازار سهام و انواع بورس برگزار می شود.

به دلیل قیمت پایین و قابلیت اطمینان، اکثر سرمایه گذاران ترجیح می دهند سبد سهام خود را در این صرافی ارزیابی کنند. سرمایه گذاری در بورس های جهانی کالا به لطف موسسات واسطه ای که با خارج از کشور ارتباط دارند امکان پذیر است.

فراموش نکنیم که کالاها از نظر ارائه اطلاعات درباره وضعیت مالی یک کشور از اهمیت بالایی برخوردارند. آنها در مقایسه با سایر ابزارهای سرمایه گذاری بسیار ایمن تر هستند. به عنوان مثال؛ قیمت دلار همواره در نوسان است. بنابراین، آنها بیشتر در معرض خطر هستند. اما پیش بینی قیمت کالاها که برای سرمایه گذاران مزیت محسوب می شود، چندان دشوار نیست.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

تفکیک مبادلات بر اساس خطوط تجاری

تفکیک مبادلات بر اساس خطوط تجاری

هنگامی که حجم معاملات بالا بود، مبادلات از یکدیگر جدا شده و هر یک به یک نهاد شرکتی جداگانه تبدیل شد. مبادلات در ۶ گروه با توجه به خطوط تجاری انجام می شود.

  • مبادله ارز در صورت انجام معاملات ارزی

  • بورس کالا در جایی که معاملات کالا انجام می شود

  • بورس اوراق بهادار که در آن اوراق بهادار خرید و فروش می شود

  • مبادله کالا

  • بورس ویژه کالا (مانند بورس طلا، بورس پنبه)

  • مبادله آتی که در آن ابزارهای مشتقه معامله می شوند

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

سرمایه گذاران باید در کدام بورس سرمایه گذاری کنند؟

همانطور که مشخص است، بازار سهام زمانی بازار بسیار پردرآمدی است که دانش و تجربه کافی وجود داشته باشد. آگاهی از انواع مبادلات به طور طبیعی احتمال سودآوری را افزایش می دهد.

برای یک سرمایه گذار مهم است که مزایا و معایب بازار سهام را بشناسد و بر این اساس به ریسک ها توجه کند. اگر این موارد را بدانید، سرمایه گذاری شما در بازار سهام کمتر منجر به ناامیدی می شود.

وسایل سرمایه گذاری زیادی در بازار سهام وجود دارد. سرمایه گذار ابتدا باید تعیین کند که در کدام ابزار سرمایه گذاری کند. سپس، باید تعیین کند که این ابزار در کدام بازار سهام مورد معامله قرار می گیرد.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

قبل از همه اینها، شما باید اطلاعات اولیه در مورد بازار سهام داشته باشید. اگر نحوه عملکرد این بازارها کاملاً درک شود، مشکلی در درک انواع آنها وجود نخواهد داشت.

سرمایه گذار مختار است ابزار سرمایه گذاری مورد نظر خود را انتخاب کند. با این حال، مهم است که انواع مبادله را یاد بگیرید و مقایسه کنید تا بدانید کدام یک به او مزیت می دهد

بازار سهام