کدام استراتژی سرمایه گذاری مناسب شماست؟

کدام استراتژی سرمایه گذاری مناسب شماست؟

کدام استراتژی سرمایه گذاری برای من مناسب است؟ آیا “استراتژی سرمایه گذاری فعال” بهتر از “استراتژی سرمایه گذاری منفعل” است؟

اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک که در بازار سراسر جهان معامله می‌شوند، به‌طور فعال مدیریت می‌شوند.

روانشناسی در اینجا نقش مهمی دارد. بسیاری از سرمایه گذاران فردی سعی کرده اند مهارت های خود را با سهام فردی (سهام، اوراق قرضه) امتحان کنند. اولین حرکت این بود که سرمایه گذاران اطلاعاتی را از طریق پیام های تبلیغاتی زیبا دریافت می کردند و فکر می کردند اکنون خوب و منطقی است که در سهم این شخص سرمایه گذاری کنند. اما آیا سرمایه گذاران اطلاعات کافی در مورد این نوع “انتخاب سهام” یا بازار برای تعیین زمان مناسب برای خرید دارند؟

بیشتر بخوانید: استراتژی های سرمایه گذاری در سهام

استراتژی سرمایه گذاری مناسب

به عنوان یک سرمایه گذار خصوصی، باید بدانید که هزاران تحلیلگر سهام، مدیران صندوق، مشاوران، اقتصاددانان و سایر کارشناسان در سراسر جهان به طور مداوم برای شناسایی و سوء استفاده از قیمت گذاری نادرست اوراق بهادار سخت کار می کنند. شانس رقابت موفقیت آمیز با همه این متخصصان بازار مالی، ردیابی معامله های کشف نشده و بهره برداری سودآور از آنها برای سرمایه گذاران بسیار کم است. بنابراین، استفاده از سرمایه گذاری از طریق صندوق ها منطقی است.

آیا کارشناسان سهام همیشه درست می گویند؟

اشتباه است که از یک پیش بینی دقیق نتیجه بگیریم که کارشناس مورد نظر به پیش بینی های دقیق در آینده ادامه خواهد داد. تحقیقات علمی به وضوح نشان داده است که پیش بینی های موفق گذشته، شاخصی برای پیش بینی های موفق در آینده نیستند. به عبارت دیگر، هیچکس نمی تواند بگوید کدام یک از پیش بینی های متعدد برای توسعه آینده اقتصاد و بورس درست خواهد بود. مشکل این است که بازده سرمایه گذاری ها تحت تأثیر متغیرهای غیر قابل پیش بینی مختلف قرار می گیرد. عوامل سیاسی، اجتماعی، فنی و احساسی قیمت ها را تغییر می دهند و به سادگی قابل پیش بینی نیستند. به همین دلیل است که «انتخاب سهام» حتی برای مدیران صندوق نیز دشوار به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهم بورس برای تخصیص موثر دارایی و استراتژی های متنوع

چگونه می توان زمان مناسب برای خرید و فروش را پیدا کرد؟

یک مطالعه بر اساس MSCI اروپا در دوره ۱۹۹۸-۲۰۱۴ وجود دارد. در این تحقیق مبلغ سرمایه گذاری ۱۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده است. اگر سرمایه گذاران در طول این مدت به آن پایبند بودند، بازدهی ۷٫۷۳ درصدی کسب می کردند. چنانچه فقط یک روز را از دست می دادند، بازدهی تنها ۷٫۳۳ درصد بود. اما اگر ۲۵ روز را از دست می دادند، بازده تنها ۲٫۲۸ درصد بود. این نشان می دهد که حتی “زمان بندی بازار” مناسب نیز آسان نیست.

مقاله “افرادی در بازار سهام و عملکرد پرتفولیو” توسط پروفسور اچ نجات سیحون از دانشگاه میشیگان انجام شده است. در این مقاله، این اقتصاددان نشان می دهد که بیش از دو سوم از کل بازده یک سبد سهام ایالات متحده در یک دوره ۴۲ ساله (۱۹۶۳-۲۰۰۴) تنها در ۹۰ روز معاملاتی به دست آمده است. صرفاً تلاش برای خرید در پایین و فروش در بالا، احتمال عدم سرمایه گذاری یا سرمایه گذاری کم را در این روزها افزایش می دهد. بنابراین توسعه اقتصادی و بورسی بسیار غیرقابل پیش بینی است.

بیشتر بخوانید: چگونه می توانید استراتژی معاملاتی نوسانی خود را بهبود بخشید؟

استراتژی سرمایه گذاری مناسب

آیا هزینه ها قاتل کارآیی هستند؟

هنگام معامله اوراق بهادار، متحمل هزینه هایی مانند کارمزد کارگزاری و مبادله، مالیات و در مورد وجوه، هزینه های مدیریت می شوید. با در نظر گرفتن این هزینه ها، اکثر سرمایه گذاران، از جمله مدیران صندوق، که از یک استراتژی سرمایه گذاری فعال پیروی می کنند، بازدهی کمتر از حد متوسط ​​را کسب می کنند.

سرمایه گذاری در سهام به ندرت برای ۴۵ سال یا بیشتر نگهداری می شود. این می تواند در حین انباشت سرمایه از طریق طرح های پس انداز اتفاق بیفتد. این در مورد دارایی های خصوصی و سرمایه گذاری های یکبار مصرف کمتر صادق است. از این نظر، برخی از مقایسه ها ناقص است. با این حال، در اصل، موارد زیر اعمال می شود:

اگر می خواهید از یک استراتژی سرمایه گذاری منفعل (شاخص) بهره مند شوید، باید به بلندمدت نیز فکر کنید. مزایای اصلی این استراتژی عبارتند از:

کاهش پیچیدگی:

زمانی که شما منفعلانه سرمایه گذاری می کنید، لازم نیست نگران پیش بینی ها، گزارش های سهام، نظرات تحلیلگران و ابزار باشید. علاوه بر این، برای پخش گسترده ریسک، نیازی به سرمایه گذاری در تعداد زیادی سهام جداگانه ندارید. این از گم شدن مسیر در هنگام سرمایه گذاری جلوگیری می کند.

اجتناب از حدس و گمان:

در دوره های زمانی کوتاه، سفته بازی در بازارها می تواند منجر به اغراق قابل توجهی شود. بنابراین، قیمت ها ممکن است به طور موقت به شدت از میانگین بلندمدت خود منحرف شوند. با این حال، در بلندمدت، سفته بازی هیچ تاثیری بر توسعه بازده سهام ندارد. زیرا سفته بازی نمی تواند در بلندمدت خود را تغذیه کند. در بلندمدت، با رشد اقتصادی که سود شرکت‌ها و قیمت‌های بازار سهام را تعیین می‌کند، عوامل بنیادی غالب می‌شوند. سود شرکت به عنوان سود سهام بین سهامداران تقسیم می شود و برای بازده شرکت ها تعیین کننده است. در بلندمدت، بازده سهام کم و بیش برابر با بازده سود سهام است.

بیشتر بخوانید:  چه استراتژی سرمایه گذاری را باید دنبال کنید؟

مزایای استراتژی سرمایه گذاری فعال

در اینجا می توانید از دانش مدیران صندوق استفاده کنید و راه حل مناسبی را برای اهداف کوتاه مدت و موقعیت های شروع فردی خود دریافت کنید. راه حل های کوتاه مدت را می توان با حداکثر ریسک یا مؤلفه های مالیاتی تعیین کرد. یا اگر می خواهید روی موقعیت های خاص بازار یا صنایع منطقه ای تمرکز کنید. با این حال، این ممکن است شما را مجبور به پذیرش نوسانات بزرگتر کند. هزینه ها در اینجا بیشتر از استراتژی غیرفعال به دلیل هزینه های معامله خواهد بود.

علم در مورد استراتژی سرمایه گذاری چه می گوید؟

مطالعات زیادی وجود دارد که به این نتیجه رسیده اند که استراتژی های سرمایه گذاری فعال نمی توانند در دراز مدت بازار را شکست دهند. این مطالعات از سوی دانشگاه‌ها و دیگر «اتاق‌های فکر» مستقل انجام شده است.

با این حال، مطالعات کمی وجود دارد که نحوه رفتار ETF یا صندوق های شاخص را در بحران ها مقایسه کند. کاهش کوتاه مدت بازار سهام نشان داده است که استراتژی های غیرفعال شدیدتر از صندوق های فعال واکنش نشان می دهند. در حالی که مدیران صندوق‌های فعال می‌توانند واکنش نشان دهند، صندوق‌های «غیرفعال» مانند صندوق‌های ETF یا صندوق‌های شاخص، رویدادهای بازار را کاملاً در نظر می‌گیرند و نوسانات بالاتری دارند که ممکن است برای بهبودی به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار اسناد

تقویم اقتصادی

روابط عمومی شرکت پارس سیستم آشنا

نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سرمایه گذاری سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی خواهید داشت.

 نرم افزار مدیریت امور سهام

برنامه سهامداران

 نرم افزار امور سهام و سهامداران

 نرم افزار امور سهام

برنامه مدیریت امور سهام

سامانه مدیریت سبد سهام

برنامه تحلیل سهام

 نرم افزار مدیریت امور سهام

سامانه سهامداران

نرم افزار امور سهامداری

سامانه امور سهام و سهامداران

 نرم افزار سهامداران

سامانه امور سهام

 نرم افزار سهام

 نرم افزار خرید سهام

برنامه پیشنهاد بهترین سهام

بهترین برنامه پیشنهاد سهام

 برنامه پیش بینی قیمت سهام

 برنامه مدیریت سبد سهام

 نرم افزار سهامداری

اپلیکیشن ردیابی سهام

 نرم افزار مدیریت سهام

برنامه مدیریت پرتفولیو

 نرم افزار مدیریت سهام اندروید

برنامه مدیریت سهام در بورس

نرم افزار مدیریت سبد سرمایه گذاری

برنامه مدیریت سبد سرمایه گذاری

نرم افزار مدیریت پورتفولیو

برنامه مدیریت سبد سهام در بورس

برنامه ردیابی سهام