چه کسی می تواند در مرکز معاملات اوراق بهادار سرمایه گذاری کند؟

چه کسی می تواند در مرکز معاملات اوراق بهادار سرمایه گذاری کند؟

چه کسانی می توانند در بورس سرمایه گذاری کنند و چه چیزی برای سرمایه گذاری در مرکز معاملات اوراق بهادار و سهام لازم است؟

با داشتن پرتفوی قوی در بورس می توان به سود بالایی دست یافت. به همین دلیل بسیاری از افراد بازار سهام را برای سرمایه گذاری پس انداز خود انتخاب می کنند. یکی از مزیت های اصلی بورس این است که می توان آن را در مقادیر کم و زیاد سرمایه گذاری کرد. بازار سهام بازده خوبی را به خصوص در بلند مدت ارائه می دهد.

به جای خرید اموال منقول مانند خانه، اتومبیل و زمین که نیاز به سرمایه بالایی دارد، مردم در بورس و مرکز معاملات اوراق بهادار و سهام سرمایه‌گذاری می کنند. در میان پاسخ به این سوال که یک سرمایه گذار کوچک باید در چه چیزی سرمایه گذاری کند، قطعا بازار سهام وجود دارد. این واقعیت که بازار در کشور ما تحت کنترل نظارتی است، تضمین می کند که سرمایه گذاری ها با خیال راحت انجام شود.

انجام معاملات آنلاین از طریق اینترنت همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند که در مدت زمان کوتاهی موقعیت های سودمند را به دست آورید. البته لازم است پاسخ سوالاتی مانند بورس چیست، بازار چگونه کار می کند، در چه ساعاتی معامله کنیم، چگونه سفارش دهیم و … را بدانید.

از این گذشته، برداشتن گام‌های صحیح و تعیین استراتژی مناسب برای یک سرمایه‌گذار موفق بسیار مهم است. بنابراین، می توانید با یک پایه محکم به اهداف مورد نظر خود در سرمایه گذاری در بازار سهام برسید.

مطلب مرتبط:  چه استراتژی سرمایه گذاری را باید دنبال کنید؟

حال با اطلاعات قدم اول به سراغ پاسخ سوالات متداول می رویم: چه کسانی می توانند در بورس سرمایه گذاری کنند و چه شرایطی برای سرمایه گذاری در بورس لازم است.

چه کسی می تواند در مرکز معاملات اوراق بهادار سرمایه گذاری کند؟

می دانیم که بازار سهام بازاری است که به سرمایه گذاران اجازه می دهد سهام شرکت را بخرند، در آنها شریک شوند و در نتیجه کسب درآمد کنند. با این حال، سرمایه گذاری در بازار سهام می تواند به صورت فردی و شرکتی انجام شود.

برای سرمایه گذاری در بورس باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشید. زیرا برای انجام معاملات خود نیاز به افتتاح حساب سرمایه گذاری دارید. برای افتتاح حساب باید از نظر قانونی بالای ۱۸ سال سن داشته باشید.

امروزه به راحتی می توانید تراکنش های حساب خود را در مدت زمان کوتاهی از طریق بانک ها یا موسسات واسط انجام دهید. شما باید اطمینان حاصل کنید که موسسات مربوطه دارای مجوز هیئت مدیره بازار سرمایه (CMB) هستند.

چه کسی می تواند در مرکز معاملات اوراق بهادار سرمایه گذاری کند؟

شما می توانید با درخواست افتتاح حساب سرمایه گذاری در بورس از طریق شعب موسسات و یا کانال های آنلاین درب بورس را باز کنید.

آنچه از شما خواسته می شود اطلاعات اولیه مانند هویت، آدرس و تلفن است. علاوه بر این، قراردادی را برای افتتاح حساب سرمایه گذاری امضا می کنید. همه اینها در عرض چند دقیقه از طریق پلتفرم های آنلاین یا برنامه های تلفن همراه اتفاق می افتد. پس از تایید اطلاعات شما، حساب سرمایه گذاری شما باز خواهد شد.

مطلب مرتبط: نرم افزار خرید و مدیریت سهام

با این حال، نکاتی وجود دارد که باید هنگام افتتاح حساب به آنها توجه کنید. علاوه بر این که بانک یا شرکت کارگزاری که با آن کار خواهید کرد دارای مجوز CMB است، باید به تسهیلات، پورسانت ها یا کارمزد تراکنش هایی که ارائه می دهد نیز توجه کنید.

همچنین باید به سهولت دسترسی به نماینده مشتری و صلاحیت اپلیکیشن ها یا پلتفرم های مورد استفاده موسسه نگاه کنید. از آنجا که دسترسی فوری به داده های بازار، عدم اختلال پلت فرم در معاملات، سرعت و رابط کاربری آن برای سرمایه گذاری های موفق بازار سهام بسیار مهم است.

برای سرمایه گذاری باید حداقل مقدار پول در حساب خود داشته باشید. این بسته به ارزش وسیله نقلیه ای که در آن سرمایه گذاری خواهید کرد متفاوت است. بنابراین، باید بدانید که ارزش ابزاری که می خواهید معامله کنید چقدر است.

مطلب مرتبط: بازار بورس و راهنمای کسب درآمد از بازار بورس (بخش اول)

برای انجام تراکنش باید حداقل مبلغی را به حساب خود واریز کنید. قبل از افتتاح حساب سرمایه گذاری باید از قبل بدانید که چقدر بودجه برای بازار سهام اختصاص می دهید.

هنگام تصمیم گیری باید ریسک ضرر در سرمایه گذاری های خود را نیز در نظر بگیرید. منطقی است که در وهله اول روی مبالغی سرمایه گذاری کنید که می توانید تحمل کنید. در پاسخ به این سوال که چه کسانی می توانند در بورس سرمایه گذاری کنند به عنوان افراد بالای ۱۸ سال پاسخ دادیم، اما موسساتی هم هستند که برای افراد زیر ۱۸ سال حساب بورس باز می کنند.

به عبارت دیگر می توان برای کودکان حساب سرپرست باز کرد. بدین منظور سرپرستان (والدین) به نهادهای واسطه اطلاع می دهند که می خواهند از طرف فرزندان خود حساب باز کنند. سپس قرارداد افتتاح حساب با توجه به اسناد موجود و موسسه مربوطه منعقد می شود و پس از تایید و تایید اطلاعات، حساب باز می شود.

حساب‌های مبادله سرپرست می‌تواند توسط سرپرست تا زمانی که کودک ۱۸ ساله شود مورد استفاده قرار گیرد. کودکی که به سن بلوغ رسیده است می تواند به تنهایی از آن استفاده کند.

 

• نرم افزار مدیریت امور سهام برای سازماندهی سبد سهام شما طراحی شده است. با کلیک بر روی هر کدام از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید. نرم افزار امور سهام تمام انتظارات شما از یک برنامه خرید و مدیریت سهام را مدیریت و پشتیبانی می کند.

نرم افزار مدیریت امور سهام، نرم افزار امور سهامداری، نرم افزار سهامداران، نرم افزار سهام، نرم افزار خرید سهام، پیش بینی قیمت سهام، پیشنهاد بهترین سهام، برنامه مدیریت سبد سهام

مرکز معاملات اوراق بهادار