یوروباند چیست؟

یوروباند چیست؟ (اوراق قرضه یورو)

اوراق قرضه یورو، (یوروباند) که به عنوان Avroils شناخته می شود، یکی از ابزارهای سرمایه گذاری بلندمدت جایگزین است که سرمایه گذاران برای ارزیابی پس انداز خود ترجیح می دهند. اوراق قرضه یورویی صادر شده توسط دولت یا شرکت ها به ارز خارجی به منظور اخذ وجوه از خارج صادر می شود.

بخوانید: نرم افزار امور سهام

این به طور گسترده در میان ابزارهای بدهی استفاده می شود و معمولاً به دلار یا یورو در بازارهای بین المللی یافت می شود. با این حال، مواردی نیز وجود دارند که به ارزهایی مانند JPY، CHF صادر می شوند.

Euroil با کوپن پرداخت شده و با درآمد ثابت ساختاری مشابه اوراق قرضه و اسناد خزانه دارد. از آنجایی که منبع تامین مالی خارجی است، اوراق بدهی داخلی دولت نیست.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

یوروباند چیست؟

باندهای یورو اوراق بهادار قابل فروش میان مدت و بلندمدت هستند که به هر ارز اصلی به سرمایه گذاران در کشور محل اقامت بدهکار و همچنین به سرمایه گذاران در سراسر جهان فروخته می شوند.

سفته ها به نام آورویل نیز شناخته می شوند. عموماً ابزارهای سرمایه گذاری بلندمدتی هستند که دولت یا شرکت ها برای فروش به ارزهای خارجی در بازارهای بین المللی به منظور به دست آوردن وجوه در خارج از کشور خود ارائه می دهند.

اگرچه معمولاً به یورو و دلار صادر می شود. اما با ارزهایی مانند JPY، CHF نیز صادر می شود. طبق تعریف، اگرچه مشابه اوراق بدهی داخلی دولت، اسناد خزانه و اوراق قرضه دولتی است. اما در وضعیت استقراض خارجی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

یوروباند چیست؟

بازده و نرخ بهره اوراق قرضه یورو مستقیماً با حق بیمه ریسک اعتباری (CDS) و رتبه اعتباری کشور یا شرکت صادرکننده متناسب است.

به عنوان مثال، در حالی که نرخ بهره اوراق قرضه یورو صادر شده توسط ایالات متحده آمریکا، بزرگترین اقتصاد جهان، حدود ۱ درصد است، نرخ بهره کشورهای در حال توسعه بیش از ۱۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: برنامه تحلیل سهام

بازار اوراق قرضه یورو از زمان تأسیس آن در دوره پس از جنگ جهانی دوم به سرعت رشد کرده است. با فرصت هایی که سیستم های تسویه حساب مانند Euro Clear و Clearstream فراهم می کنند، به صورت الکترونیکی خرید و فروش می شود.

ناشران اصلی اوراق بدهی ممکن است سررسید متفاوتی برای اوراق با نرخ ثابت و شناور داشته باشند. (دولت ها، سازمان های بین المللی مانند بانک جهانی و شرکت ها).

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

اوراق قرضه یورو با نرخ ثابت تا ۱۵ سال سررسید دارند. در حالی که اوراق با نرخ شناور تا ۳۰ سال سررسید دارند. اوراق قرضه یورو اوراق قرضه حامل هستند. زیرا به صورت متمرکز در یک مکان ثبت نمی شوند. بازار اوراق قرضه یورو یک بازار عمده فروشی شرکتی از اوراق قرضه است که توسط شرکت های بزرگ نگهداری می شود.

یک انتشار اوراق قرضه می تواند بیش از یک میلیارد دلار و سررسید آن بین ۵ تا ۳۰ سال باشد. اما اکثر آنها سررسید کمتر از ۱۰ سال دارند. در حالی که بازار جهانی اوراق قرضه بیش از ۱۰۰ تریلیون دلار است، تصور می شود که ۳۰ درصد از این اوراق قرضه یورو باشد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

در یوروباند که جریان نقدی منظم را با بهره کوپنی برای سرمایه گذار فراهم می کند، پرداخت اصل و کوپن به واحد پولی که در آن صادر می شود انجام می شود. در صورت افزایش ارزش با اختلاف قیمت، امکان کسب درآمد از آن را نیز فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهامداری

به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یوروباند یورویی به دلار آمریکا یا فرانک سوئیس را در ژاپن منتشر کند.

محبوبیت اوراق قرضه یورو از نظر تامین مالی به دلیل انعطاف پذیری بالای آن است. زیرا به ناشران این امکان را می دهد که کشور مورد نظر را بر اساس محیط نظارتی، نرخ بهره و عمق بازار انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

فرض کنید یک شرکت هندی می خواهد به بازارهای خارجی گسترش یابد و قصد دارد یک کارخانه در ایالات متحده تاسیس کند. برای توسعه خود، شرکت نیاز به افزایش سرمایه به ارز محلی، مانند دلار آمریکا دارد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

اما با توجه به اینکه او تازه وارد آمریکاست و سابقه اعتباری ندارد، نمی تواند به وام دسترسی داشته باشد. در اینجا، شرکت می تواند برای افزایش سرمایه، اوراق قرضه یورویی را منتشر کند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

این برای سرمایه گذاران و همچنین برای ناشر جذاب است. زیرا معمولاً دارای ارزش اسمی کوچکی است که آن را به گزینه سرمایه گذاری کم هزینه تبدیل می کند. اوراق قرضه یورو نیز نقدشوندگی بالایی دارند. به این معنی که می توان آنها را به راحتی معامله کرد.

در حالی که اوراق قرضه یورو به ویژه برای ناشران ساکن در کشورهایی که بازار سرمایه بزرگی ندارند جذاب است، اما به سرمایه گذاران نیز تنوع بخشیده است.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

اوراق قرضه یورو که برای کسانی که می خواهند پس انداز خود را به ارزهای خارجی سرمایه گذاری کنند سودمند است.

بنابراین، انتخاب اکثر سرمایه گذاران است. مزیت سرمایه گذاری در ارز خارجی نیز در ترجیح اوراق بدهی خارجی موثر است. زیرا هنگام سرمایه گذاری در سطوح قیمتی مناسب، با در نظر گرفتن نرخ بهره، درآمد خوبی را فراهم می کند که انتظارات را برآورده می کند.

پرداخت های کوپن بسیار زیاد است و می توان آن را مستقیماً به صورت نقدی قبل از تاریخ سررسید فروخت. بنابراین، بازده مورد نظر را می توان در طول دوره سرمایه گذاری به دست آورد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

یوروباند