مفهوم زمان در بازار سهام به چه معناست؟ (Time)

مفهوم زمان در بازار سهام به چه معناست؟ (Time)

مفهوم _T_ در بازار سهام و مفهوم زمان در بازار را در این محتوا بیان می کنیم. بازارها شرایط خاص خود را دارند. معاملات نیز در این زمان و شرایط شکل گرفته و اجرا می شوند.

علاوه بر این، این اصطلاحات اغلب به روش های مشابه در سطح جهانی استفاده می شوند. به عنوان مثال، حرف T که از عبارت Time آمده است، برای زمان استفاده می شود.

حرف T بازار سهام نشان دهنده زمان معامله است. هنگامی که فقط به عنوان T استفاده می شود، همان روز را نشان می دهد، زمانی که به عنوان T+1 یا T+2 استفاده می شود، روزهای بعد از روز معامله بیان می شود. به عنوان یک قاعده، مشخص است که سهام در این دوره ها فروخته می شود یا موجودی به روز می شود.

مطلب مرتبط: چگونه بهترین سهام را برای معامله انتخاب کنیم؟

حال بیایید نگاهی به مفاهیمی مانند T1 یعنی تعادل T+2 و T2 منهای تعادل بیندازیم که اغلب در بازار سهام با آن‌ها مواجه می‌شویم:

مفهوم زمان در بازار : T1 در بورس چیست؟

T نشان دهنده روز معامله در بازار سهام است. به عبارت دیگر، اگر امروز معامله ای انجام داده اید، زمان با حرف T نشان داده می شود. T1 به معنای ۱ روز کاری پس از معامله است.

به عبارت دیگر، تراکنشی که در روز دوشنبه انجام داده اید با T نشان داده می شود. در حالی که عبارت T+1 نشان دهنده سه شنبه است. اگر روز T چهارشنبه باشد، روز T1 شنبه خواهد بود. زیرا معاملات در آخر هفته بسته خواهد شد.

عبارت T1 همچنین برای تعیین روز برداشت پول استفاده می شود. T1 در بورس به این معنی است که پول پس از ۱ روز به صورت نقد برداشت می شود. به عبارت دیگر، نشان دهنده روزی است که پس از پردازش پول نقد در بازار سهام، می توان درآمد را برداشت کرد. این نشان دهنده ۱ روز پس از عمل است.

آیا می توانم با موجودی T+1 سهام بخرم؟

T1 به این معنی است که مبلغ قابل مشاهده در موجودی حساب پس از ۱ روز قابل برداشت خواهد بود.

در صورت خرید سهم مشمول تهاتر ناخالص، معامله فروش در دوره T+1 انجام خواهد شد. علاوه بر این، وقتی سهامی را می‌خرید که مشمول تسویه ناخالص است، نمی‌توان آن را در همان روز فروخت. فروش می تواند در روز T+1 انجام شود.

مفهوم زمان در بازار : T1 در بورس چیست؟

مفهوم _T2_ در بازار سهام به چه معناست؟

مفهوم T2 بازار سهام دقیقاً مانند T1 به زمان اشاره دارد. در حالی که T همان روز را نشان می دهد، T+2 برای ۲ روز کاری پس از روز معامله استفاده می شود. بنابراین اگر معامله را روز دوشنبه انجام دادید، به این معنی است که در روز چهارشنبه انجام می شود.

وقتی سهامی را در روز T مبادله می کنید، می توانید موجودی را در روز T+2 برداشت کنید. با این حال، می توانید از پول موجود در حساب استفاده کنید. اما شما نمی توانید پولی را که در حساب خود می بینید برداشت کنید. به عبارت دیگر، ۲ روز طول می کشد تا یک سهام مبادله شود و موجودی منعکس شده در حساب فقط در تراکنش سرمایه گذاری قابل استفاده است. پس از T+2 روز امکان برداشت این موجودی وجود دارد.

مانده منفی T+2 مربوط به کارمزد تراکنش حساب است. موجودی T2 در بازار سهام پس از کسر کمیسیون مشخص از حساب پس از سهام و معاملات مشابه می تواند منفی باشد.

مطلب مرتبط: سفارش مبادله چیست؟ چگونه می توان در بورس سفارش داد؟

مفهوم زمان در بازار : آیا می توانم با موجودی T+2 سهام بخرم؟

برای پاسخگویی فوری می توانید سهام با موجودی T+2 خریداری کنید. در صورت تمایل می توانید این موجودی را مستقیماً به صورت نقدی برداشت کنید.

T+2 به یک روز اشاره دارد و نشان می دهد که معادل نقدی تراکنش انجام شده در روز T پس از ۲ روز کاری به حساب واریز می شود. بنابراین از آنجایی که پول به حساب واریز می شود، می توانید یا سهام بخرید یا نقدا برداشت کنید.

به عنوان مثال، شما سهام x را در اختیار داشتید و روز دوشنبه فروختید. موجودی شما در روز T1 در حساب شما ظاهر می شود. با این می توانید سهام بخرید، اما نمی توانید نقدی برداشت کنید. در روز T2، موجودی برای برداشت نقدی نیز موجود خواهد بود. زیرا معامله فروش صورت گرفته و زمان تعیین شده توسط بورس به پایان رسیده است.

مفهوم _T_ در بازار سهام مربوط به زمان است و اعداد کنار آن بیانگر چند روز کاری معامله است. در معاملات سهام، در نتیجه فروش، وجه نقد در روز T+2 به حساب واریز می شود، اما حتی اگر با موجودی قابل مشاهده در روز T+1 امکان برداشت نقدی وجود نداشته باشد، می توان سهام را خریداری کرد.

در مورد نرم افزار مدیریت الکترونیک اسناد بخوانید.

 

• نرم افزار مدیریت امور سهام برای مدیریت سبد سهام شما ساخته و برنامه ریزی شده است. با کلیک بر روی هر یک از کلمات زیر به صفحه اصلی نرم افزار امور سهام دسترسی داشته باشید.

نرم افزار مدیریت سهام، برنامه سهامداران، نرم افزار سهامداری، نرم افزار امور سهام و سهامداران، نرم افزار امور سهام، برنامه مدیریت امور سهام، نرم افزار مدیریت امور سهام، برنامه تحلیل سهام

مفهوم _T_ در بازار سهام