اصول بازار سهام در یازده مرحله (بخش دوم)

اصول بازار سهام در یازده مرحله (بخش دوم)

در دو مقاله اصول بازار سهام را مورد بررسی قرار می دهیم. در بخش اول اشاره کردیم که از اهرم استفاده نکنید. به محض باز کردن یک حساب تجاری، کارگزار از شما می پرسد که آیا می خواهید یک حساب مارجین داشته باشید یا خیر. مگر اینکه واقعاً و دقیقا بدانید که چه می کنید و برای فروش کوتاه به یک حساب حاشیه نیاز دارید، در غیر این صورت؛ نه بگویید!

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بیشتر بدانید.

معامله با اهرم به این معنی است که شما با پول قرض گرفته شده معامله می کنید. با ۲۵ هزار دلار شروع کنید … ۲۵ هزار دلار دیگر قرض بگیرید … حالا ۵۰ هزار دلار برای تجارت دارید. هیجان انگیز به نظر می رسد، درست است؟

اما اگر معامله ای انجام دهید و ۴۰ هزار دلار را از دست بدهید چه می شود؟ کارگزار با شما تماس می گیرد و پول کافی برای پوشش مارجین شما می خواهد. این بدان معناست که شما باید با ۱۵ هزار دلار دیگر فقط روی شکست قیمت سرمایه گذاری کنید. این موقعیت با توجه به فشار روانی که بر شما وارد می کند، ممکن است بدتر شود. پس فقط کافی است انجامش ندهید.

در عوض، یاد بگیرید که به روش صحیح تجارت کنید. یاد بگیرید که ریسک و ضرر را به سرعت کاهش دهید.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

معاملات سهام فرار

  • معاملات سهام فرار

در نوسانات؛ خریدار و فروشنده وجود دارد و قیمت ها بالا و پایین می شود. گاهی نوسانات شدید همراه با حرکت های درصدی بزرگ است.

به عبارت دیگر، اگر سهامی با چنین قیمت پایینی معامله می شود، مثلاً ۱ دلار به ازای هر سهم، آنگاه حرکت ۲۰ سنت، ۲۰ درصد است. این بزرگ است. به احتمال زیاد حتی در اکثر سهام‌های با سرمایه کوچک، و مطمئناً در سهام‌های بزرگ، چنین چیزی را نمی‌بینید.

نوسانات ممکن است در ابتدا کمی ترسناک به نظر برسد، اما فقط کافی است تا نحوه ی سود گیری از نوسانات را آموزش ببینید.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

  • یک لیست پیگیری ایجاد کنید

چه بخواهید معامله کنید یا یک سرمایه گذار با ارزش بلندمدت باشید، همیشه باید فهرست پیگیری داشته باشید.

شما باید تکالیف خود را در مورد سهامی که می خواهید بخرید انجام دهید. ممکن است که بخواهید تلویزیون یا گوشی هوشمندی بخرید بدون اینکه چیزی در مورد آن بدانید؟ شاید، چون برخی از مردم اینکار را انجام می دهند.

یک لیست پیگیری ایجاد کنید. این امر به شما در شروع کار کمک کند.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بدانید.

  • تجارت مجازی

هنگامی که شما تجارت مجازی انجام می دهید، معاملات خیالی انجام می دهید و نرم افزار به گونه ای با آن برخورد می کند که گویی یک معامله واقعی است. حساب همانند معاملات واقعی، بالا و پایین می شود. اما در این جریان شما از پول جعلی استفاده می کنید.

معاملات مجازی برای پیشرفت در امور سهام و یادگیری اصول بازار سهام عالی است.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

  • از اشتباهات خود درس بگیرید

یادگیری از اشتباهات کلید موفقیت در هر زمینه ای از زندگی است، وقتی صحبت از معامله می شود، می تواند به معنای تفاوت بین حساب غنی و خالی باشد. اگر معامله ای انجام دادید و اشتباه پیش رفت، آن را فراموش نکنید. توقف هم نکنید و به راه خود ادامه دهید.

در عوض، تنظیمات را بررسی کنید، دوباره به اخبار نگاه کنید، ببینید آیا نقطه ورودی و خروجی مناسبی داشتید یا خیر. به عبارت دیگر از آن به عنوان ابزاری برای یادگیری استفاده کنید.

اگر می خواهید کلید پیشرفت در این بازار را داشته باشید، از اشتباهات خود درس بگیرید.

در مورد نرم افزار ارسال مرسولات بخوانید.

  • بر مهارت های تجزیه و تحلیل خود مسلط شوید

یکی از اصول سرمایه گذاری در بورس، درک چگونگی تجزیه و تحلیل سهام است.

شما باید بتوانید به یک نمودار نگاه کنید و بگویید چه خبر است. باید بدانید چرا همه چیز در حال وقوع است یا حداقل حدس حدودی داشته باشید.

دو نوع اصلی تحلیل وجود دارد. اینکه کدامیک را ترجیح می دهید تا حد زیادی به استراتژی شما بستگی دارد. اما اگر در مورد تجارت یا سرمایه گذاری جدی هستید، باید هر دو را یاد بگیرید.

در مورد نرم افزار آرشیو الکترونیک اسناد بخوانید.

  • تحلیل تکنیکال

تجزیه و تحلیل فنی همه چیز در مورد خواندن نمودارهای سهام و استفاده از شاخص های کلیدی است. شما در مورد چیزهایی مانند میانگین متحرک، حمایت و مقاومت، و نقاط محوری یاد خواهید گرفت.

برای اکثر الگوهایی که معامله می‌کنید، بیش از چند شاخص کلیدی همراه با شناسایی یک کاتالیزور استفاده نکنید. چرا که یک کاتالیزور ممکن است چیزی شبیه یک بیانیه مطبوعاتی یا اعلامیه درآمد باشد.

  • تحلیل بنیادی

تحلیل بنیادی بیشتر به مبانی اساسی شرکت مربوط می شود که عموما شامل موارد زیر است:

  • درآمد شرکت چقدر است؟

  • پیش بینی درآمد شرکت چیست؟

  • چقدر بدهی دارند؟

  • پیش بینی رشد شرکت چیست؟

در مورد نرم افزار حضور و غیاب بخوانید.

این موارد می تواند بر قیمت سهام تاثیر بگذارد. سرمایه گذاران با ارزش بلندمدت معمولاً بر روی عوامل بنیادی تمرکز می کنند.

  • هرگز یادگیری را متوقف نکنید

هر روز زمانی را به تمرکز بر یادگیری اختصاص دهید. بدون حواس پرتی. از رسانه های اجتماعی، تلویزیون، تلفن خود فاصله بگیرید. یادداشت بردارید و به ساختن دانش شخصی بر اساس اصول بازار سهام ادامه دهید.

ممکن است از اینکه با چه سرعتی برخی از اینها منطقی می شوند شگفت زده شوید. همچنین متوجه خواهید شد که شکاف و ضعف دانش شما کجاست.

در مورد نرم افزار مدیریت سهام بیشتر بدانید.

اصول بازار سهام