مهامله سهام و سرمایه گذاری در بازار خرس

امور سهام و روند خرس در بازار بورس

تغییرات قیمت، که یکی از موضوعات جالب توجه برای سرمایه گذاران در بازارهای مالی است، با اصطلاحات خاصی بیان می شود. در این محتوا، در مورد یکی از این اصطلاحات یعنی: “بازار خرس در امور سهام” مواردی را  با شما به اشتراک گذاشته ایم.

افرادی که به منظور سرمایه گذاری به تازگی وارد بازارها شده اند ممکن است گاهی اوقات با گفتارهایی روبرو شوند که قبلاً هرگز نشنیده اند. زیرا با محیط آشنا نیستند. جمله هایی مانند “بازار روند نزولی نشان می دهد” ، “خرس ها بر بازار مسلط شده اند” ، “بازار خرس طلایی وارد شده است” و …

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

بازار خرس چیست؟

مراحل تشکیل بازار خرس

اصطلاح بازار خرس که از قرن هجدهم در لندن متولد شد، با محبوبیت در ایالات متحده آمریکا گسترش یافت. اگر اخبار مربوط به بازار و امور سهام را بررسی کنید، خواهید دید که این اصطلاح به طور مکرر استفاده می شود.

گفته می شود اصطلاح روند بازار خرس با عبارت “فروش پوست بدون گرفتن خرس” بوجود آمده است. برای صحبت در مورد وجود این روند، باید ۲۰٪ کاهش از یک اوج رخ دهد. اما شرط اول این است که روند اصلی نیز باید به سمت پایین باشد.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

با چنین وضعیتی، بدبینی در بازار رواج می یابد و تعداد فروشندگان افزایش می یابد. بنابراین، کاهش قیمت ها نیز مشهود است. این کاهش همچنین می تواند ناشی از کاهش تقاضا باشد.

همانطور که روند همچنان اثر خود را نشان می دهد، ممکن است شاهد کاهش قیمت ها باشید. بنابراین، وقتی بازارها در روند نزولی قرار دارند، در نمودار قیمت ابزار سرمایه گذاری، حرکت رو به پایین وجود دارد. با این حال، به احتمال زیاد فروش در بازار افزایش خواهد یافت.

وقتی یک بازار وارد روند نزولی می شود، مشخص نیست که چه مدت ادامه خواهد داشت. اگر این روند بیش از حد طولانی شود، می تواند باعث سقوط جدی در بازار سهام شود.

در مورد نرم افزار افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

مثال:

به عنوان مثال، اگر بازار خرس در بورس و امور سهام غالب باشد، تصور می شود که شاخص بورس در حال نزول است و این برای مدتی ادامه خواهد داشت.

وقتی بازار نزولی است، بسیاری از سرمایه گذاران تمایلی به معامله ندارند. زیرا سهام در این زمان ها ارزش خود را از دست می دهند، که برای بسیاری خطر بزرگی است. به بازرگانان توصیه می شود پول خود را از بازار خارج کرده و منتظر پایان روند بمانند.

منظور از روند بازار، جهتی است که قیمت ها در آن حرکت می کنند. در نتیجه تجزیه و تحلیل فنی و بنیادی، پیش بینی اینکه بازار به کدام سمت می رود دشوار نیست. با تفسیر روند کلی می توانید متناسب با آن به موقعیت خرید یا فروش بروید.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

مراحل تشکیل بازار خرس

روند خرس، که بیانگر بدبینی در بازارها است، بسته به عوامل خاصی اتفاق می افتد و گاهی اوقات می تواند برای روزها، هفته ها، ماهها یا حتی در کل ادامه داشته باشد. به طور کلی، انتظارات منفی در مورد اقتصاد ممکن است در شکل گیری این روند نقش داشته باشد.

ما می توانیم مراحل شکل گیری بازار خرس را به شرح زیر لیست کنیم:

سرمایه گذاران فکر می کنند که قیمت ها در بازار به هم نزدیک می شوند یا اوج می گیرند. این فکر باعث می شود که آنها به آرامی به سمت فروش روند.

با شروع فروش، سایر سرمایه گذاران شاهد روند نزولی بازار هستند. این مورد باعث بروز وحشت می شود. به این ترتیب فروش شتاب بیشتری می گیرد و کاهش بیشتر قیمت مشاهده می شود.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

یادآوری:

در آخرین مرحله تصور می شود که قیمت ها به اندازه کافی کاهش یافته و ارزان شده اند. با خرید سرمایه گذاران که می خواهند از این فرصت استفاده کنند، بازار دوباره احیا می شود. تصور می شود منفی بودن روند بازار به پایان رسیده است. بنابراین خریداران شروع به حضور در صحنه می کنند.

مثلا؛ عملکردی را که در قیمت طلا در سال ۲۰۱۳ مشاهده شده در نظر بگیرید. قابل توجه است که به طور کلی به مدت ۱۲ سال تا آن سال افزایش مداوم قیمت ها وجود داشت. در اینجا، این بدان معناست که بازار طلا در یک روند صعودی قرار دارد. با این حال، روند پس از افت شدید طلا در سال ۲۰۱۳ را می توان به عنوان یک روند خرس توضیح داد.

 

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

در مورد نرم افزار جامع تحلیل بازار بیشتر بدانید.

در مورد سامانه افزایش سرمایه بیشتر بدانید.

در مورد شبکه اجتماعی بیشتر بدانید.

مراحل تشکیل بازار خرس