تحلیل کاغذی در بورس چگونه انجام می شود؟ (بخش چهارم)

تحلیل کاغذی در بورس چگونه انجام می شود؟ (بخش اول)

تحلیل کاغذی در بورس چگونه انجام می شود؟ در مجموعه مقالاتی، اطلاعات دقیقی در مورد تجزیه و تحلیل کاغذی در بورس را در اختیار شما قرار می دهیم.

سهام، اولین ابزاری هستند که هنگام صحبت از بورس به ذهن می رسد. سهم ها اوراق بسیار ارزشمندی هستند که برای شما سوآوری را به همراه دارند. این سودآوری در صورتی محقق می شود که شما دانش و آگاهی لازم در مورد استراتژی های سرمایه گذاری در این بازار را داشته باشید.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

سهام که در اصطلاحات بازار سهام به آن کاغذ گفته می شود، در تحلیل های مختلفی گنجانده شده است. به این ترتیب با بررسی شرایط اطمینان حاصل می شود که سرمایه گذاران تصمیمات درستی می گیرند. بنابراین هرکسی که پول خود را در اوراق با ارزش سرمایه گذاری می کند باید از این تحلیل ها بهره مند شود.

وضعیت شرکت

عاملی که بیشترین نقش را در عملکرد سهام دارد، وضعیت شرکت ها است. سرمایه گذاران باید شناخت خوبی از شرکت داشته باشند. بر این اساس، بررسی می شود که آیا پتانسیل کسب درآمد در آینده وجود دارد یا خیر.

تحلیل فاندامنتال و تکنیکال که دو نوع مهم تحلیلی هستند که در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می گیرند، اطلاعاتی در مورد ارزش آتی اوراق در بازار سهام ارائه می دهند.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

تحلیل بنیادی

برای کسانی که پول خود را در محیط مالی ارزیابی می کنند، مهم ترین شرط آن است که بازارها را به خوبی بشناسند. شما همچنین باید یک دنبال کننده خوب بازار باشید. تنها از این طریق است که می توان تحولات و رویدادهای بازارها را به درستی تفسیر کرد.

اگر بازارها به اندازه کافی شناخته نشده باشند، نمی توان پیگیری خوبی انجام داد. علاوه بر این، موقعیت هایی با پتانسیل سودآوری را نمی توان شناسایی کرد.

شناخت علل تغییرات قیمت در بازار و پیگیری بازار بر این اساس، امکان پیش بینی نوسانات را فراهم می کند. به این ترتیب می توان از موقعیت هایی که حاصل می شود سود به دست آورد و از شرایطی که باعث زیان می شود جلوگیری کرد.

در مورد سامانه افزایس سرمایه بدانید.

ابزارهای تحلیل بنیادی عموماً اطلاعاتی را در مورد این موضوعات در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند. تحلیل بنیادی یکی از بزرگترین عوامل در تصمیم گیری برای سرمایه گذاران را فراهم می کند.

زمانی که بسیاری می خواهند ابزاری را بخرند، این کار را با توجه به ارزش و پتانسیل درآمد آن کالا انجام می دهند. برای ابزارهای مالی مانند سهام و اوراق قرضه، تصمیمات سرمایه گذاران به طور کلی توسط این عوامل شکل می گیرد.

هدف از خرید سهام یا اوراق قرضه در بازار سهام کسب سود سهام یا سود در آینده از افزایش سرمایه است. به همین دلیل، سرمایه گذاران باید میزان سود تقسیمی و اطلاعات مربوط به سهام را تخمین بزنند.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

سود سهام

سود سهام؛ بسته به رویدادهای اقتصادی، بخشی و شرکتی متفاوت است. با در نظر گرفتن این عوامل، ارزش واقعی سهام پیدا شده و ارزش واقعی یافت شده با قیمت بازار مقایسه می شود.

سپس بر این اساس تصمیم خرید و فروش گرفته می شود. به نوع تحلیلی که به تصمیم گیری کمک می کند، تحلیل بنیادی می گویند.

تحلیل بنیادی فرآیند یافتن ارزش واقعی سهام است. منطق اصلی این فرآیند؛ اگر قیمت سهام در بازار کمتر از ارزش واقعی آن باشد، دستور خرید و اگر بالاتر از آن باشد، دستور فروش است.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام بخوانید.

در این نوع تحلیل، روندهای اقتصاد در دوره های مختلف به طور کلی مشخص می شود. چگونگی تأثیر این روندها و تأثیرات احتمالی آنها بر شرایط نقدی آتی شرکت ها برآورد می شود.

محاسبه ارزش واقعی سهام بر اساس تنزیل نقل و انتقالات نقدی آتی شرکت ها به ارزش فعلی است.

در مورد سامانه جامع تحلیل بازار بخوانید.

به منظور تسهیل در تجزیه و تحلیل بنیادی، سرمایه گذاران فردی عموماً بر اساس توصیه هایی عمل می کنند که از محیط، متخصصان و سازمان های خود دریافت می کنند. زیرا این یک تکنیک پیچیده است که بسیاری از داده های اقتصادی را گرد هم می آورد. دستیابی کامل به همه این داده ها و تفسیر صحیح آنها برای سرمایه گذاران آنقدر که به نظر می رسد آسان نیست. ادامه مطلب را در قسمت دوم مقاله بخوانید.

تحلیل کاغذی