پارامترها، مزایا و معایب سرمایه گذاری گارانتی

پارامترها، مزایا و معایب سرمایه گذاری گارانتی

به غیر از شش عامل مرور شده در بخش های قبلی مقاله، عوامل دیگری نیز بر قیمت ها تأثیر می گذارند. پارامترها، ریسک ها، مزایا و معایب سرمایه گذاری گارانتی را در این محتوا مرور می کنیم.

پارامترهای سرمایه گذاری گارانتی

حساسیت، تتا، اهرم موثر، ضریب، دلتا، نقطه سربه سر، نوسانات ضمنی و گروه ریسک. این عوامل به عنوان پارامترهای ضمانت تعریف می شوند.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

حساسیت

پارامتر حساسیت نشان می دهد که قیمت دارایی پایه چقدر باید تغییر کند تا قیمت ضمانت نامه ۰٫۰۱ ارز تغییر کند. برای محاسبه این باید از دلتا و ضریب ضمانت استفاده شود. این یک مقدار ثابت نیست و حساسیت با تغییر دلتا تغییر می کند.

اگر ارزش احساسات یک ضمانت نامه پایین باشد، درک می شود که سریعتر به حرکت دارایی پایه پاسخ می دهد. بنابراین در معاملات کوتاه مدت و درون روز اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: برنامه تحلیل سهام

فاکتور تتا

این نشان می‌دهد که با ثابت نگه داشتن سایر متغیرها، یک روز نزدیک‌تر به انقضای ضمانت، قیمت وارانت چقدر کاهش می‌یابد. دارای ارزش منفی برای ضمانت نامه های تماس و فروش است.

از سوی دیگر تتا با مفهوم زمان در صدک سروکار دارد. به این ترتیب در نتیجه پارامترهای به دست آمده، از فواصل زمانی سرمایه گذاری مطلع خواهید شد.

اهرم موثر

این نشان می دهد که یک درصد تغییر در دارایی پایه چقدر قیمت ضمانت نامه را تغییر می دهد. همانطور که وارانت سودآور می شود، اهرم موثر کاهش می یابد. مشخص است که اهرم موثر در ضمانت نامه های بدون ضرر زیاد است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

ضرب کننده

ضریب ضمانت نامه نشان می دهد که یک ضمانت نامه با چه تعداد دارایی اساسی مطابقت دارد. یکی از سوء تفاهمات در اینجا این است که گفته می شود ضریب نشان دهنده میزان اهرم ضمانت است. با این حال، ضریب میزان اهرم را نشان نمی دهد. این فقط نشان می دهد که ضمانت نامه چقدر حق خرید و فروش دارایی پایه را دارد.

در تعیین قیمت تشکیل وارانت ها، تفاوت بین دارایی پایه و قیمت اعتصاب در نظر گرفته می شود. در عین حال، محدوده سررسید به عنوان یک کل برای محاسبه کامل آن در نظر گرفته می شود. با تعیین این موارد مشخص می شود که آیا سرمایه گذاری در محدوده قیمتی هدف خواهد بود یا خیر.

به همین ترتیب، اصطلاح ضمانت چند برابر مهم است. ضریب ضمانت برای بیان نتیجه به دست آمده از ضرب مقدار به دست آمده در نتیجه فرمول مورد استفاده برای تعیین شکل گیری قیمت است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهامداری

برای توضیح از طریق مثال؛

بیایید فرض کنیم که تفاوت بین دارایی پایه و قیمت اعتصاب ۰٫۵۰ باشد. فرض کنید ضریب ضمانت ۰٫۷۵ باشد.

در این معامله، اگر تاریخ انقضا (۰٫۵۰ * ۰٫۷۵ = ۳٫۷۵) را در نظر نگیریم، ارزش واقعی ضمانت نامه ۳٫۷۵ است. به این نتیجه باید دوره بلوغ را نیز اضافه کرد. با این حال، این باید بیش از مقدار فعلی انجام شود. بنابراین، با مشاهده نتیجه، می توانید تصمیم بگیرید که در کدام جهت باید اقدام کنید.

نشانگر دلتا

حساسیت دارایی های پایه به دارایی های قیمت با شاخص دلتا اندازه گیری می شود. ضمانت نامه های تماس باید بین ۰ و ۱ باشد تا مطابق این شاخص انتظارات را برآورده کند.

در فروش، مقدار بین ۱- و ۰ نشان می دهد که میزان سود مورد نظر به دست خواهد آمد.

این نشان می دهد که یک واحد تغییر در قیمت دارایی پایه چقدر قیمت ضمانت نامه را تغییر می دهد. افزایش یا کاهش ۱ واحدی در ارزش دارایی پایه بر ارزش دلتا تأثیر می گذارد. بنابراین، شما باید این ارزش را در طول مدت سرمایه گذاری تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

مزایا و معایب گارانتی چیست؟

نقطه سربه سر

قیمت دارایی پایه را نشان می دهد که بهای تمام شده را در زمان نگهداری وارانت تا سررسید پوشش می دهد. هنگام محاسبه نقطه سربه سر؛ قیمت گارانتی بر ضریب تقسیم می شود و قیمت اعتصاب به نتیجه اضافه می شود. مثلا؛

  • قیمت تضمینی: ۰٫۰۷ ارز مورد نظر

  • قیمت استفاده: ۲ ارز مورد نظر

  • قیمت پایه: ۱٫۵۰ ارز مورد نظر

  • ضریب: ۳

  • نقطه سربه سر: (۰٫۰۷ / ۳) + ۲ = ۲٫۰۲۳۳

اگر قیمت اعتصاب به بالای ۲٫۰۲۳۳ ارز مورد نظر در پایان تاریخ سررسید افزایش یابد، سرمایه گذار شروع به کسب سود می کند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

نوسانات ضمنی

یکی از عواملی است که بیشترین تأثیر را بر قیمت گارانتی دارد. این نشان دهنده سطح نوسانی است که بازارساز در طول عمر ضمانت نامه انتظار دارد.

نوسانات شاخص استاندارد اندازه گیری ریسک است که در صورت وجود حجم بالایی از معاملات در بازار ظاهر می شود. در این حالت، نوسانات بالا باعث افزایش ارزش دارایی های پایه می شود. با این حال، خطرات در همان زمان افزایش خواهد یافت.

فاکتور گاما

گاما ارتباط مستقیمی با دلتا دارد. عملکرد دلتا را در میان دارایی های اساسی اندازه گیری می کند. بنابراین، مقدار گامای بالا نه تنها حساسیت را افزایش می دهد، بلکه بر قیمت ها نیز تأثیر مثبت می گذارد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

فاکتور وگا

در Vega، نوسانات شاخصی است که برای تعیین تأثیر نوسانات قیمت دارایی های پایه بر ضمانت نامه ها استفاده می شود.

فاکتور امگا

متغیر امگا نیز با تتا مرتبط است. برای محاسبه درصد تغییرات قیمت دارایی های پایه استفاده می شود. امگا به ویژه هنگامی که نسبت های اهرمی استفاده می شود اندازه گیری می شود.

فاکتور رو

Rho برای تعیین اینکه چگونه تغییرات در نرخ های بهره بر ارزش دارایی پایه تاثیر می گذارد در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال، افزایش ۰٫۱۰ در شانس، ارزش وارانت را ۰٫۱ واحد افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

ریسک های سرمایه گذاری گارانتی چیست؟

ریسک های سرمایه گذاری گارانتی چیست؟

بارزترین ریسک در سرمایه‌گذاری ضمانت‌نامه، میزان نسبت‌های اهرمی استفاده شده است. استفاده از نرخ های بالا، کسب بازدهی بالا را ممکن می سازد. با این حال، خطرات را نیز افزایش می دهد.

به غیر از اهرم، دوره سررسید محدود ریسک دیگری است. به همین ترتیب، تغییرات لحظه ای قیمت ها به ویژه برای سرمایه گذاران مبتدی که نمی توانند این وضعیت را پیش بینی کنند و نمی توانند ارزش های متغیر را تفسیر کنند، خطرآفرین است. اینها خطراتی هستند که ممکن است در معاملات گارانتی با آنها مواجه شوند.

جدای از این موارد نکته دیگری که باید به آن توجه کنید شرایط مندرج در بروشور منتشر شده توسط ناشر تحت عنوان مدیریت ریسک است. قبل از سرمایه گذاری باید این شرایط را بررسی کنید. بنابراین، می توانید از قبل از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

بخوانید: نرم افزار امور سهام

مزایا و معایب سرمایه گذاری گارانتی چیست؟

یکی از بزرگترین مزیت های گارانتی این است که به سرمایه گذار این حق را می دهد که بدون هیچ مسئولیتی از آنها استفاده کند. همچنین می توان از نسبت های اهرمی استفاده کرد. به لطف اهرم، می توانید حجم معاملات بالایی را با مقدار کمی پس انداز ایجاد کنید.

بنابراین، اگر مفروضات قیمتی آینده خود را به درستی انجام داده باشید، می توانید به طور جدی پس انداز خود را ارزیابی کنید. اگرچه مقدار کم وثیقه، معاملات تضمینی را جذاب می کند، ماهیت ریسک پذیر سرمایه گذاری، سرمایه گذاران را عصبی می کند. در این زمینه باید بدانید که در مکان هایی که پول به دست می آید خطراتی وجود دارد و باید دانش و تجربه پیشگیری از آنها را داشته باشید.

معایب آن این است که کمی با سایر مزایا متفاوت است. بنابراین، برای موفقیت، دانش شما باید قوی باشد. در عین حال، دوره سررسید محدود، به ویژه ترجیح نسبت های اهرمی بیش از حد، نقطه ضعفی است که باعث ضرر سرمایه گذاران می شود.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

در نتیجه:

ضمانت‌نامه‌ها ابزارهایی هستند که مشمول خرید و فروش در محدوده تاریخی معینی هستند. آنها معمولاً بر اساس سهام و شاخص ها معامله می شوند. شما می توانید آن را مانند یک معامله گزینه امنیتی در نظر بگیرید.

از آنجایی که آنها انواع زیادی دارند، می توانید در ضمانت نامه هایی غیر از سفته نیز سرمایه گذاری کنید. برای این کار، باید رابطه بین دارایی پایه و قیمت اعتصابی که سرمایه گذاری خواهید کرد را بدانید. به این ترتیب می توانید جهت نوسانات آینده را به دقت تعیین کنید و به اندازه کافی درآمد کسب کنید تا انتظارات خود را برآورده کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

سرمایه گذاری گارانتی