ردیابی بازار سهام و راه های آن

ردیابی بازار سهام و راه های آن

چگونه بورس را دنبال کنیم؟ ردیابی بازار سهام و راه های آن کدامند؟ برای این کار باید عوامل خاصی را بدانید. زیرا ردیابی بازار سهام فقط ردیابی اطلاعات سهام یا شاخص شما نیست. در عین حال، شما باید از تحولات محلی و جهانی آگاه باشید.

به عنوان مثال، شما یک سرمایه گذار در ایران هستید. در این صورت، علاوه بر تحولات ایران ، باید تحولات بازارهای توسعه یافته و نوظهور را نیز دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: برنامه سهامداران

همچنین باید به موضوعاتی مانند سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده (FED) علاقه مند باشید، آیا انقباض پولی یا انبساط پولی در بزرگترین اقتصاد جهان اجرا می شود. در واقع، سهام در محیط جهانی شدن نسبت به مسائل جهانی حساس‌تر شده‌اند و سرمایه‌گذاران از این موضوع آگاه هستند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداران

راه های دنبال کردن بورس

راه های دنبال کردن بورس

نرخ بهره را پیگیری کنید

جهت ردیابی بازار سهام و دنبال کردن بازار سهام نرخ بهره در نظارت بر بازار سهام بسیار مهم است. به عنوان یک سرمایه گذار، لازم نیست تغییرات روزانه بازار را دنبال کنید تا موفق شوید. اما باید از روندهای بازار آگاه باشید. نرخ بهره نیز یکی از اصلی ترین زمینه هایی است که سرمایه گذاران باید روی آن تمرکز کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهامداری

نرخ‌های بهره بالاتر اغلب با قیمت‌های سهام پایین‌تر همراه است. زیرا با صرف هزینه بیشتر شرکت‌ها برای پرداخت وام، درآمد کاهش می‌یابد. درآمد کمتر نیز قیمت سهام را کاهش می دهد. یک نمونه از این واقعیت این است که فدرال رزرو آمریکا (FED) و سیاست سختگیرانه تقریباً کل جهان، افزایش نرخ بهره، فشار نزولی بر سهام جهانی ایجاد می کند.

در مقابل، نرخ‌های پایین‌تر به این معناست که هم شرکت‌ها و هم افراد، هزینه کمتری را برای پرداخت بهره صرف می‌کنند و سودآوری را افزایش می‌دهند. این می تواند به معنای درآمد بالاتر به قیمت سهام بالاتر باشد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام و سهامداران

تحرکات هفتگی بازار را تحلیل کنید

برای ردیابی بازار سهام و پیگیری وضعیت بازار سهام شما می توانید به جای پیگیری بازار سهام در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته، به جز در مواقع ضروری، حرکات هفتگی بازار را تجزیه و تحلیل کنید. به عبارت دیگر، صفحه نمایش شما نیازی به تنظیم مداوم کانال های صرافی ندارد. در عوض، می‌توانید به برنامه‌هایی روی بیاورید که در آن می‌توانید پیشرفت‌های هفتگی را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهامداری

بنابراین، شما پیشرفت ها را از دست نخواهید داد و در داده ها غرق نخواهید شد.

به جای اینکه سر خود را با اخبار یا مطالب غیر ضروری پر کنید، می توانید از برنامه هایی که هفته را خلاصه می کنند بهره مند شوید. فراموش نکنید که تحولات مهمی مانند تحولات ژئوپلیتیکی، مالیات های بالا، نوسانات ارزی ممکن است بر دارایی های پرتفوی شما تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت امور سهام

حداقل باید سعی کنید در پایان هر هفته پیشرفت را پیگیری کنید. هدف در اینجا این است که تصویر یا روند بزرگ را به تصویر بکشید و سپس تغییراتی را در پورتفولیوی خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: برنامه مدیریت امور سهام

ردیابی بازار سهام و راه های آن کدامند؟

صورت های مالی را بررسی کنید

ترازنامه های مالی که در جهت گیری سهام موثر بوده و از مولفه های تحلیل بنیادی به شمار می روند نیز در ردیابی بازار سهام اهمیت دارند. صورت های مالی شرکت هایی که در آنها سرمایه گذاری می کنید را دنبال کنید. به دنبال فرصت های سرمایه گذاری باشید و نظرات کارشناسی را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: برنامه تحلیل سهام

گزارش های مورد بحث نوعی نقشه راه برای سرمایه گذار در مورد پویایی شرکت است. تمام اطلاعات مهم مانند انتظارات آتی کسب و کار، نسبت سودآوری به بدهی، سرمایه گذاری ها، نرخ رشد در گزارش های مالی گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید: نرم افزار سهام

در جلسات پایان سال شرکت شرکت کنید

می توانید از مجامع پایان سال شرکت ها در ردیابی بازار سهام بهره مند شوید. شما همچنین می توانید در این جلسات شرکت کنید که بازارها دنبال می شوند و تحلیلگران و شرکای شرکت از دست نمی دهند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار امور سهام

برای اطلاع از اینکه آیا می توانید به کنفرانس تلفنی پایان سال شرکت گوش دهید، با نماینده روابط سرمایه گذار در شرکتی که در آن سهام دارید تماس بگیرید. همچنین می توانید بخش روابط با سرمایه گذار را در صفحه وب شرکت بررسی کنید. در این جلسات صحبت های مدیران ارشد شرکت به دقت دنبال می شود.

اطلاعات مهمی در مورد اهداف شرکت، وضعیت آن در سال گذشته و چشم انداز آن برای سال یا سال های آینده ارائه می شود. با ارزیابی این توضیحات، می توانید سرمایه گذاری های خود را در بازار سهام هدایت کنید و در پرتفوی خود تجدید نظر کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار مدیریت سهام

ردیابی بازار سهام