سرمایه گذاری در سهام اینترنت اشیا

سرمایه گذاری در سهام اینترنت اشیا

رایانه ها و تلفن های هوشمند تنها دستگاه هایی نیستند که به اینترنت متصل می شوند. اشیاء روزمره مانند چراغ‌ها، تلویزیون‌ها، لوازم اصلی، اتومبیل‌ها و حتی زنگ‌های در به صورت آنلاین عرضه می‌شوند. اینترنت اشیا (IoT) به شبکه‌هایی از دستگاه‌ها و اشیایی اطلاق می‌شود که از طریق اتصال به مراکز داده با دستگاه‌های دیگر در همان شبکه ارتباط برقرار می‌کنند.

مطلب مرتبط: برنامه سهامداران

در حالی که همپوشانی های زیادی بین فناوری های عمومی، محاسبات ابری و اینترنت اشیا وجود دارد، شرکت های IoT خالص نسبتاً کمیاب هستند. هر شرکتی که دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی یا حسگرها یا تراشه‌ها را برای مقاصد صنعتی یا تجاری می‌سازد، حداقل تا حدودی در معرض فناوری اینترنت اشیا قرار دارد. پلتفرم‌های نرم‌افزاری که دستگاه‌های IoT و شرکت‌های رایانش ابری را مدیریت می‌کنند نیز با بخش اینترنت اشیا درگیر هستند.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت امور سهام

برترین سهام اینترنت اشیا در سال ۲۰۲۳

این پنج سهام برتر اینترنت اشیا از یک غول فناوری متنوع تا یک شرکت اینترنت اشیا خالص را شامل می شود:

منبع: سایت های شرکت داده های فعلی تا ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳_ شرح سرمایه گذاری در بازار سهام IOT

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهامداری

  1. Cisco Systems (CSCO) 200.5 میلیارد دلار ارائه دهنده پیشرو سخت افزار شبکه های سازمانی.

  2. Alarm.com (ALRM) 2.6 میلیارد دلار پلتفرمی مبتنی بر ابر برای مدیریت دستگاه‌های خانگی و تجاری متصل.

  3. Dexcom (DXCM) 41.8 میلیارد دلار سازنده دستگاه های پزشکی نظارت بر قند.

  4. Impinj (PI) 3.2 میلیارد دلار سازنده محصولات شناسایی فرکانس رادیویی (RFID).

  5. اینتل (INTC) 120.4 میلیارد دلار تراشه های مرکز داده و تراشه های اینترنت اشیا را تولید می کند.

مطلب مرتبط: نرم افزار مدیریت سهام

Top IoT Stocks in 2023

۱- سیسکو سیستم

سیسکو سیستمز ارائه دهنده پیشرو سخت افزار شبکه های سازمانی است. از آنجایی که محصولاتش ستون فقرات اینترنت را تشکیل می دهند، غول فناوری از ازدیاد دستگاه های مجهز به اینترنت سود می برد.

سیسکو همچنین یکی از بزرگترین شرکت های امنیت سایبری است. این شرکت سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدماتی را با هدف ایمن‌سازی شبکه‌ها در برابر تهدیدات، از جمله مواردی که به‌طور خاص سیستم‌های IoT را هدف قرار می‌دهند، ارائه می‌کند. سیسکو روشی کم ریسک برای سرمایه گذاری در اینترنت اشیا است. این شرکت بسیار سودآور است و درآمد خالص تعدیل شده ۱۳٫۶ میلیارد دلاری با درآمد ۴۹٫۸ میلیارد دلاری در سال مالی ۲۰۲۱ به دست آورده است.

مطلب مرتبط: برنامه مدیریت امور سهام

۲- Alarm.com

در حالی که ارزش بازار سیسکو بیش از ده ها میلیارد دلار است، ارائه دهنده نرم افزار ابری Alarm.com تنها چند میلیارد ارزش دارد. اندازه نسبتا کوچک آن باعث می شود ریسک بیشتری نسبت به غول فناوری داشته باشد. اما این شرکت پتانسیل رشد زیادی دارد.

Alarm.com یک پلت فرم نرم افزاری مبتنی بر ابر برای مدیریت یک خانه یا تجارت متصل ارائه می دهد. مشترکین از این نرم افزار برای مدیریت دستگاه های مجهز به اینترنت، از جمله دوربین های امنیتی، چراغ ها، قفل ها، ترموستات ها و طیف وسیعی از محصولات پشتیبانی شده دیگر استفاده می کنند.

Alarm.com با ارائه دهندگان خدمات همکاری می کند تا پلت فرم خود را به مصرف کنندگان و مشاغل بفروشد. این شرکت در حال حاضر با تقریبا ۱۱۰۰۰ ارائه دهنده خدمات کار می کند و بیش از ۸٫۴ میلیون مشترک دارد. پلت فرم آن بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه را به هم متصل می کند. درآمد در سال ۲۰۲۱ با ۲۱ درصد افزایش به ۷۴۹ میلیون دلار رسید و شرکت سودآور بود.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداران

۳- دکسکام

اینترنت اشیا بسیار فراتر از دستگاه های مصرف کننده است. Dexcom بر مدیریت دیابت، به ویژه دستگاه های پزشکی برای نظارت مداوم گلوکز متمرکز است. سیستم G6 این شرکت شامل یک اپلیکاتور خودکار، یک سنسور و فرستنده و یک گیرنده صفحه لمسی است که داده‌های گلوکز را در زمان واقعی نمایش می‌دهد.

ترکیبی از نرخ های رو به رشد دیابت و گذار به پایش مداوم گلوکز به دکسکام فرصت های رشد زیادی در سال های آینده می دهد. در سال ۲۰۲۱، درآمد آن با ۲۷ درصد رشد به ۲٫۴۵ میلیارد دلار رسید.

دکسکام برای کسانی که می‌خواهند ریسک‌هایی را برای قرار گرفتن در معرض اینترنت اشیا و مراقبت‌های بهداشتی بپذیرند، سهامی است که باید در نظر گرفته شود.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام

سهام اینترنت اشیا

۴- Impinj

Impinj در راه حل های مربوط به شناسایی فرکانس رادیویی یا RFID تخصص دارد. تگ های RFID Impinj توسط خرده فروشان، تولید کنندگان و شرکت های تدارکات برای ردیابی موجودی و دارایی ها استفاده می شود.

طبق IDTechEx، ارزش بازار محصولات RFID، از جمله برچسب‌ها، خواننده‌ها، نرم‌افزارها و خدمات در سال ۲۰۱۹، ۱۱٫۶ میلیارد دلار بوده است و انتظار می‌رود در سال جاری به ۱۳ میلیارد دلار افزایش یابد. خرده فروشی پوشاک تاکنون یکی از بزرگترین بازارها از نظر حجم برای فناوری RFID است.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهامداری

Impinj هنوز فرصت های رشدی دارد که با تغییر به تجارت الکترونیک ایجاد شده است. اگرچه بسیاری از بازارهای نهایی این شرکت عالی به نظر نمی‌رسند. نقاط درخشان آن شامل خرده‌فروشی همه‌کاناله، زنجیره تامین و تدارکات است. Impinj یک شرکت کوچک است که در سال ۲۰۲۱ تنها ۱۹۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

مطلب مرتبط: نرم افزار سهام

۵- اینتل

اینترنت اشیا بازار اصلی اینتل نیست. اما تراشه‌های مرکز داده غول نیمه‌رسانا، مراکز داده ابری را که دستگاه‌های اینترنت اشیا را به هم مرتبط می‌کنند، نیرو می‌دهد. با وجود افزایش رقابت، اینتل همچنان بر بازار CPU مرکز داده تسلط دارد.

فراتر از تراشه‌های قدرتمند که داده‌ها را در فضای ابری جمع‌آوری می‌کنند، اینتل تراشه‌های دیگری را نیز می‌فروشد. برای مثال، خانواده پردازنده‌های Xeon D آن، دارای هوش مصنوعی داخلی برای برنامه‌های IoT هستند و می‌توانند در شرایط سخت و ناهموار کار کنند.

اینتل همچنین مالک Mobileye، توسعه دهنده پیشرو در زمینه رانندگی خودکار و سیستم های پیشرفته کمک راننده است.  اینتل یک سهام IoT خالص نیست، اما این شرکت راه های متعددی برای بهره مندی از صنعت رو به رشد اینترنت اشیا دارد.

مطلب مرتبط: نرم افزار امور سهام و سهامداران

اینترنت اشیا