شرایط ناشی از کاهش قیمت سهام

شرایط موثر بر کاهش قیمت سهام

بورس اوراق بهادار چیست؟ بورس سهام به عنوان بازاری عمل می کند که خریداران سهام با فروشندگان سهام با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. اگرچه بیشتر سهام از طریق یک کارگزار معامله می شود، اما درک رابطه بین صرافی ها و شرکت های معامله کننده مهم است. همچنین، الزامات مختلفی برای مبادلات مختلف که برای محافظت از سرمایه گذاران طراحی شده اند، وجود دارد. در زیر برخی از شرایط موثر بر کاهش قیمت سهام را مرور می کنیم.

مبادلات الکترونیکی در بسترهای الکترونیکی انجام می شود. بنابراین نیازی به مکان فیزیکی متمرکز برای معاملات ندارند. شبکه های ارتباطی الکترونیکی خریداران و فروشندگان را مستقیماً با دور زدن سازندگان بازار متصل می کنند.

در مورد نرم افزار مدیریت امور سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

نحوه کار بورس ها

بورس اوراق بهادار جایی است که ابزارهای مالی مختلف از جمله سهام، کالاها و اوراق بهادار مورد معامله قرار می گیرد. مبادلات شرکت ها و دولت ها را با سرمایه گذاران همراه می کند. مبادلات به تامین نقدینگی در بازار کمک می کند. به این معنی که خریداران و فروشندگان کافی وجود دارد تا بتوان معاملات را بدون تأخیر به طور موثر پردازش کرد.

مبادلات همچنین اطمینان می دهد که معاملات به صورت منظم و منصفانه انجام می شود تا اطلاعات مالی مهم به سرمایه گذاران و متخصصان مالی منتقل شود.

در مورد سامانه تحلیل بازار بیشتر بدانید.

سهام ابتدا در بورس پس از انجام اولین عرضه عمومی در دسترس قرار می گیرد. یک شرکت سهام را به مجموعه اولیه سهامداران عمومی در یک معروف به بازار اصلی می فروشد. پس از اینکه سهام IPO سهام را در اختیار سهامداران عمومی قرار داد، این سهام را می توان در صرافی یا بازار ثانویه خرید و فروش کرد.

عموم مردم می توانند سهام را در بازار ثانویه پس از عرضه عمومی اولیه شرکت معامله کنند. در زیر برخی از شرایط موثر بر کاهش قیمت سهام را مرور می کنیم.

در مورد نرم افزار سهام و سهامداران بیشتر بدانید.

شرایط موثر بر کاهش قیمت سهام

شرایط موثر بر کاهش قیمت سهام

سهام، به ویژه وضعیت اقتصاد، ابزارهایی هستند که موقعیت های زیادی را در رادار خود می گیرند. در اینجا برخی از واضح ترین دلایلی که چرا این وسایل نقلیه رو به افول هستند آورده شده است.

کند شدن روند اقتصاد

همانطور که روند اقتصاد باعث افزایش قیمت در سهام می شود، برعکس، قیمت ها کاهش می یابد.

در این دوره های رکود، شرکت ها نیز نمی توانند رشد سالمی از خود نشان دهند. بنابراین، سهام جذابیت خود را برای سرمایه گذاران از دست می دهد و قیمت ها کاهش می یابد.

در مورد نرم افزار امور سهام بیشتر بدانید.

گرایش به ابزارهای جایگزین

افزایش علاقه به ابزارهای سرمایه گذاری جایگزین به دلایلی مانند شرایط جهانی باعث کاهش قیمت سهام می شود.

هنگام وقوع بلایای طبیعی، این واقعیت که سرمایه‌گذاران چیزهای متفاوتی نسبت به سرمایه‌گذاری دارند، می‌تواند باعث شود که تمام سهام خود را بفروشند یا معامله نکنند و این باعث افت شود.

در مورد نرم افزار تحلیل بازار بیشتر بدانید.

افزایش بهره توسط بانک های مرکزی

در عین حال، قیمت سهام در دوره هایی که نرخ بهره افزایش می یابد، کاهش می یابد. زیرا نرخ بهره و قیمت سهام نسبت معکوس دارند.

با این حال، سهام ارزش خود را از دست نمی دهد. زیرا نرخ بهره همیشه افزایش می یابد. بستگی به وضعیت اقتصاد دارد. در چنین مواقعی معمولا گرایش به ارزهای خارجی آغاز می شود.

نشانه های بد چشم انداز سرمایه گذار

شکل گیری قیمت ها در بازار بیشتر به حرکت سرمایه گذاران مرتبط است. به عبارت دیگر، تصور عمومی از هر جهتی که باشد، قیمت ها نیز بر این اساس تغییر می کنند.

سرمایه گذار سهامی را می خرد که فکر می کند ارزش آن در آینده افزایش می یابد و شروع به صبر می کند. این واقعیت که بسیاری از افراد تمایل به فروش همزمان دارند، قیمت ها را کاهش می دهد.

در مورد نرم افزار سهام بیشتر بدانید.

کاهش قیمت سهام